Stenskott i kålroten.

Trabel

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Helsingfors, Finland
Hoj
2018 Triumph Street Triple
Var ute och gav järnet på motorvägen häromdan. Jääävligt varmt och fint väder, det enda negativa var att gammal sand och vägsalt dammade så in i helvete.

Hur som helst, så höll jag på att köra om en långtradare (min hastighet ca 140 km/h) när det plötsligt kom ett stenskott flygande och träffade hjälmen. Inte helt rakt på, utan det träffade mera i sned vinkel överom visiret, i pannan. Fy helvete vad det började ringa i öronen och jag tror inte att stenen ens var något vidare stor. Och ett jävligt fult märke blev det i hjälmen. Tala om headshot...

Har någon några liknande erfarenheter?
 

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Ort
Falköping
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
inte på motorväg eller på väg alls. bara fått humlor som smäller till. på crossbarnarn dock om man hamnar bakom någon som leker grävmaskin.. kan ringa rätt så härligt i ett par minuter efter det:p
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Inte kraftigt stenskott, men en halvfull flaska t-röd på axeln
och en duva samma dag. (samma axel)
Båda upplevdes mjuka
Väntade givetvis på en tredje träff som aldrig kom.

Annars har man kör sent på kvällen och en och annan fått fladdermus hjälmen, känns märkligt


Edit:
Inte bra att skiva efter alkohol
 
Last edited:

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Körde igår och fick ett stenskott av framförvarande bil jag var påväg att köra om, låg i 80 innan jag (självklart) gav fullt för omkörning, fick stenskottet rakt på bröstet precis innan jag lutade mig ner, hade heller ingen tröja, men det kändes må jag säga !

Klipplte även jag en fågel förra sommaren på min dåvarande Duke med styret, över knogarna, inge större fara, mest chockad över "va fan va de där"
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kom på mig själv att cruisa småväg med öppet visir, fällde ner och SPLATT så satt något grönt på visiret precis mitt emellan ögonen.
 

_JR_

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2010
Ort
Örebro
Hoj
Honda Hornet 600 -99
Har fått geting innanför halslindningen. Inge kul, med tanke på att den på något sätt överlevde smällen (i ca 100km/h) och blev ganska så arg...
 

jonashed

Medlem
Gick med
14 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
yamaha R1
ja både en humla i pannan och ett stenskott på ena fingret

humlan gav mig en bula i pannan och blev rätt utsmetad gick runt 80 blås desutom höll jag på att köra av vägen

stenskottet på fingret gav ett hå i hudenl, brukar tänka på om man får ett i ögat då blir man garanterat blind
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag har fått några mindre stenskott i hjälmen, pyttesmå lackskador bara, men fingrarna har tagit några större stenar :( Några fåglar har jag tagit av daga också, senast igår flög en till dom sälla luftrummen. Tack å lov hamnade den på kåpan den här gången, en större pippi tog jag med handen i 170++ för några år sen, det gjorde rejält ont ett tag efteråt :gnissla Åas har jag duckat för en plåt som blåste av en lastbil en gång, så småfåglar, sten och annat krimskrams är inte så farligt, allt är relativt :hihi

Halvt OT, men på förra årets cykelsemester fick jag in ett bi i cykelhandskarna, så det stack mig mitt i en knoge, det gjorde förbannat ont :mad:
 

wm1000

Medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Grå metallic
Förra våren av en mötande bil kom en sten farandes o träffade axeln,
kan säga att det kändes....
Förr när man sa att man sandade så var det oftast finare sand,nu mer är det ju förf-n stenkross,och dom är vassa också..:huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har fått en humla rakt mellan ögonen på visiret. Small till ordentligt.
Bara en vecka innan körde jag med visiret uppe och fick en bålgeting som träffade precis emellan hjälmen och tinningen och fastnade där, och blev jävligt förbannad. Det gick väldigt fort att stanna och slita av hjälmen då kan jag säga.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har fått en humla rakt mellan ögonen på visiret. Small till ordentligt.
Bara en vecka innan körde jag med visiret uppe och fick en bålgeting som träffade precis emellan hjälmen och tinningen och fastnade där, och blev jävligt förbannad. Det gick väldigt fort att stanna och slita av hjälmen då kan jag säga.
 

TNK

Va!
Gick med
19 Jan 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Derbi Senda Aprilia RS 250 -95 TZ 125-96 TNK 50cc
Hej:)

Det är läskigt att få nått på sig när man kör.En gång fick jag en
humla på ögonlocket...pang...vilken blåtira jag fick,men det värsta
var att polarna sa att jag fått en snyting av en tjej!!!!
Ingen trodde mej på humle storyn som var sant:)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top