Sthlm sön 6 juli, liten runda norrut vid 13-tiden?

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Som Prillan skrev så gav vi oss ut på en liten tur idag på egen hand. Mötte inte upp 13-turen någonstans men vi hade rena natur och kultur rundan.

Vi startade på Jet i Väsby 13.00 och for mot Sigtuna via Rosersberg. Kommer farande och har blicken långt fram och ser ett hav jag aldrig sett där tidigare.

Inser snabbt att det inte är ett hav men det är blått och mycket blått över flera stora fält. Nyfiken stannar jag på en busshållsplats och tvingar alltså Prillan att stanna med. Även hon har sett det "stora blå"
Det var den största äng med blå blommor vi sett. Så här startat vår naturrunda. Självklart tar vi ett kort. :tummenupp

Ett kort på Prillan och våra hojar slinker med innan vi åker vidare. Kommer fram mot Märsta och ser massa hästar i en hage, samt ett litet gulligt föl som knappt kan stå på benen.

I Sigtuna tar vi oss en välförtjänt fika. Prillan kladdkaka med grädde och jag glass med noisette sås. Mums .

Här har vi sällskap vid bordet. Typ alla änder har tagit semesterledigt och "parkerar" vid bordet. Dom är mer utslagna än vad mc-förare är efter fyllefest. Självklart är dessa med på naturfotona från färden :D

Sen råkar även vi hamna med på bild, en vänlig kille i kiosken kom och fråga om han skulle ta kort på oss två. Klart han fick

Folk kollade upp mer än en gång när vi rullade in på fiket vid "hamnen" i Sigtuna. Det stod mest sådana där andra hojar där, HD. Här kom två tjejer på sporthojar in. Prillan på Duccen och jag på min R1a och båda med PMC tröja på.

Succé :squid

Resan var ju inte klar här. Vidare mot Bålstad och lite mindre vägar. En gubbe i sin BMW tyckte han ägde vägen och ville tydligen lparkera i våra cuts. Nu tycker jag att en BMW inte får plats där och bromsar för få honom hålla lite avstånd. Men gubbar är ju gubbar......

Nästa kultrur sak sker vid en broöppning. En ångbåt av äldre modell kommer glidande. Känns som vi förflyttades ett antal år tillbaka i tiden. Kändes som man var med i en film och mitt ute i svenska landsbyggen som inte var gjord för hojar.

Efter svängen bakvägen från Bålsta till Stäket åkte vi till Väsby. Dock tänkte jag svänga in vid Järfälla go-kart bana och lura Prillan till att köra med mig. Men upptäckte att det var tävling där.

I väsby tog vi en milkeshake och prata lite skit. Till slut insåg vi att våra grabbar nog saknade oss och bröt upp. Jag styrde hem och i korsningen hemma står minst 20 hojar och en bärgningsbil. En grabb som lyckats med något i korsningen. Där fanns även Madhonda och Mattias. Så klart att jag stannad och sa hej.

Sen hem och ta hand om grabben.

En bra hojdag alltså. Korten kommer här nedan. Inte många men njut av naturen ;)

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det stora blå

Bifogat

• de stora blå.jpg
    de stora blå.jpg
    26.4 KB · Visningar: 173

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Liwa1 skrev:
I Sigtuna tar vi oss en välförtjänt fika.

Trodde ni var sånadär "vi-fikar-inte-bara-kör-non-stop-pmc-hardcore-åkare" men se hur fel man kan ha,,, :rolleyes:

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prillan och våra hojar

Bifogat

• prillan.jpg
    prillan.jpg
    34.3 KB · Visningar: 158

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Semester lediga änder

Bifogat

• ander1.jpg
    ander1.jpg
    44.3 KB · Visningar: 156

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lata änder

Bifogat

• ander2.jpg
    ander2.jpg
    43.6 KB · Visningar: 152

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gottegrisarna

Bifogat

• prillanlillan.jpg
    prillanlillan.jpg
    34.8 KB · Visningar: 154

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
John Holmes skrev:
Trodde ni var sånadär "vi-fikar-inte-bara-kör-non-stop-pmc-hardcore-åkare" men se hur fel man kan ha,,, :rolleyes:

Du har inte fel, men vi ville testa av och se hur "vanliga" mc-åkare utöver oss i PMC åker och stannar på fik i tid och otid :p ;)

Nästa gång är det dags för "kör-hårt-som-fan-utan-massa-gulliplutt-och-snuttiplutt-fika-kramgemenskap-fjant"

:squid

gpf

slav
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ktm660smc
Liwa1 skrev:
Nästa gång är det dags för "kör-hårt-som-fan-utan-massa-gulliplutt-och-snuttiplutt-fika-kramgemenskap-fjant"

:D

på tal om pmc så kom jag å tänka på den här finfina strippen som postades i pmc-forumet iom akrylamid-hysterin..

Bifogat

• potatis.gif
    potatis.gif
    31 KB · Visningar: 126

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
gpf skrev:
:D

på tal om pmc så kom jag å tänka på den här finfina strippen som postades i pmc-forumet iom akrylamid-hysterin..

Muhahaha det var ju Prillan som la in den då :tummenupp :tummenupp

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Liwa1 skrev:
Till slut insåg vi att våra grabbar nog saknade oss och bröt upp. Jag styrde hem och i korsningen hemma står minst 20 hojar och en bärgningsbil. En grabb som lyckats med något i korsningen.
Vi var ett gäng från UppsalaRR som besökte Väsby. :hej

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Liwa1 skrev:
JoS! Din hjälm kan få vem som helst att bli glad :D

Håller med! En sån måste jag nästan köpa, haha! Var köper man sån?

Edit : Beställt :tummenupp :rodnar

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Liwa1 skrev:
JoS! Din hjälm kan få vem som helst att bli glad :D
Jag vet! :D

Den väcker sådan uppmärksamhet att jag själv ler under hjälmen när jag ser folks reaktioner runt omkring mig. Tyvärr så är det nästan bara medelålders mammor som vågar komma fram och kommentera min FUZhat. :(

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår