Sthlm 11/8 # Trasdockan MC-kortege

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
MC-kortege för Trasdockan, Onsdagen den 11:e augusti 2004

Projektet Trasdockan arbetar för barn som far illa i Sverige idag :( . Under sommaren har ett par Trasdockor färdats runt över hela Sverige. I varje stad som passerats har man haft olika manifestationer för att uppmärksamma projektet. Nu är det dags för den sista sträckan in till Medborgarplatsen i Stockholm. Trasdockorna kommer att eskorteras av motorcyklar på denna sista sträcka av deras turné. Det blir en MC-kortege som kommer att gå från södra delarna av Stockhom och in till Medborgarplatsen. Väl inne på Medis så blir Trasdockornas ankomst finalen på en hel dags aktiviteter med seminarier och uppträdanden.

Samling sker på Sjöbodavägen i Slagsta Industriområde, Norsborg, ett stenkast från färjan till Ekerö. Samling sker från 17:00, sedan drar kortegen iväg in till Medborgarplatsen, förmodligen en dryg halvtimme senare, för att komma fram cirka 18:15.

Projektet drivs av ATSUB (Anhöriga till sexuellt utsatta barn), Rsci (Riksorganisationen Stödcentrum mot Incest) och AlkoDrog Information. Kortegen anordnas av Tyfri MC.

Alla vi som värnar om våra utsatta barn har nu chansen att vara med. Det vore toppen om vi kunde bli ett helt gäng Sporthojar i "ledet" :tummenupp , markera gärna detta med Sporthojs-tröjan, om du har en. Kom igen nu, visa att Sporthojsåkare bryr sig :7peta !! Dessutom passar det här perfekt som en liten hojtur innan man som vanligt(?) träffas inne vid Medis.

För ytterligare information om aktiviteterna på Medborgarplatsen på onsdagen den 11:e augusti spana in programmet:
http://www.atsub.se/trasdockan/evenem_sthlm04.htm

Mer info om själva kortegen hittar du här:
http://www.tyfri.org/trasdockan

EDIT: Hjälp gärna till och sprid denna information i andra forum och mailinglistor.
Förra året samlades 230 hojar i Göteborg... Vore kul om vi kunde bli fler i Stockholm i år :banana .

Kör så det ryker,

/Tobbe - TSRD

.

Last edited:

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Upp... :tummenupp

BTW, jag lovar att jag inte ska "uppa" detta mer än 5 ggr innan onsdag 11/8 :tungan

/T

.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Jag ska verkligen försöka att komma loss och köra då

Självklart att jag värnar om våra barn

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Uppsi-Daisy :tummenupp

Grabbar, lägg märke till att det är 2 av forumets topp-pinglor som svarat på denna tråd :7peta ...Det är ju ytterligare en anledning till att hänga med på denna körning :hihi. Inte nog med att du då markerar att det inte är Ok att utnyttja/misshandla barn... Det går även hem hos brudarna när du visar så mycket omtanke :D

eller, ja just de, typ asså... vahettere... :rolleyes:

/Tobbe

.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
För mycket outlaw-wannabe´s här för att ställa upp på välgörenhetsinriktade körningar :hihi

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag kommer.

Skall försöka få med mig några polare också.

Klart som attan man skall värna om ungarna. :tomten

EDIT: Karta.. Visst är det här?

Bifogat

• se_MapImageLocator.gif
    se_MapImageLocator.gif
    28.9 KB · Visningar: 103
Last edited:

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Hade jag inte jobbat och bott i malmö så hade jag kommit..
Tycker nästan att det borde va obligatorisk närvaro på detta!
I alla fall för alla inom 5mils avstånd från sthlm!

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Önskar jag kunde vara med, tyvär vill moppen min inte fungera och det blir ruskigt jobbigt att springa brevid :brinnerup

Dragon

Hell was full so i came back..
Gick med
5 Feb 2004
Hoj
Cbr 929 RR Fireblade
Lartes skrev:
Önskar jag kunde vara med, tyvär vill moppen min inte fungera och det blir ruskigt jobbigt att springa brevid :brinnerup
Ta din vanliga cykel och sätt ett spelkort mellan ekrorna! :tummenupp :yoparty

Rocco

Guest
Jag kommer helt klart att närvara! Om jag hittar dit.... men det löser sig alltid!

//Anders

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag skall verkligen försöka komma loss från jobbet. Men tveksamt om jag tänker ha en svart sporthojströja på mig, det lär bli varmt..

Hoppas vi ses på onsdag!

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Hä-hä... visste väl att det skulle bli fart på tråden om man flaggade för pluspoäng hos bruudarna vid deltagande i denna körning :hihi

Ajja, lite seriöst dårå... Samlingsplatsen är alltså på Sjöbodavägen i Slagsta industriområde. Enklast är att följa skyltningen mot färjan till Ekerö, den är skyltad ända från E4:an. Om du kommer åkandes från stan så är det första avfarten efter bron över Haga/Fittjaviken. Asså dendäringa bron efter nedförsbacken efter Kungens kurva. Sikta på den gigantiska skorstenen (den ligger vid värmeverket på Sjöbodavägen), typ bakom OnOff i Slagsta köpcentrum...

Nu kan jag nog inte ge så mycket fler väganvisningar, hoppas inte för många kör vilse :rolleyes:. Spana även in kartan på info-sidan (eller Amullos länk ovan).

Polisen har visserligen gett tillstånd för kortegen, men de har inga resurser att avdela till trafikdirigering för denna tillställning... Så vi får se hur mycket "kortege" det blir kvar när den "slaktats" av alla förpillade rödljus inne i stan :huvet. Fast det blir nog bra :tummenupp .
EDIT: Fick veta idag att Polisen kommer att möta upp när vi kommer in till söder... om de inte ska iväg och leta fler rymlingar ferståss...

/Tobbe

.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...