Stellan Egeland - Slugger

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Inte jag som äger den utan det är en kompis sedan 20 år tillbaka som köpte den av Stellan.
Jag och Sluggers vårdnadshavare delar garage. Hans hoj står bredvid min hoj.
Det kan ju förklara varför det inte finns så mycket bilder på den. :)
Harriern är väl i USA har jag för mig att nån sa?

Används Sluggern eller är den en prydnad i garaget?

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Kul att den lever!

Startmotorn

Medlem
Gick med
15 Nov 2023
Hoj
1998 H-D
@Ricken : Harriern såldes till någon i USA, men jag tror inte Stellan vet vem som äger den nu. Min kompis och Stellan har lite kontakt emellanåt.

Sluggern har inte varit ute och luftats på snart tre år då kompisen jobbar utomlands.
Men i sommar kommer den ut igen, det är planen.

@Coola Ola : Nej gud bevare mig! Inte fasen vågar jag det med tanke på vad kompisen betalade, på Ackes maskinarbeten och så många one off delar. Däremot har jag kört med någon av mina hojar i sällskap med kompisen som då kört Sluggern.
Frånåkt? Så in i helv..te!

Den har ett mycket begränsat styrutslag så förflyttning i trånga utrymmen är omständigt.

Kompisen har tidigare ägt flera exklusiva Ducati av modernare modell och han gillar sin Slugger. Han tycker den drar grymt starkt rakt fram, men lider utav lite för begränsande nedläggningsvinklar när han jämför med sina tidigare Ducati hojar.

Själv så har jag aldrig träffat Stellan, men jag har träffat Acke och jag är imponerad av Stellans bygge, samt Ackes skicklighet med svarv och fräs!
Sverige är fattigare på visionärer och skickliga yrkesmän då Stellan flyttade och som jag förstår det lade ned sin firma, och att Acke pensionerade sig.

Kompisen har lovat Stellan första tjing om han säljer den någon gång.

Fråga: Kan jag bifoga en film på Sluggern när vi startade den för att kolla så att allt lät ok?

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli