STCC KLART 18-20e April

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Vill dessutom gärna veta vilka tider grabbarna åker på runt Knutstorp. Ngn som vart där eller haft kontakt med dom under dagen ????

Ganska ointressant då dom lagt ut ett antal chikaner, som tydligen låg lite annorlunda i olika traäningar/kval/race.
Men men, bästa tid va på 1:10... (kval). I finalerna gick det sen 1-2 sek saktare pga däckens placering i chikanerna.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
En toppenhelg senare med lite solsveda i ansiktet är man tillbaka på jobbet.

Snackade en del med funkisar och folk inom tävlingsledningen och all avar väldigt nöjda med "oss". Stor show och häftiga rejs, publiken jublade. Detta trots att det de av "som vet" såg vilken potential det finns att göra det ÄNNU bättre med skarpare chikaner och kanske ett hopp i trä/stål.

Jag tog massa bilder och några filmer som kan hamna här senare ikväll. JS Foto hade två STORA kameror så där lär ni kunna se enhel del oxå rätt så snart.
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
En toppenhelg senare med lite solsveda i ansiktet är man tillbaka på jobbet.

Snackade en del med funkisar och folk inom tävlingsledningen och all avar väldigt nöjda med "oss". Stor show och häftiga rejs, publiken jublade. Detta trots att det de av "som vet" såg vilken potential det finns att göra det ÄNNU bättre med skarpare chikaner och kanske ett hopp i trä/stål.

Jag tog massa bilder och några filmer som kan hamna här senare ikväll. JS Foto hade två STORA kameror så där lär ni kunna se enhel del oxå rätt så snart.
Kanon kul att publiken tycket det var kul!
Var nere och kika på den nya banan på banan piren som STCC skall köra, de har byggt wen motard bana :) kommer vara för smal och tight för STCC :( men vi skulle kunna bjuda på kanon race!
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Sådärja. Då var det lite bilder ute på http://www.jsfoto.com . . även i filmer/bilder tråden...

Fick även med lite text/bilder på fastbikes.se , Kan ju vara bra för att få upp lite intresse...

MVH

Johan
 

Hulkster

Fotpinneskrapare
Gick med
19 May 2004
Ort
N:a Sthlm
Hoj
Husqvarnor
Varken Caprani, Liljeqvist eller Fredrik?

Det är överhuvudtaget märkligt att ingen kör Apr 450 i Sverige när resten av världen är överrens om att den i de flesta fall är snabbare runt en bana.

Bara att läsa i tråden "Äntligen i garaget Aprilia SXV" så förstår du, endast dom som får riktiga fabriksgrejer kan tävla på dom:yoparty
 

Döden2

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Ö-bruk
Hoj
KTM 505 SMR KTM 250 SX
Bara att läsa i tråden "Äntligen i garaget Aprilia SXV" så förstår du, endast dom som får riktiga fabriksgrejer kan tävla på dom:yoparty


Skulle vilja se nån som vinner på en orginal Husaberg :D

Vad jag vet så är det mycket ombyggda ramar och dyra motortrimmningar!
 

Angelo

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
Husaberg 650
Skulle vilja se nån som vinner på en orginal Husaberg :D

Vad jag vet så är det mycket ombyggda ramar och dyra motortrimmningar!

Jo och det är ju fan lika med villket märke som hellst, alla vill ha så bra grejjor som möjligt annars vore man ju dum.....:va
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bara att läsa i tråden "Äntligen i garaget Aprilia SXV" så förstår du, endast dom som får riktiga fabriksgrejer kan tävla på dom:yoparty

Inte förrän nu fattade jag vad du menade, och du missförstod, jag menade 450 vs 550, jag säger inte att nåt märke är bättre än något annat, det är ett alltför känsligt ämne.
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top