Sthlm 11/8 # Trasdockan MC-kortege

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
TSRD skrev:
Polisen har visserligen gett tillstånd för kortegen, men de har inga resurser att avdela till trafikdirigering för denna tillställning... Så vi får se hur mycket "kortege" det blir kvar när den "slaktats" av alla förpillade rödljus inne i stan :huvet. Fast det blir nog bra :tummenupp .


/Tobbe

.


Inga Problem. Vi såg ju att det går att stoppa trakiken utan blåljus på BB´s Kortege!!!!!!!!!!!!

Borde ju funka nu också. Speciellt som tillstånd finnes. Man får ju inte bryta kortege..
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Jag kommer så länge det inte händer nått helt oförberett... typ tappar ena benet eller så ;)
 

msx

Missnöjd MC
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tullinge
Hoj
Trajja Street Triple-08
Jag ska med bara inte jobbet håller mig kvar, men då ska jag slåss med näbbar å klor för att slita mig !
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
amullo skrev:
Inga Problem. Vi såg ju att det går att stoppa trakiken utan blåljus på BB´s Kortege!!!!!!!!!!!!

Borde ju funka nu också. Speciellt som tillstånd finnes. Man får ju inte bryta kortege..

Uppdatering: Idag fick jag äntligen tag på rätt Polisnisse, för det visade sig att MC-poliserna planerat att möta upp i stan, men det hade inte den polismästare jag pratat med tidigare koll på... Så att jorå, det blir Poliseskort på Söder :tungan

Utmaningen blir dock att hålla ihop kortegen. Om första fordonet i en kortege kör för grönt ljus (eller polismans tecken) så får övriga fordon i kortegen köra igenom korsningen även om det skulle slå om till rött innan sista fordon passerat... MEN, för att detta ska fungera så måste man hålla ihop kortegen. För att säkerställa att vi håller ihop så bra som möjligt när vi kör in på Söder kommer vi att stanna till längs vägkanten innan Hornstull, där kommer även Polisen att möta upp.

Jahapp, nu är det snart dags... Ska bli spännande att få se hur många hojar vi får ihop :rolleyes:


/Tobbe
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Som sagt. JAG KOMMER.

Verkar dock inte som om jag får med mig andra än de på SDK forumet.

Skitig hoj har jag också. :brinnerup
 

Rocco

Guest
När åker andra från Norrsidan/stan till stället? Kan man inte stråla upp någonstans så man slipper vilsa sig ute på södersidan :(

Annars lär jag få åka redan nu kl 15.00 för att hinna i tid :hihi

//Rocco
 

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
Rocco skrev:
När åker andra från Norrsidan/stan till stället? Kan man inte stråla upp någonstans så man slipper vilsa sig ute på södersidan :(

Annars lär jag få åka redan nu kl 15.00 för att hinna i tid :hihi

//Rocco

Tänkte åka ca. kl16.00 från mörby centrum. Ska jag 'hämta upp' dig någonstans?
/Delbert71
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag och Hyper åker från Karlbergsvägen 77-81 kl 16:30.

Sveavägen till odenplan, sväng upp där på odengatan/karlbergsvägen och åk så långt du kan rakt fram = där är det.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
Vi rullar från södermalm ca 16.30 om allt går enligt planerna
 
Last edited:

Stockel

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
CBR954
amullo skrev:
Jag och Hyper åker från Karlbergsvägen 77-81 kl 16:30.

Sveavägen till odenplan, sväng upp där på odengatan/karlbergsvägen och åk så långt du kan rakt fram = där är det.

Jag försöker dyka upp där till 16.30, har jag inte kommit behöver ni inte vänta.
 

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Stort TACK till alla som hängde med i dagens kortege för Trasdockan!! :tummenupp :tummenupp

Vi Sporthojsåkare lyckades faktiskt med bedriften att matcha antalet fransmoppar - bara det är en bedrift :yoparty :tungan

Totalt var det 140 hojar som åkte iväg från Slagsta, några till anslöt under vägen. Jag kan dock lungt påstå att jag aldrig kört långsammare på E4:an :huvet . Men det var enda sättet att hålla ihop det kilometerlånga ledet.

Polisen mötte bara upp med 2 hojar när vi kom in till Liljeholmen, så de hade tänkt sig att alla skulle stanna vid rödljus istf att köra en "regelrätt" kortege... Min info ute vid startplatsen hade däremot gått ut på att vi skulle försöka hålla det hela som en kortege och blockera korsningar och dra rödljus när så behövdes... Så jag och polishojen i täten stanade för rödljus, medans jag kunde skicka ut blockerare som såg till att resten hängde ihop när vi drog vidare. Toppjobb av både blockerare och kortegedeltagare... Det bor nog en liten kortegeåkare i varje knutte... eller :D ?

Hursomhelst så landade vi på Medis endast några minuter efter utsatt tid och som ett enda sammanhållet led :tummenupp Folket från Trasdockan var mäkta imponerade - "vi kör väl igen nästa år va!?" var responsen :banana

Ajja, som sagt, Tack till er som kom dit. Vi lyckades även sammla in närmare 4'000 kr med den frivilliga startavgiften, pengar som går oavkortat till Trasdockan.

Nehepp, nu är vanen packad och imorgonbitti drar jag till Ducceklubbens körning på Gelleråsen... Då ska jag försöka ta igen lite av den fart som jag tappade på E4:an idag :)

Kör så det ryker!


/Tobbe

.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Underbart av alla som ställde upp för våra barn
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Ja det var grymt att se alla hojar. Roligt att bara köra utan att behöva bry sig om rödljusen också. Jag råkade fortsätta med det när vi skulle iväg o köra sen... Riktigt korkat gjort.

Hoppas det blir kortege nästa år också!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top