Statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Men det kommer fortfarande inte inträffa.
Så, plocka av foliehatten och oroa dig inte för din sommarstuga.
"Kommer inte att hända"?
Du trodde kanske inte heller att det skulle komma tiotusen i veckan som vill ha bidrag mat och husrum?
Det som händer NU, det är ingen "enstaka händelse", det är ett långvarigt skeende som kommer att påverka landet i generationer framåt..
Tror du t ex dessa komma att bidra till vår välfärd:
http://fagersta-posten.se/nyheter/nyheter/1.3254578-hungerstrejk-pa-norrbygarden
Nånstan i Norrland hotar syrier att åka hem och de inte får ett bättre boende..Vad kommer DE att tillföra oss.
De är dessutom kvotflyktingar!
(Har ingen sommarstuga..)

Edit. Kvot"flyktingar":
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jamtland/kvotflyktingar-vill-lamna-stromsund

Last edited:

Smagatusk

Guest
"Kommer inte att hända"?
Du trodde kanske inte heller att det skulle komma tiotusen i veckan som vill ha bidrag mat och husrum?
Det som händer NU, det är ingen "enstaka händelse", det är ett långvarigt skeende som kommer att påverka landet i generationer framåt..
Tror du t ex dessa komma att bidra till vår välfärd:
http://fagersta-posten.se/nyheter/nyheter/1.3254578-hungerstrejk-pa-norrbygarden
Nånstan i Norrland hotar syrier att åka hem och de inte får ett bättre boende..Vad kommer DE att tillföra oss.
De är dessutom kvotflyktingar!
(Har ingen sommarstuga..)

Edit. Kvot"flyktingar":
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/jamtland/kvotflyktingar-vill-lamna-stromsund

Jag håller med. Efter vad man kunnat se och läsa om den senaste tiden är jag VÄLDIGT försiktig med att säga "det kommer aldrig att hända".

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag tror inte det kommer hända eftersom det skulle skapa stor osäkerhet på fastighetsmarknaden och det är något som till och med S är smarta nog att vilja undvika.

Men man skall aldrig säga aldrig.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tror inte det kommer hända eftersom det skulle skapa stor osäkerhet på fastighetsmarknaden och det är något som till och med S är smarta nog att vilja undvika.

Men man skall aldrig säga aldrig.
Smarta nog att vilja undvika.
Men är de smarta nog att förstå?

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Hoj
Aprilia Tuono 11
Finns inte en möjlighet dom skulle göra det, då skulle det bli inbördes krig när folk började försvara sina egendomar

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Finns inte en möjlighet dom skulle göra det, då skulle det bli inbördes krig när folk började försvara sina egendomar

Tror du det? Vi må ha en begränsad militär, men en skock med lantisar beväpnade med högafflar klarar de nog...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
"Kommer inte att hända"?

Nej, det kommer inte hända. Av flera anledningar, men en av de största anledningarna är att vi har andra alternativ framför det även om det kanske inte ser ut som det när man bara skrapar på ytan.

Ingen kunde nog tro att det skulle komma så otroligt många på så kort tid, statsministern trodde det ju uppenbarligen inte även om han om någon borde ha koll på det läget. Men ingen kunde förutse det.
Men fortfarande så kommer vi få behålla våra fritidshus.

Sen vad det har med saken att göra vilka som kommer förstår jag inte, människor som människor :va Alla måste ju få tak över huvudet i ett första skede, sen får man börja tänka på hur de ska kunna skaffa egna boenden på sikt.
Nu verkar ju dock någon äntligen ha kommit på att handbromsen måste dras och att man får börja reda ut röran som har uppstått.

Det kommer påverka oss under en längre tid, ingen tvekan om det. Men expropriation är det ingen risk för.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hmmm, andra kommentaren på kort sikt, den första reagerade jag inte på men denna fick min uppmärksamhet, "sommarstugetäta Sverige".

Förra var liknande och någon vecka sen, såg även något om sommarhus nämnas nu i en kommentar.
Allt av "öppna-hjärtan maffian"

Sannolikt är det "proffskommentatorer", tyckte jag sett namnet förr så antingen någon med massa fritid eller en som faktiskt försöker styra kommentatordebatten, ena frågan man kan ställa är, "är jag paranoid?" en annan är "har denna tråden fått mig att söka samband" men även fast de första är rätt sannolika och ett skönt sätt att se på något, om det nu är i rullning, man inte kan påverka och bara kommer vara att finna sig i när detta beslutas är den sista frågan "är det nu idén planteras?"

Personligen tror jag bara jag ser saker som inte finns men three is a trend och jag är uppe på två tydliga som jag reagerat på och jag läser inte mycket, plus alla diffusa som hänvisning till europeer som har sommarhus osv.

Tja, Ni som läser kan ju hålla lite utkik ifall det är något som är påväg fram eller om det bara är jag som är paranoid. :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det står tusentals fina kåkar tomma hela vintrarna här längs västkusten. Dom kan ställas till migrationsverkets förfogande. Drabbar ingen fattig och jag hade jublat av att se 08 stekarnas miner när dom känner lukten.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Det står tusentals fina kåkar tomma hela vintrarna här längs västkusten. Dom kan ställas till migrationsverkets förfogande. Drabbar ingen fattig och jag hade jublat av att se 08 stekarnas miner när dom känner lukten.

Du låter missunsam och avundsjuk. Måste alla ha det lika dåligt?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Jösses vad bitter du är, var glad att det inte är p-bönder du har runt knuten.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Du låter missunsam och avundsjuk. Måste alla ha det lika dåligt?

Näe lille vän. Du har fanimej inte förstått nånting. Inte ett skit.
Jag vill aldrig ha deras motbjudande liv.
Visst lite cash är fint, men jag har inte lust att bli ett kräk för det. Förstått?
Och ska vi öppna våra hjärtan ska dom också öppna sina hjärtan.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Inte på sommaren...
Ah men dom e bra folk, stridsyxan grävdes ner med förra generationen och vi försöker lägga allt det där bakom oss och blicka framåt.
Hoppas inte att bohuslän är helt avfolkat om några år med en 100%ig befolkningsökning i juni och juli dock.
Det är ett oerhört brott mot det bohuslänska folket, en tyst utrotning.
Vi kommer aldrig glömma, och om 60 år kommer regeringen ge ut en liten billigt inbunden bok om dom sista överlevande och deras historia.
Nä, hellre lite glada babbar än folkmördande, kulturlösa tråkhålmare då tack.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...