Hej och ho gott folk. Hemma nu, hela 8 dagar senare. Däcket har fortfarande marginaler trots att snitthastigheten låg på 150 km/h genom hela tyskland och jag körde 180 mil med två personer + packning.
Jävlar i det, vad trött man var i slutet. 870 kilometer på en dag med MC är rekord för MC. Blir mycket tröttare när man kör motorcykel och man kan ju bara drömma om att sträck köra som man gör med bil.
Well well, jag är trött och jag mår bra. MC'n ska få service och kedja rengjord efter den här resan. Fått lite utökade känslor för min älskling efter en sån här resa och jag har fan blivit en fena på att skjutsa
Hittade min motorcykel helt sandig eftersom jag parkerat den bredvid ett träd och troligen hade en sån där städmaskin kört förbi och svept ner hela hojen i lera. Inte ok!
Har flera synpunkter och idéer sen resan, så som typ tips/trix. Saker jag listat ut mm. En sak jag la märke till var att Holländare är bra på engelska. Tyskarna däremot skriker bara tyskan högre om man inte förstår.
Juste ja, Holländare skyltar skit skumt och vid hemresan så körde vi 5-6 mil åt fel håll innan vi lyckades vända för att komma tillbaka till Amsterdam.
Körde min första 10-filiga motorväg. Det är skönt...
Sen undrar jag hur fan i h**** de kan vara sån stor skillnad. Här i Sverige ligger folk och sträckkör i vänsterfilen i 125. I tyskland kan du ju bara glömma det, lastbilarna håller ju 110, i mitten körs 140 och i den vänstra filen är du ofta i vägen i 170.
Bara att lugna ner sig lite nu, när man är tillbaka i Sverige.
Det funkar faktiskt att bo riktigt billigt, 8 dagars resa inklusive allt för cirka 6000.
Bensin gick på cirka 0,5 liter/milen
Att bo på hostel ger dig en duschmöjlighet och säng för cirka 180-300 kronor per natt.
Att äta kan du göra billigt om du bara orkar.
Färja kostade cirka 570 kronor för 2 personer med motorcykel.
Vill också tillägga att det bara är att dra med era vänner. Folk är såå jävla hjälpsamma när man är turist. Det är en annan värld. Fick hjälp flera gånger och folk erbjöd sig att visa vägen, gav mig kartor, förklara osv.
Sen på Hostellet träffade jag människor från hela världen, från bl.a. Mexico, USA, Tyskland, Canada osv.
Riktigt skön stad, riktigt skön resa, rekommenderas till alla under 25
och även äldre, finns massor med roliga saker att se som Van Gogh (rätt stavat?) och typ 15 andra museum.
Slänger upp en del bilder när jag vaknar, har ni frågor bara shoot så svarar jag.
850 kilometer på typ 9,5 timmar med 8 stopp
det ni!
Hade!