Stecktech goes travelling... (Bilder och skit kommer löpande)

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Haha jävlar vilken resa detta lär bli! Gillar impulsresor skarpt!
I Amsterdam ska ni se upp för klamydia, varken mc eller bilförare har lätt att upptäcka den i tid vid vänsterligg.

Lycka till o lägg upp massor med bilder!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Tjena, större uppdatering på gång.. BÅtresan gick bra, hojen blev aldrig fastspänd för att alla mc parkeringar var slut så den fick stå lite för sig själv bredvid lastbilar, men växel i, styrlås och en sån där sak vid hjulet som hindrar den från att rulla gjorde att det inte var några problem.

Sidoväskorna har börjat släppa på spännbanden vilket ger mig lite panik, men både jag och passagerar ankom till holland klockan 04:00 på morgonen. Sååå jävla gött. Körde runt i en ghosttown, inte en människa var på gatan och vi såg 4 bilar under hela tiden vi körde runt här nere.

Hehe, vilket intro, kommer bombandes mot holland i 160+ i en fyrfilig motorväg man har för sig själv. I staden var det helt tomt och det blev alltid grönt vid trafikljus, ner i tunnlarna under amsterdam och gasa på i fantastiska hastigheter med sjuka ekon från motorljudet :D

Härligt, körde runt med mc'n på gågatan haha och parkera den på första bästa sidwalk (man får ju parkera mc var man vill :D)

Hittade ett trevligt hostel, aroza, ligger mitt i gågatedärjagvillvara smeten.

Har haft mycket att göra och inte haft tillgång till internet denna resa förrens nu. Men jag tänkte att jag kan slänga upp lite bilder när jag hittar sladden till min mobil.

Båten som vi i resturangen, sen på resan sov vi i ett tält i typ 2 timmar för det var så jävla kallt ute på en åker i tyskland och ja, nu på ett hostel...

Hade resans första dusch precis. Så nu mår jag bra.

Hmmm... Juste, på 4 dygn har jag inte sovit mer än 4 timmar i sträck nu.. Börjar märkas, känner mig märkligt trött..

Hade fint sporthoj :D

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Samlar på mig bilder men orkar inte ladda upp med detta hostel-internet, lägger upp det mesta när jag kommer hem :)

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
DSC_0030.jpg

Hehe måste bara berätta. Den här staden är för skön, till att börja med så får man parkera sin motorcykel lite var som (bästa någonsin!). För det andra så har de en annan form av barer som är väldigt mysiga. Det är stora soffor och så ligger man där samtidigt som de serverar en alkohol och givetvis får man röka inomhus så bara att dra fram vattenpipan. Mycket rolig underhållning hehe...

Man får akta sig lite dock, kommer upp någon snubbe i one-piece vid varje känd gata och frågar om man vill prova lite exstacy eller cox.. :)
Folk har lite fördommar, hehe, min vän som har dreadlocks får automatiskt en hel del knarkerbjudanden :p

Juste, sova i tält i tyskland i vad som känns som minus -12 i ett skinnskäll på marken ajj...

Euhm, om ni anser att jag skriver lite konstigt så har jag hittat en sån öl som innehåller 12% alkohol, nytt rekord.

Peace out!

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Nu är det bara några timmar kvar innan det är dags att gå ner till mcn och börja köra hem åt. Jävlar vilken resa, igår var helt sinnesrubbat. Woah! Lyckades övertyga två kanadensare att jag var bög tydligen, då jag snackade om bromance och bromance back mountain. Haha, hade ingen som helst mening att verka bögig ville bara latscha lite haha...

Sitter du där hemma och känner dig onormal kanske? Tycker Pelle Svensson att du är en lite speciell människa som gillar att klippa gräset klockan 03:00 i dina kallingar?
Well, i Amsterdam min vän, är du helt normal. Har aldrig träffat trevligare och mer toleranta personer och poliser. Du kan vara hur sinnesrubbad som helst och behandlas ändå som en människa.

Se denna bilden, skojar inte, killen gick runt med blomkrukan på huvudet längs gågatan och pratade för sig själv :) störtskön!!

DSC_0041.jpg

Sen gillar jag hur i princip hela delen av centrum ser ut som den gjorde för 500 år sedan. Förutsatt att man förbiser de nya och moderna butikerna. Dessa byggnader är verkligen renoverade i tid och tid, för inuti dessa små byggnader finns ingen logik. Våningar är alla olika höga, mellanbyggnader och broar går kors och tvärs och man har byggt ut allt så det är någon form av spindelnät.

DSC_0044.jpg

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ja amsterdam är ju byggt lite märkligt kan tyckas.
som turist var det jävligt svårt att komma ihåg vilken straat och vilken gracht man var på, precis korsat och skulle till :p

Skön som fan dock och jag skulle gärna åka tillbaka dit.

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Hej och ho gott folk. Hemma nu, hela 8 dagar senare. Däcket har fortfarande marginaler trots att snitthastigheten låg på 150 km/h genom hela tyskland och jag körde 180 mil med två personer + packning.

Jävlar i det, vad trött man var i slutet. 870 kilometer på en dag med MC är rekord för MC. Blir mycket tröttare när man kör motorcykel och man kan ju bara drömma om att sträck köra som man gör med bil.

Well well, jag är trött och jag mår bra. MC'n ska få service och kedja rengjord efter den här resan. Fått lite utökade känslor för min älskling efter en sån här resa och jag har fan blivit en fena på att skjutsa :)
Hittade min motorcykel helt sandig eftersom jag parkerat den bredvid ett träd och troligen hade en sån där städmaskin kört förbi och svept ner hela hojen i lera. Inte ok!

Har flera synpunkter och idéer sen resan, så som typ tips/trix. Saker jag listat ut mm. En sak jag la märke till var att Holländare är bra på engelska. Tyskarna däremot skriker bara tyskan högre om man inte förstår.
Juste ja, Holländare skyltar skit skumt och vid hemresan så körde vi 5-6 mil åt fel håll innan vi lyckades vända för att komma tillbaka till Amsterdam.

Körde min första 10-filiga motorväg. Det är skönt...

Sen undrar jag hur fan i h**** de kan vara sån stor skillnad. Här i Sverige ligger folk och sträckkör i vänsterfilen i 125. I tyskland kan du ju bara glömma det, lastbilarna håller ju 110, i mitten körs 140 och i den vänstra filen är du ofta i vägen i 170.

Bara att lugna ner sig lite nu, när man är tillbaka i Sverige.

Det funkar faktiskt att bo riktigt billigt, 8 dagars resa inklusive allt för cirka 6000.
Bensin gick på cirka 0,5 liter/milen
Att bo på hostel ger dig en duschmöjlighet och säng för cirka 180-300 kronor per natt.
Att äta kan du göra billigt om du bara orkar.
Färja kostade cirka 570 kronor för 2 personer med motorcykel.

Vill också tillägga att det bara är att dra med era vänner. Folk är såå jävla hjälpsamma när man är turist. Det är en annan värld. Fick hjälp flera gånger och folk erbjöd sig att visa vägen, gav mig kartor, förklara osv.

Sen på Hostellet träffade jag människor från hela världen, från bl.a. Mexico, USA, Tyskland, Canada osv.
Riktigt skön stad, riktigt skön resa, rekommenderas till alla under 25 :) och även äldre, finns massor med roliga saker att se som Van Gogh (rätt stavat?) och typ 15 andra museum.

Slänger upp en del bilder när jag vaknar, har ni frågor bara shoot så svarar jag.
850 kilometer på typ 9,5 timmar med 8 stopp ;) det ni!

Hade!

stecktech

Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
DSC_0009.jpg

Första bilden, vi väntar på att få köra på färjan mot tyskland

DSC_0014.jpg

Första sovplatsen. Sov 4 timmar, yay! :)

Hytt kostar 800:- :confused:

DSC_0016.jpg

Här har vi kört lite auto-bahn och är cirka 15 mil från gränsen till Holland. Jag är skittrött, så vi slår upp camp på en åker lite avsides i tyskland.

DSC_0019.jpg

Så här såg det ut!
Stoppet blev endast 4-5 timmar då vi mitt i natten bestämde oss för att köra vidare (skit kallt var det!!)

DSC_0021.jpg

En bild på oss turister. Jag är till höger.. *hej hej*

DSC_0036.jpg

Ett annat hostel började brinna, troligen för att folk rökte inomhus. (USCH OCH FY!)
En människa dog och en annan blev svårt skadad.

DSC_0048.jpg

Så här såg det ut efteråt.

Här nedan kommer lite slumpade bilder från Amsterdam, enjoy!

DSC_0045.jpg

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...