startspärr

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
har en honda 1000cc. konstaterat att de är start spärren som kronglar. vart sitter den och går det att koppla förbi eller lär man köpa en ny?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tändningslåset brytet pga av att alla nycklar försvan på en fest. sitter de en spärr in nyckeln? eller i tändningslåset

Det är bara att traska iväg till närmsta aukt Honda handlare och beställa nya nycklar samt inprogrammering av dem på din cykel.

Det går att komma förbi startspärren men det är inte riktigt enkelt och inte något man talar om på ett öppet forum.

Ärligt talat så går det inte efter som de är bedrägeri hoj

Och varför skulle vi hjälpa dig då?

Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Ärligt talat så kanske det här är det dummaste jag varit med om... Du är ett av skälen till att min försäkring är så jävla hög:mad: :mad: :mad: Är den stulen oxå eller?

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
Ärligt talat så kanske det här är det dummaste jag varit med om... Du är ett av skälen till att min försäkring är så jävla hög:mad: :mad: :mad: Är den stulen oxå eller?

Dummaste varit med om? Alla jobbar på olika vis.hojen är inte stulen utan killen som hade hojen fick den stulen och killen som tog de ramlade och försäkringbolaget löste in hojen. Har man kontakter så kan man köpa hojar på sidan om av försäkringsbolaget.
Men problemet är att är låset är brytet och hojen startar inte. därför undrar jag om man kan komma förbi startspärren utan att behöva lägga ut en förmögenhet på delar. Jag är ingen tjuv så att din försäkring är hög är då inte mitt fel....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Dummaste varit med om? Alla jobbar på olika vis.hojen är inte stulen utan killen som hade hojen fick den stulen och killen som tog de ramlade och försäkringbolaget löste in hojen. Har man kontakter så kan man köpa hojar på sidan om av försäkringsbolaget.
Men problemet är att är låset är brytet och hojen startar inte. därför undrar jag om man kan komma förbi startspärren utan att behöva lägga ut en förmögenhet på delar. Jag är ingen tjuv så att din försäkring är hög är då inte mitt fel....

Då är det inte bedrägeri och du är därmed laglig ägare till hojen. Då är det bara att vandra till hondahandlaren och beställa nycklar.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6

Då är du ju ägare till hojen och det kan inte vara tokdyrt att få nya nycklar från en hondaverkstad! Uttryck dig annorlunda om du vill bli hjälpt det var ju inte bara jag som missuppfattade!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ärligt talat så går det inte efter som de är bedrägeri hoj

Förstår fortfarande inte varför du inte skulle kunna få till detta. Luktar misstanke från min sida när du säger så. Bara för att en hoj blivit stulen så har ägaren alltid ägarbevis. Körkort(ID bara) & ramnumret tillhanda..

Som redan nämnts, gå till honda verkstan så hjälper dem dej med nya grejer. :tummenupp

Som man bäddar på får man ligga ;)

Last edited:

kickzon

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
Alla möjliga
Förstår fortfarande inte varför du inte skulle kunna få till detta. Luktar misstanke från min sida när du säger så. Bara för att en hoj blivit stulen så har ägaren alltid ägarbevis. Körkort(ID bara) & ramnumret tillhanda..

Som redan nämnts, gå till honda verkstan så hjälper dem dej med nya grejer. :tummenupp

Som man bäddar på får man ligga ;)

Okej gabbar, ni har rät jag skrev nog lite tokigt. Jo jag är ägare till hojen och har papper och regskylt efter som jag köpte den på sidan om. Men de blir nog lättast som ni säger. Ursäkta om jag pratade tokigt. Tack för all hjälp.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy