Stephen Kings "Det"

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Tja

Duktiga jag tänkte skriva en uppsats om denna film. Fick hem den idag o bänkade mig i tv-soffan. Har hört en massa om hur folk är livrädda för clowner efter att de har sett filmen.

Sagt o gjort, bidde inte ett dugg rädd själv, men det är ju en annan 5a. När filmen var slut så fattade jag ingenting. Har jag beställt fel film? Har de bara skickat första delen eller vad?

Kan nån vänlig själ berätta för mig hur den riktiga filmen slutade? Hittar inte nåt om slutet på internet o jag har försökt att söka.

Min film slutade direkt efter att en utav ungarna, nu vuxen karl, hade tagit livet av sig i badrummet. Vet att slutet inte ska vara så, handlar nåt om nån myra. Kan det vara någon skillnad emellan tv-serien o filmen jag köpt? Står att den ska vara 3 timmar lång, men jag fick inte intrycket av att jag satt så länge. När jag sökte på imdb finns det fler personer med i rollförteckningen än vad som fanns med i min film också.

Tänkte att jag skulle dumförklara mig här innan jag gör det hos discshop...
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Är det inte den som involverar en gigantisk spindel i slutet?

//spenk
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
spenk skrev:
Jasså?! Är det något att se?

Ja, asså, det är ju upplösningen och så. Så det kan nog vara idé. Har för mig att den var uppdelad på två vhsband på den gamla goda tiden, och att del ett avslutas med en tjockis i badkaret som skurit upp sina handleder och skrivit "it" på väggen. Ja gissar att OP bara har sett halva.

Den var väl i nån utgåva uppdelad på två böcker med tror jag.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
t-rex skrev:
Ja, asså, det är ju upplösningen och så. Så det kan nog vara idé. Har för mig att den var uppdelad på två vhsband på den gamla goda tiden, och att del ett avslutas med en tjockis i badkaret som skurit upp sina handleder och skrivit "it" på väggen. Ja gissar att OP bara har sett halva.

Den var väl i nån utgåva uppdelad på två böcker med tror jag.


Det var ju dumt. Har inte fått intrycket att det skulle vara så o jag hittade inte någon till film... hmmm...
Beställt boken också, men den får jag inte förrän i slutet på veckan.
Skit också!!


edit...

Aja, det löste sig. Kom på att man ju kan vända på dvd-skivan!! :lol
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
:lol det hade nog inte jag tänkt på heller. Skulle förväntat mig 2 skivor om det var så.

Nu fick du istället en timmas välbehövlig paus, enjoy the rest of the show :tummenupp
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Första delen är bra, sen när dom är vuxna är den dålig som fan. Du kanske skulle nöja dig med det du har sett, det blir bara sämre sen. Slutet är fan det sämsta. Särskilt när nörden står där med bricanylet och snackar skit.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Boken är som vanligt bättre än filmen, men är nog också en av dom sjukaste som jag har läst.
 

Anciol

Bitterfitta MC
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Skara, men har hjärtat i Falun
Hoj
såld till förmån för barnvagn...men har mutat in mig på en TL1000
Anthrax skrev:
Boken är som vanligt bättre än filmen, men är nog också en av dom sjukaste som jag har läst.


Hade en tanke om att jämföra bok o film, men det blir alldeles för stort arbete, ska bara göra en A-uppsats på 8 sidor...
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Anciol skrev:
Hade en tanke om att jämföra bok o film, men det blir alldeles för stort arbete, ska bara göra en A-uppsats på 8 sidor...

Jag gjorde också en uppsats på boken, fast det var i första ring i gymnasiet. Fick låna lärarinnans privata exemplar, snäll som jag var.

Men som dom flesta andra här, så tycker jag att det är ljusår mellan boken och filmen.
Fast vissa saker hade det nog inte varit bra att ta med i filmen hur man än ser på saken. Valpen i kylskåpet är ett exempel..
:zpy
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Grym film!!! MEN jag tror att det krävs att man är i 12 - års åldern första gången man ser den för att skräcken ska sätta sig... :yoparty
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Jo, jag har filmen på VHS å den är ca 3 timmar gammal, slutar med en jätte spindel! jaja... Jag köpte den för något år sen, skulle aldrig sett den. Alla minnen jag hade från filmen var skithemska minnen, jag trodde den var skitläskig...
Men men, jag var väl 10 år när jag såg den innan dess!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Som vanligt i Stephen King-filmatiseringar så spårar allt ur mot slutet.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Anciol skrev:
edit...

Aja, det löste sig. Kom på att man ju kan vända på dvd-skivan!! :lol

hahaha :)

Jag gjorde en liknande grej en gång, hade en film som låg på två CD-skivor. Jag tittade på skiva två först och skiva ett sen. Jag fattade inte att jag stoppat i dem i fel ordning förrän texten började rulla mitt i filmen nånstans, när jag petade i skiva 1.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om det är historien som sådan som ska recenseras, är det ett måste att läsa boken. Filmen är inte ens på samma planhalva...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Som turbojugend säger, skit i andra halvan. Den är förbannat dålig. Första halvan är grymt bra.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top