STCC+TTA= Sant!

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
P€RRA;5669118 skrev:
På förra sidan finns en länk till en artikel där Luff säger att det inte blir några hojar ihop med STCC:

Jo men vad han har sagt och hur media har tolkat det och sedan publicerat är väll kanske inte alltid 100% samma sak.

Eller så sitter mr mike på info som inte vi har fått ännu!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jo men vad han har sagt och hur media har tolkat det och sedan publicerat är väll kanske inte alltid 100% samma sak.
Nej, 100% kan man nästan aldrig vara efter att ha läst något i en tidning men med tanke på hur meningen är formulerad skulle jag bli förvånad om det inte stämmer.

Svemo kommer säkert med mer info snart, i mars kanske...

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
P€RRA;5669315 skrev:
Nej, 100% kan man nästan aldrig vara efter att ha läst något i en tidning men med tanke på hur meningen är formulerad skulle jag bli förvånad om det inte stämmer.

Svemo kommer säkert med mer info snart, i mars kanske...
om man tvunget vill köra hoj ihop med bilar så finns ju chansen tillsammans med de som nu är förlorare i sammanslagningen. TTA köpte in och tog över Swedish GT series som väl BoTT körde med året innan, mycket kapitalstarka förare som nu har dyra Ferrraris över... Samma sak för Abarth klassen som Poker Wallenberg fixade ihop, och så finns ju Historic Racing, Radical osv osv. Även de som har dyra Touringbilar enligt gamla STCC reglementet. Finns alltså möjligheter att slå sina påsar ihop med de som nu mister TV och publik.
själv föredrar jag dock att de kör separat.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
SVEMO hade möte med STCC så sent som i förra veckan för att diskutera bl.a TV. Så jag vet inte vad Mike sitter på för info... Men den jag har fått kommer direkt från SVEMO i alla fall. Det är dock inget spikat ännu, men helt klart förs diskussioner fortfarande...

/Macke

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...