Video Stecktech's första Bandag! (Ring Knutstorp) 25 kw

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
Obs. Min absolut första bandag, finns inget speciellt att se då jag kör med 1/5 av hästkrafterna från de flesta och har inte haft kortet i mer än några månader :)
Lika så vill jag dock visa denna film och hoppas ni har förbiseende med att mina hastigheter kanske inte platsar i MotoGP eller ens i närheten. Jag hade mycket roligt och det kommer bli fler bandagar...

Gjorde hela två omkörningar :p Varav en tror jag var på en R1:a haha..
Var lite schysst och startade alltid sist nämligen så folk kunde köra som de ville och slapp ha problemet att komma förbi mig.

Kom gärna med lite feedback, som sagt. Enjoy!
* Filmen kommer senare upp i 720p men den tar tid för youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=g72Q2oRHf7o&feature=youtu.be
 

NO_FEAR

Skrapa skrapa lila lila
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Märsta
Hoj
R1 fighter -05
Vad fan hände med r1an?! Måste ju gått på två burkar och 0,3 i däckstryck eller ngt för och köra sådär?!
 

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Kristianstad?
Hoj
Crescent citybike
NICE!!! Jag vill också!

Ser ur som du släpper på gasen i kurvorna lite då och då (hojen reser sig och då förlorar du massa tid) eller är det bara vinkeln på kameran?
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
NICE!!! Jag vill också!

Ser ur som du släpper på gasen i kurvorna lite då och då (hojen reser sig och då förlorar du massa tid) eller är det bara vinkeln på kameran?

Kameran sitter på huvudet (hjälmen) och jag lutar hojen rätt mycket men vinklar ju huvudet så det syns inte alls lika mycket. Nej, det var iofs mycket att tänka på men det jag tänkte på mest var att komma in i kurvan i rätt växel och hålla jämn gas så det lyckades jag med ganska bra tycker jag :)

Bara att boka på sydskanska emse.. Kostar ett par hundra och instruktörerna är jätte schyssta. Körde efter mig något varv i början och kollade läget, gav tips på hur man ska skulle bli bättre mm.

Förlorade i princip tid varje kurva för när jag vrider på gasen händer inte mycket haha :p
 

PimX

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2011
Ort
Södra Sandby
Hoj
Suzuki GSXR 750 L0
men bara en liiiiten fråga.... varför gör du inte som alla andra med mellan kort? PLOCKA BORT SKROTET SOM DU BARA SATTE PÅ FÖR BESIKTNINGEN!!!! så kommer det gå mycket bättre :rock :fakta
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
men bara en liiiiten fråga.... varför gör du inte som alla andra med mellan kort? PLOCKA BORT SKROTET SOM DU BARA SATTE PÅ FÖR BESIKTNINGEN!!!! så kommer det gå mycket bättre :rock :fakta

Tänkte plocka bort det. Men har man bara högre hastighet in i kurvorna kan man nog köra nästan lika snabbt som folk med 150 hästar... Det är lite läskigt att komma in 70+ i en skarpkurva dock.. Men det ska definitivt bort till nästa gång. Mitt mål för denna säsong är 1:20 och min bästa var runt 1:35.. så
 

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Ser kul ut! Jag tänkte prova på att köra bana för första gången i år. Kommer säkert gå typ lika fort/sakta för mig:crash
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top