Sthlmknuttar: Akta er idag!!!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Såg för 10 min sen ca 6 mcsnutar i kolonn på huddingevägen cid mässan, dom svängde upp mot e4´an vid partihallarna i Årsta...

Sen har jag sett typ 50 polisbilar idag, så det är väl nån sorts rassia på gång eller nåt... (kört i hela sthlm idag)

Iallafall, håll farten nere! Man vet ju inte om det finns lika många civilare ute!!

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Zana skrev:
Såg för 10 min sen ca 6 mcsnutar i kolonn på huddingevägen cid mässan, dom svängde upp mot e4´an vid partihallarna i Årsta...

Sen har jag sett typ 50 polisbilar idag, så det är väl nån sorts rassia på gång eller nåt... (kört i hela sthlm idag)

Iallafall, håll farten nere! Man vet ju inte om det finns lika många civilare ute!!
Åh fyfan! Tack, ska precis in till stan.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Igårkväll blev jag stoppad för 100 på 70 väg.... inte så smart av mig.

Men dels så erkände jag förståss inte.... Om dom nu skulle lyckas delge mig så att det blir rättegång så har jag några små trumf:

1. Dom saknade kröningsbevis på laserpistolen.
(det bevis som kan visa att pistolens mätningar är rättvisande)
2. Polismannen gick emot min bil och gjorde en repa i lacken, han tittade på lacken och gick därifrån utan att säga något till mig = Smitning.

Jag vet att jag är en jobbig jävel.... men jag har klarat mig undan 2 fortkörningar tidigare bara på att undvika att bli delgiven. en som gjorde att jag fick behålla lappen. :fakta

Sen vet ni väl att ni aldrig kan få böter för att ni glömt körkortet hemma ??
Det vet inte alla poliser.... o det e kul att läxa upp dom ibland.... om man nu inte gjort allt för mycket annat dumt... :fatta!

Mr J

:-)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX1000R 07
Var likadant igår.. fullt med bilar överallt. Fartkontroller på Tyresövägen och senare framme vid Skrubba.

Tror de är på hugget i år :3freak

Stephen

Action figure sold separately
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Letar ny...
Mr J skrev:
Var likadant igår.. fullt med bilar överallt. Fartkontroller på Tyresövägen och senare framme vid Skrubba.

FAn, det misasde jag totalt igår.. Jag var ute och brände en hel del igår. Ibland ska man ha tur också....

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Mr J skrev:

Mötte 3 polisbilar inom loppet av 1 min. i Solna igår em. Tog det föredömligt lugnt.... :)

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
^UPP^

Wiseguy skrev:
Eller så är det något stadsbesök i krockarna.
Det är ju enda gången dom brukar synas ordentligt.

Nja, känns inte som det.. Då brukar man märka av det inne i stan på deras idiotiska avspärrningar och snuth***r som dirigerar om trafiken...

Tror dom kör "operation trycka ner vårkänslor hos folket"

Det blir jag annars lätt hänt att man vevar ner rutan och drar på lite extra... :hihi

^UPP^

MikkE

Guest
dom behöver väl pengar nu, så varför inte köra in tusentals fortkörare och dra inte lite cäsh?

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Webspy skrev:
Sen vet ni väl att ni aldrig kan få böter för att ni glömt körkortet hemma ??
Det vet inte alla poliser.... o det e kul att läxa upp dom ibland.... om man nu inte gjort allt för mycket annat dumt... :fatta!

Hmm, stämmer verkligen det?? Vart har du läst det??

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Stavfelet skrev:

så länge du har en annan giltig legitimation t.ex postens eller bankens leg, så kan du identifiera dig, och dom kan sedan slå upp det i deras register

(morsan jobba på polisen i min ungdom)

btw. jag har en polare som e polis... du ANAR inte så tråkig han har blivit... när han skall berätta hur mycket juridik & lagar han har pluggat.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
sedan verkar det som en razzia e på G här i Helsingborg också... på mindre än 5 minuter såg jag 2 bussar & 2 bilar... inom samma kvarter.. e nått på G

på med bältet & händerna kvart i 3. samt hålla hastigheten :D

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Ang. att ej ha med sig sitt körkort !

Sverige e ett fantatiskt land på många sätt. bl.a att man inte tar bort gamla lagar och förordningar.

Om man blir stoppad och inte har med sig sitt körkort och polisen helt felaktigt vill bötfälla dig för detta så kan man upplysa denne konstapel om följande:

I Körkortsförordningens 77 och 105 paragraf står det att en person inte kan bli bötfälld omhan kan styrka sin identitet med pass, ID eller att personens på annat sätt är känd; Då kan polisen inhämta information hurvida personen i fråga har giltligt körkort m.m.

Om du då slår ut med armarna och säger att du inte har något leg. eller på annat sätt är känd så kanske han än en gång vill ge dig böter.... även denna gång helt felaktigt.

I 48 kapitlet i rättegångsbalken står det bl.a följande; Straff och / eller Ordningsförläggande (böter mao) kan ej och får ej skrivas ut om personens identitet inte är känd.

Följdaktligen:

Om nu polisen skriver ut böter iaf. så har han/hon bestämt sig för att tro på vem du är! Detta innebär att du nu faller in under 77 och 105 paragrafen i körkortsförordningen och kan inte bli bötfälld.

Det värsta som kan hända är att dom tar med dig till stationen för att fastställa din identitet där eller att någon av dina kompisar på plats får visa leg o intyga att du är du.....

Men Du Kan Aldrig Få Böter För Att Inte Ha Med Dig Ditt Körkort :fatta!

Och jaaaaaaaa..... Jag har för mycket tid över.......

//Anders

Last edited:

Loader

Nu går vi mot ljusare tider
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
Bülldog
Bra, för jag söp bort körkortet i helgen :/
Bara att ringa efter morsan, så får hon komma o identifiera mig då. :)

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
wonderwizard skrev:
...btw. jag har en polare som e polis... du ANAR inte så tråkig han har blivit... när han skall berätta hur mycket juridik & lagar han har pluggat.

Tråkit med folk som går över till fiendesidan på det där viset... :tungan

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
min tjej polare blev stoppad i går också... hon åkte i 70 på 70 väg men de ville väl bara jävlas sjuka jävlar!... :fatta! :fatta!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vi såg 3 polismotorcyklar vid Flemingsberg idag vid 14.30 tiden ungefär.
Det var dom enda motorcyklarna jag såg på hela dan, alla sporthoja höll sig väl hemma..

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...