@Ricken : Harriern såldes till någon i USA, men jag tror inte Stellan vet vem som äger den nu. Min kompis och Stellan har lite kontakt emellanåt.
Sluggern har inte varit ute och luftats på snart tre år då kompisen jobbar utomlands.
Men i sommar kommer den ut igen, det är planen.
@Coola Ola : Nej gud bevare mig! Inte fasen vågar jag det med tanke på vad kompisen betalade, på Ackes maskinarbeten och så många one off delar. Däremot har jag kört med någon av mina hojar i sällskap med kompisen som då kört Sluggern.
Frånåkt? Så in i helv..te!
Den har ett mycket begränsat styrutslag så förflyttning i trånga utrymmen är omständigt.
Kompisen har tidigare ägt flera exklusiva Ducati av modernare modell och han gillar sin Slugger. Han tycker den drar grymt starkt rakt fram, men lider utav lite för begränsande nedläggningsvinklar när han jämför med sina tidigare Ducati hojar.
Själv så har jag aldrig träffat Stellan, men jag har träffat Acke och jag är imponerad av Stellans bygge, samt Ackes skicklighet med svarv och fräs!
Sverige är fattigare på visionärer och skickliga yrkesmän då Stellan flyttade och som jag förstår det lade ned sin firma, och att Acke pensionerade sig.
Kompisen har lovat Stellan första tjing om han säljer den någon gång.
Fråga: Kan jag bifoga en film på Sluggern när vi startade den för att kolla så att allt lät ok?