Stort
TACK till alla som hängde med i dagens kortege för Trasdockan!!
Vi Sporthojsåkare lyckades faktiskt med bedriften att matcha antalet fransmoppar - bara det är en bedrift
Totalt var det 140 hojar som åkte iväg från Slagsta, några till anslöt under vägen. Jag kan dock lungt påstå att jag aldrig kört långsammare på E4:an
. Men det var enda sättet att hålla ihop det kilometerlånga ledet.
Polisen mötte bara upp med 2 hojar när vi kom in till Liljeholmen, så de hade tänkt sig att alla skulle stanna vid rödljus istf att köra en "regelrätt" kortege... Min info ute vid startplatsen hade däremot gått ut på att vi skulle försöka hålla det hela som en kortege och blockera korsningar och dra rödljus när så behövdes... Så jag och polishojen i täten stanade för rödljus, medans jag kunde skicka ut blockerare som såg till att resten hängde ihop när vi drog vidare. Toppjobb av både blockerare och kortegedeltagare... Det bor nog en liten kortegeåkare i varje knutte... eller
?
Hursomhelst så landade vi på Medis endast några minuter efter utsatt tid och som ett enda sammanhållet led
Folket från Trasdockan var mäkta imponerade - "vi kör väl igen nästa år va!?" var responsen
Ajja, som sagt, Tack till er som kom dit. Vi lyckades även sammla in närmare 4'000 kr med den frivilliga startavgiften, pengar som går oavkortat till Trasdockan.
Nehepp, nu är vanen packad och imorgonbitti drar jag till Ducceklubbens körning på Gelleråsen... Då ska jag försöka ta igen lite av den fart som jag tappade på E4:an idag
Kör så det ryker!
/Tobbe
.