Stenungsundstråden

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Var ute me fiddyn igår igen, första gången sen i våras...fan va roligt. Jag å Martin stötte på tre andra glada fiddykillar uppe i stripplekär när de höll på å ploga en liten crossbana :tummenupp Jävlar va skoj :D Så till alla er som funderat på å skaffe en...gör de nu! Nu e vi igång igen :tuttar

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F
Tja! hade planerat att åka med till Anderstorp 1/9. Men hur anmäler man sig? hittar inte nått under forum bandagar!?
vad kostar det? och måste man ha nån licens för att köra första gången?
/Thomas

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Tja! hade planerat att åka med till Anderstorp 1/9. Men hur anmäler man sig? hittar inte nått under forum bandagar!?
vad kostar det? och måste man ha nån licens för att köra första gången?
/Thomas

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=158744
I denna tråden hittar du lite info, samt att det är trådstartaren som även arrangerar 1/9. Du hittar länk till hans sida, där du bokar, i hans inlägg. Klart du ska me :tummenupp

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Tackar för hjälpen! :tummenupp
Nu är man anmäld. Var och köpte nya bromsklossar på Bike idag med för att ha bra klös på banan! Bara att hoppas på bra väder nu då. :hojcbr
Vi ses 1/9!
/Thomas
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Har redan dealat med vädergudarna, bara å se om de står för sitt ord oxå...

Ett gott råd :7peta ...ta hojen på kärra, du e piggare när du kommer fram, å du kör inte som en idiot på väg hem. Vi drar ALLTID på kärra.

UltraForm

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
CBR 600F
:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Har redan dealat med vädergudarna, bara å se om de står för sitt ord oxå...

Ett gott råd :7peta ...ta hojen på kärra, du e piggare när du kommer fram, å du kör inte som en idiot på väg hem. Vi drar ALLTID på kärra.

Jo kärra får det bli. Gött att komma fram pigg och torr om vädret vill sig illa.
Kör ni vägen över Borås? eller vilken är bäst? Fler som samåker från st-Sund?
När åker man för att vara i tid på banan?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Jo kärra får det bli. Gött att komma fram pigg och torr om vädret vill sig illa.
Kör ni vägen över Borås? eller vilken är bäst? Fler som samåker från st-Sund?
När åker man för att vara i tid på banan?

Vi är minst fyra(förare då), men jag tror vi blir sju plus en från Gbg, plus några respektive. Till gelleråsen var vi tolv pers :tummenupp Lagom att åka klockan 6 eller strax innan

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Okej...om tre veckor e de dax igen, vilka ska me nu då? Winrick? Danneboy? Absolut? Sukki? Annars e de hög tid, snabb grupp snart fullbokad :fakta :mattias

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
DU! antar det är mig du syftar på när jag stod vid vägkanten på gamla E6 norr om Ljungskogsvägen o pulade med pc 3:an, jag höjde handen till hälsning när jag såg att det var du o nån mer, DET gjorde inte DU min vän.. å andra sidan kom ni så fort så du kanske missade det..annars kunde ni ju vänt tillbaka o snackat lite eller hur:)

Last edited:

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
....annars kunde ni ju vänt tillbaka o snackat lite eller hur:)
...som du kunde gjort när du vände ryggen till på Ok. Vi stod ju på Bilia när du åkte därifrån, ingen hälsning från dig då, och Villys ankomst missade du nog inte. Tråkigt...du markerar ju var du står.

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Hoj
Tuono 1100rr
...som du kunde gjort när du vände ryggen till på Ok. Vi stod ju på Bilia när du åkte därifrån, ingen hälsning från dig då, och Villys ankomst missade du nog inte. Tråkigt...du markerar ju var du står.

Jag har ingen anledning att medvetet låta bli att hälsa varken på er eller någon annan jag inte har något otalt med, du kanske kommer ihåg minnesstunden för Rikard som exempel.

Som jag redan sagt, jag höjde handen till en hälsning dock kom ni väldigt snabbt och med proppar i öronen, motorn igång o ryggen mot vägen är det kanske inte så lätt att hinna stå i färdigställning för er eller vad tror du?

Vad som förvånade mig är väl att jag som ändå stod stilla vid vägkanten o var lätt att se o känna igen inte gavs någon notis alls trots att jag slängde upp handen, måste ju ändå sett ut som jag möjligen hade problem med hojen o kanske behövde hjälp, nu var ju inte fallet så lyckligtvis.
Nu vet ju inte jag hur ni brukar göra men i ett sånt läge brukar man kanske stanna, särskilt om det är någon man känner, det gör iaf jag o alla andra jag känner med.

Vad syftar du på när du skriver" vände ryggen till"?

Jag tankade och hjälpte ett par som hade problem med tändningslåset i sin bil, noterade att det rullade in en mörkblå hoj för att antagligen kolla luften,tyckte inte jag kände igen den men tror det var en Yamaha el Suzuki(hade inga glasögon på mig heller för den delen) det stod dock en bil framför så det kunde jag inte avgöra och jag var inte så intresserad av det heller i den stunden, den var där ett kort tag o åkte sedan upp till Bilia för att tanka antog jag, någon mer hoj såg jag inte där, kan det vara så att det stod flera bakom pumparna som inte syntes?
När jag åkte därifrån hade jag bråttom o la fokus på trafiken när jag skulle ut o såg inte ens om det stod någon på Bilia.

"Villys ankomst missade du nog inte."

Dina insinuationer om vad jag missar eller inte får stå för dig, men kan säga att du har fel där.

"Tråkigt...du markerar ju var du står."

Frågan här är väl snarare var du/ni står, jag tycker det verkar som att någon/några försöker göra en tupp av en fjäder här tyvärr..

..vilket har resulterat i att jag blir tvungen att i ett långt inlägg utförligt beskriva mitt handlande för att ni ska förstå orsaken till en eventuellt av er ej registrerad hälsning.

Sensmoral: För er är det uppenbarligen viktigare att folk mycket tydligthälsar på er än att ni själva skulle komma på tanken att stanna för att att hjälpa en likasinnad som kanske har problem vid vägkanten.

För mig är iaf saken utagerad i och med detta

:krama

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Ja...de blir nog bra de där ska du se...:rolleyes:

Jag har ingen anledning att medvetet låta bli att hälsa varken på er eller någon annan jag inte har något otalt med, du kanske kommer ihåg minnesstunden för Rikard som exempel.

Som jag redan sagt, jag höjde handen till en hälsning dock kom ni väldigt snabbt och med proppar i öronen, motorn igång o ryggen mot vägen är det kanske inte så lätt att hinna stå i färdigställning för er eller vad tror du?

Vad som förvånade mig är väl att jag som ändå stod stilla vid vägkanten o var lätt att se o känna igen inte gavs någon notis alls trots att jag slängde upp handen, måste ju ändå sett ut som jag möjligen hade problem med hojen o kanske behövde hjälp, nu var ju inte fallet så lyckligtvis.
Nu vet ju inte jag hur ni brukar göra men i ett sånt läge brukar man kanske stanna, särskilt om det är någon man känner, det gör iaf jag o alla andra jag känner med.

Vad syftar du på när du skriver" vände ryggen till"?

Jag tankade och hjälpte ett par som hade problem med tändningslåset i sin bil, noterade att det rullade in en mörkblå hoj för att antagligen kolla luften,tyckte inte jag kände igen den men tror det var en Yamaha el Suzuki(hade inga glasögon på mig heller för den delen) det stod dock en bil framför så det kunde jag inte avgöra och jag var inte så intresserad av det heller i den stunden, den var där ett kort tag o åkte sedan upp till Bilia för att tanka antog jag, någon mer hoj såg jag inte där, kan det vara så att det stod flera bakom pumparna som inte syntes?
När jag åkte därifrån hade jag bråttom o la fokus på trafiken när jag skulle ut o såg inte ens om det stod någon på Bilia.

"Villys ankomst missade du nog inte."

Dina insinuationer om vad jag missar eller inte får stå för dig, men kan säga att du har fel där.

"Tråkigt...du markerar ju var du står."

Frågan här är väl snarare var du/ni står, jag tycker det verkar som att någon/några försöker göra en tupp av en fjäder här tyvärr..

..vilket har resulterat i att jag blir tvungen att i ett långt inlägg utförligt beskriva mitt handlande för att ni ska förstå orsaken till en eventuellt av er ej registrerad hälsning.

Sensmoral: För er är det uppenbarligen viktigare att folk mycket tydligthälsar på er än att ni själva skulle komma på tanken att stanna för att att hjälpa en likasinnad som kanske har problem vid vägkanten.

För mig är iaf saken utagerad i och med detta

:krama

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Och kom ihåg, att på SH och utanför är vi alla vänner :pannkyss

Någon som ligger och spyr någonstans så här efter Tjörn Runt?
Själv sitter jag på jobbet och pillar mig i naveln.

Winrick

ZZZzzzZZZzzz
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
merida
: )

Fan vad gott!!:tuttar Riktigt kul att köra hoj! helst när alla gubbar e på lek humör.:yoparty . man undrar fall Snickarn vet att det finns två hjul på en mc, haha :tungan

TACK för denna roliga tur!
:D

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
k9
grrrr.... mjjjaaauu

snickarn? hm... :va rolig körning pojkar! jävligt sköna vägar... å villy lotsar bra som vanligt... :tummenupp får snart bli mer turer! :yoparty då får vi ta å inte vara så snåla, å köra på båda hjulen...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0