Sthlm: Shell V-Power till samma pris som 95 - BARA IDAG!

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Botkyrka Shell (den vid Bauhaus & E4:an & Gamla Södertälje vägen) har specialpris på V-Power idag - samma som 95-oktan.

I fall ni behöver tanka!

OBS! INLÄGGET ÄR FRÅN IGÅR!
 
Last edited:

powerman

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
metanol sportster, nu startad med 85% nitro, Har en vanlig sportster oxå ;-)
Jag tycker att man skall unvika att tanka på Shell för jag tycker att det är ett bluff företag. tanka där det är billigast i stället, det finns ingen hoj som kan tillgodogöra sig den påstådda högre kavalite som dom säger sig ha, vissa högteknologiska bilar som BMW M3 och liknade prestanda bilar får några HK extra men till vilken nytta?
 

jacke25

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 660 SMC & Gixxer 1000 K4
Det går renare o drar mindre sås med v-power, till och med så man märker det själv om man håller kollen. Om de ger någon märkbar effekt tro ja int
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Alla moderna motorer med elektronisk tändning och knacksensor
tillgodogör sig ett högre oktantal,dock är effekten inte märkbar(dock mätbar).
Blir lägre bränsleförbrukning men inte mer än prisskillnaden
mellan ex. 95 och 98 så det lönar sig inte men kostar ju inget extra heller.

Så för samma pris så är det en bra affär,får väl pengar över till ett tuggummi. :)

Kolla volvos 140hk 5a,bränsleförbrukningen är mätt med 98 för att få så låga siffror som möjligt.


Henrik
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Det går renare o drar mindre sås med v-power, till och med så man märker det själv om man håller kollen. Om de ger någon märkbar effekt tro ja int
nja, min puffade på tomgång pga oförbränt bränsle på 98oktan. inte hänt med 95oktan.
 

nosense

MilleOnAir
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Tuono 1100rr
Man tankar inte på Shell..Dom tillhandahåller ordningsmakten drivmedel juh!(iaf här hemma)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Är det någon som VILL tanka V-power i sin hoj men låter bli pga den svindlande merkostnaden på 5 kr för en tank?? Isf är det ett jättebra tips.

Passa på att handla på närliggande MAXI samtidigt för att maxa intjänad krona. Samtidigt får ni se den Svenska motsv till Trailertrash fylla vagnarna med fejkcola, grosspack av muffins och köttfärs med kort datum.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Finns det förresten något oberoende test när det gäller just V-Power ?
Gärna ett ordentligt och inte bara M3:an gick inte snabbare till och från Bogesund, utan mer typ laboratorie test av det hela.
Vore intressant att läsa.
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC
Samma "drive" här i Göteborg. Stack in för att tanka bilen (som kräver minst 98). Inte var dag man har sådan tur.

Dessutom var reklamtjejen vid pumpen mkt söt :)
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
såg samma sak vid bandhagen så jag va tvungen att gå på't fastän jag hade halv tank kvar. känner mig 6 och 40 rikare just nu, det ska firas till helgen. tjohooo!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
De rear väl ut skiten för ingen köpte. Jag ska dieselkonvertera min surgixer.

Finns det förresten något oberoende test när det gäller just V-Power ?
Gärna ett ordentligt och inte bara M3:an gick inte snabbare till och från Bogesund, utan mer typ laboratorie test av det hela.
Vore intressant att läsa.

Jupp. Det sunda förnuft-testet. Högre oktanantal tillåter ett högre komp pugnt
 
Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Man vinner egentligen inget på att tanka V-power(Jämfört med 98)så länge inte man laddar med turbo eller har en motor som är konstruerad för det oktantalet. Dock finns det en ganska viktig skillnad om man vill plocka ut alla kusar som går. 95 och 96 oktan innehåller ethanol, dvs man har tillsatt något som har ett lägre energi inehåll och då sjunker effekten samt att motorn uppfattar det som en utmagring(om man inte har en O2-sensor och sprut som kan kompensera för det). Lite som att elda med blöt ved:D

Vidare så är det inte så lyckat att ha denna ethanol i tanken då den kan orsaka korrosion under längre stillestånd. Personligen så ser jag till att tanka 98 sista tankarna innan jag ställer undan hojen för vintern.

Att sedan 95 och 96 är billigare än 98 är ju lite lurendrejeri då man faktiskt köper ett bränsle som är utblandat med ett billigare..
 

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
de nada
Den enda hoj jag kämmer till som har knacksensor är CBR600RR -07, men det lär väl börja dyka upp på fler..

/N
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Jag tycker att man skall unvika att tanka på Shell för jag tycker att det är ett bluff företag. tanka där det är billigast i stället, det finns ingen hoj som kan tillgodogöra sig den påstådda högre kavalite som dom säger sig ha, vissa högteknologiska bilar som BMW M3 och liknade prestanda bilar får några HK extra men till vilken nytta?

jag tycker de är grym skillnad på vintern mellan 95 och 98 i min lilla bmw320 från 94, bilen går mycke bättre på vintern å drar mindre bränsle med 98 än 95 på vintern, på sommarn är de ingen större skillnad.
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top