Statoil insjön torsdagar 17:30

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
siljan runt i helgen....

Hade vi tänkt köra, men till min förskräckelse såg jag att det är big lake run den helgen.

Iofs kan det kanske vara lite kul att det händer något, men min bild blir skrålande, fulla raggare som kastar burkar och skit efter vägarna och dräggar sig, eller hur brukar det se ut under den helgen?

Är det någon ide att ta sig upp dit. Hur länge brukar dom hålla på att köra runt siljan?
 

Puttete

Feel like Magnum, look like Higgins
Gick med
17 Jun 2005
Ort
Dalarna
Hoj
En stor, en snabb och en ofärdig
Lotta skrev:
2266053 Hade vi tänkt köra, men till min förskräckelse såg jag att det är big lake run den helgen.

Iofs kan det kanske vara lite kul att det händer något, men min bild blir skrålande, fulla raggare som kastar burkar och skit efter vägarna och dräggar sig, eller hur brukar det se ut under den helgen?

Är det någon ide att ta sig upp dit. Hur länge brukar dom hålla på att köra runt siljan?

Ska Lotta till Dalarna?

Alltså, din beskrivning av raggarna är väl korrekt. Det är ungefär som alla helger fast lite fler av dom flottiga rackarna. Självklart ska ni åka Siljan runt i helgen, vi gjorde det förra helgen. Är ni många som tänkt åka? Man kanske skulle joina....

// P
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Puttete skrev:
2266244 Ska Lotta till Dalarna?

Alltså, din beskrivning av raggarna är väl korrekt. Det är ungefär som alla helger fast lite fler av dom flottiga rackarna. Självklart ska ni åka Siljan runt i helgen, vi gjorde det förra helgen. Är ni många som tänkt åka? Man kanske skulle joina....

// P


Minst 4 stycken blir vi. Färdrutten är väl inte bestämd än, ska kolla småvägar upp. Vill inte sitta och gnida på de stora vägarna typ 70 och 272:an...det måste gå och ta sig till dalarna på småvägar över Harbo, hedesunda, östefärnebo typ....


Pm:ar dig när vi vet lite mer......:)
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Lotta skrev:
2268030 Minst 4 stycken blir vi. Färdrutten är väl inte bestämd än, ska kolla småvägar upp. Vill inte sitta och gnida på de stora vägarna typ 70 och 272:an...det måste gå och ta sig till dalarna på småvägar över Harbo, hedesunda, östefärnebo typ....


Pm:ar dig när vi vet lite mer......:)

Det går utmärk att ta sig till Dalarna via roliga småvägar. Uppsala - Gysinge (antingen via Östervåla eller via Heby, Huddunge och Tärmsjö) - Österfärnebo. Sedan norrut mot Torsåker via Gammelstilla (eller via Storvik sedan Torsåker, lite roligare) - Stjärnsund (ett måste) - DalaHusby (dålig väg mellan Stjärnsund och Dala Husby -tjälskador) - Stora Skedvi - Borlänge - Bäsna - Djurås - Häradsbygden - Leksand.

Alternativt St Skedvi - Torsång - Ornäs - Aspeboda - Smedsbo - Rexbo (ett måste) - Insjön - Häradsbygden - Leksand.
Glöm inte att åka turistvägen förbi Tällberg, stanna också till vid Gesundaberget - ta liften upp och kolla utsikten (sju socknar tror jag) och fika.

Ha en trevlig tur!
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Flyer skrev:
2270526 Det går utmärk att ta sig till Dalarna via roliga småvägar. Uppsala - Gysinge (antingen via Östervåla eller via Heby, Huddunge och Tärmsjö) - Österfärnebo. Sedan norrut mot Torsåker via Gammelstilla (eller via Storvik sedan Torsåker, lite roligare) - Stjärnsund (ett måste) - DalaHusby (dålig väg mellan Stjärnsund och Dala Husby -tjälskador) - Stora Skedvi - Borlänge - Bäsna - Djurås - Häradsbygden - Leksand.

Alternativt St Skedvi - Torsång - Ornäs - Aspeboda - Smedsbo - Rexbo (ett måste) - Insjön - Häradsbygden - Leksand.
Glöm inte att åka turistvägen förbi Tällberg, stanna också till vid Gesundaberget - ta liften upp och kolla utsikten (sju socknar tror jag) och fika.

Ha en trevlig tur!


öh....just det. ber någon skriva ut det här....:)

Tack tack....
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
JoS skrev:
2270707 Ta't lugnt Lotta. Jag har skrivit ut färdvägen.


Åhh,,NEEJJJJ!!

Map24 eller??

Kommer vi någonsin komma fram....??


:D

Nej nu hoppar vi ur den här tråden och slutar spamma sönder den...
:hej
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Lotta skrev:
2270991 Åhh,,NEEJJJJ!!

Map24 eller??

Kommer vi någonsin komma fram....??


:D

Nej nu hoppar vi ur den här tråden och slutar spamma sönder den...
:hej
När åker ni från Uppsala? Hur lång tid har ni? Kan möta upp i Gysinge och guida ifall ni behöver lite hjälp på vägen... (det blir inte närmast, men...)
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Flyer skrev:
2272592 När åker ni från Uppsala? Hur lång tid har ni? Kan möta upp i Gysinge och guida ifall ni behöver lite hjälp på vägen... (det blir inte närmast, men...)

Vi har bestämt att åka kl 17, men har inte riktigt bestämt hur vi ska åka......:)
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Tack Flyer för vägbeskrivningarna vi fick, dom funkade fint.... :tummenupp

Nu har vi varit i Gagnef, Insjön, Säter, Mora, Gesundaberget, Rättvik, Älvdalen(vi skulle kolla på några björnar troligen Orsa björnpark, men hamnade i Älvdalen), Siljansnäs, Tällberg, Leksand, mfl ställen....
 

Flyer

...?
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Löddeköpinge
Hoj
Ducati Multistrada -03, Cagiva Elefant ie GT-91
Lotta skrev:
2276855 Tack Flyer för vägbeskrivningarna vi fick, dom funkade fint.... :tummenupp

Nu har vi varit i Gagnef, Insjön, Säter, Mora, Gesundaberget, Rättvik, Älvdalen(vi skulle kolla på några björnar troligen Orsa björnpark, men hamnade i Älvdalen), Siljansnäs, Tällberg, Leksand, mfl ställen....


Det var så lite så... men... Säter...? Tror jag inte att jag nämnde... :tungan

Är det nån i trakten som skall ut i kväll?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top