Sthlm sön 6 juli, liten runda norrut vid 13-tiden?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Är IOFS en smula mulet just nu, men inget regn, och alla prognoser talar om sol!

Så, någon som vaknat till och är i bra skick (med tanke på att det var lördag igår.... ) och sugen på en liten runda, inget avancerat, puttra runt i nedre delarna av Roslagen, och kanske käka i Knutby eller så? (Eller frutta över till Sigtuna och ta en fika?)

Tempo, lite lagom, beror väl på vilka som dyker upp, humör och väder...

I så fall, om någon tänkte hänga med, Samling/avfärd kl. 13.00 från Shellmacken som ligger vid Täby/Norrtäljevägen?

/B

Bifogat

• karta.jpg
    karta.jpg
    69.8 KB · Visningar: 324
Last edited:

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
Jag känner för att åka en sväng så jag kommer till Shell Täby vid 13.00

/Micke

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Kanon, jag kommer!!!
Vad bra att det blir körning idag för jag missade gårdagens åkning.
Jag trodde du (Benkar) skulle åka halva Mälaren runt.

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hulken_1 skrev:
Kanon, jag kommer!!!
Vad bra att det blir körning idag för jag missade gårdagens åkning.
Jag trodde du (Benkar) skulle åka halva Mälaren runt.

Jo, hade tänkt hänga med ett gäng på "långrunda" uppåt 35 mil idag, men kom på att jag kände mig lite åkmätt, blivit mycke köra sista tiden, och ska på någon långrunda till helgen, samt ett par kvällsturer i veckan, så det får räcka med en liten lagomrunda idag :)

Håller sig bara regnet borta så dyker jag upp vid 12.45-tiden!

/B

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
Tja... jag har inget bättre för mig... :)

Jag dyker nog upp med skitig hoj.

Ses.

/Lucky9

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Trevligt, då blir vi några! Syns om ett tag, ska bara ta och leta fram hojen... :)

/B

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prillan73 skrev:
Jag o Liwa ska ut på tjejturné !
Kanske ses i Sigtuna om ni åker ditåt !? :hej

Men... missade ditt inlägg med 1 minut... :( Annars hade vi ju kunnat fixa en liten forumträff i Sigtuna... :)

Slängde ut tråden kl.10.25 så jag blev minst sagt förvånad över att vi var 11 hojar som åkte från Shell Täby strax efter kl13! Blev runt 19 mil innan jag/vi var tillbaka i stan igen, lite zick-zack genom nedre Roslagen, med litet fika/macka-stopp i Rimbo. Blev lite "lagom-tempo", och tom jag var övernöjd med slingan vi åkte, får bli en repris på den någon annan söndag! (Lite mer än 4 timmar från avfärd Täby tills tillbaka inne i Tokholm, så det är en bra em-runda!)

Och ännu en gång, kul träffa på både gamla forumbekanta och andra som jag inte träffat tidigare, åtminstone i verkliga livet, tack för trevligt kör och fikasällskap! Samt... inga hojar i diket :)

Slänger upp några bilder, kunde ju inte låta bli fofografera åtminstone lite.... :p

/B

1. Litet stopp mellan Kårsta och Rimbo, och där kom K-Micke mullrande på sin Ducce 748R, hade missat oss i Täby, men chansat lite på vart vi skulle, och gissat rätt... :)

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    95.6 KB · Visningar: 216

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
3. För första gången på 1,5 säsong (åtminstone dom gånger jag kört den) var vägen via Södertjära (strax nordost om Rimbo) HELT FRI FRÅN av bilar uppdraget GRUS! Och utan grus är den bara SÅ bra! :bow Hulken_1 närmast kameran.

Bifogat

• 03.jpg
    03.jpg
    98.6 KB · Visningar: 209

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
4. Nu ska vi se, Lucky9 till vänster?? Och så Micke N på Duccen, Yamahan kan jag tyvärr inte nick på...

Bifogat

• 04.jpg
    04.jpg
    98.8 KB · Visningar: 206

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Det var trevligt att vingla omkring några timmar. Det tar sig sa han som satte eld på håret,
idag fick jag bara hjärtat i halsgropen vid ett tillfälle... :eek:

/A

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
benkar skrev:
4. Nu ska vi se, Lucky9 till vänster?? Och så Micke N på Duccen, Yamahan kan jag tyvärr inte nick på...

Jajjemän. Visst ere jag till vänster. :)

Tack igen för en kanondag! Jag och gpf vände om och tog en glass i vaxholm. Den var god.

/Lucky9

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
benkar skrev:
3. För första gången på 1,5 säsong (åtminstone dom gånger jag kört den) var vägen via Södertjära (strax nordost om Rimbo) HELT FRI FRÅN av bilar uppdraget GRUS! Och utan grus är den bara SÅ bra! :bow

SÖDERTJÄRA!!

Kunde omöjligen komma ihåg vad den hette, men nu skall den sannerligen inte glömmas bort igen, KANONSUPERFIN väg. Det är nog det klart bästa med herr benkars rundor; att man får se så många schyssta nya vägar, problemet är bara att komma ihåg dem också.

Som sagt, tack för ännu en schysst tur. Lite fortigare tempo än igår därframme i täten, eller så var det bara rejält mycket kurvigare.

Vi får ta oss en slotts-fika-tour nån dag också, hört så mycket om dessa men aldrig provat :D

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gpf skrev:
SÖDERTJÄRA!!

Kunde omöjligen komma ihåg vad den hette, men nu skall den sannerligen inte glömmas bort igen, KANONSUPERFIN väg. Det är nog det klart bästa med herr benkars rundor; att man får se så många schyssta nya vägar, problemet är bara att komma ihåg dem också.

Som sagt, tack för ännu en schysst tur. Lite fortigare tempo än igår därframme i täten, eller så var det bara rejält mycket kurvigare.

Vi får ta oss en slotts-fika-tour nån dag också, hört så mycket om dessa men aldrig provat :D

Jo, den där vägen är go, ingen "Slingerbulten", men fina kurvor, och synnerligen slät beläggning!

Tempo, var nog både fortare och långsammare än igår, på en del vägar lugnare, på andra växte hornen ut, typ lite snabbare den sista halvan tror jag... men nog fa....n låg det en Motard i backspegeln ändå.... :eek: Samt helt olika vara 11 eller 25 hojar på en runda.. :rolleyes:

/B

Vägen, här är den:

Bifogat

• sodertjara.jpg
    sodertjara.jpg
    73 KB · Visningar: 182

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Tack för en bra runda Benkar.
Lika roliga och underhållande vägar som alltid!
Med dig som föråkare så slapp jag tvärnita framför bilar oxå :D
Nu har jag lyckats med den stora bedriften att slipa bägge plastskydden på dojorna.
Ha det....

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Det var en kul runda, tack för fint sällskap. Hänger med nån gång i framtiden igen, klart nice väg val.

Vände sen mot Sthlm där ni svängde mot Å-berga så jag fick inte chansen att säga hej då till alla.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår