Bikerbitch skrev:Vi såg 3 polismotorcyklar vid Flemingsberg idag vid 14.30 tiden ungefär.
Det var dom enda motorcyklarna jag såg på hela dan, alla sporthoja höll sig väl hemma..
Hehe.. Än så länge är det ju faktiskt ganska kallt ute ju!!
Bikerbitch skrev:Vi såg 3 polismotorcyklar vid Flemingsberg idag vid 14.30 tiden ungefär.
Det var dom enda motorcyklarna jag såg på hela dan, alla sporthoja höll sig väl hemma..
Zana skrev:Hehe.. Än så länge är det ju faktiskt ganska kallt ute ju!!
Bikerbitch skrev:Me know. Det är därför bettan fortfarande står orörd i bon. Men inom en snar framtid kan man ju hoppas på att det blir högtryck så man får åka till Rosenhill och smälla i sig årets första goa mjukglass.
Dom sopade tydligen Tungelstavägen idag iallafall
Webspy skrev:Ang. att ej ha med sig sitt körkort !
Sverige e ett fantatiskt land på många sätt. bl.a att man inte tar bort gamla lagar och förordningar.
Om man blir stoppad och inte har med sig sitt körkort och polisen helt felaktigt vill bötfälla dig för detta så kan man upplysa denne konstapel om följande:
I Körkortsförordningens 77 och 105 paragraf står det att en person inte kan bli bötfälld omhan kan styrka sin identitet med pass, ID eller att personens på annat sätt är känd; Då kan polisen inhämta information hurvida personen i fråga har giltligt körkort m.m.
Om du då slår ut med armarna och säger att du inte har något leg. eller på annat sätt är känd så kanske han än en gång vill ge dig böter.... även denna gång helt felaktigt.
I 48 kapitlet i rättegångsbalken står det bl.a följande; Straff och / eller Ordningsförläggande (böter mao) kan ej och får ej skrivas ut om personens identitet inte är känd.
Följdaktligen:
Om nu polisen skriver ut böter iaf. så har han/hon bestämt sig för att tro på vem du är! Detta innebär att du nu faller in under 77 och 105 paragrafen i körkortsförordningen och kan inte bli bötfälld.
Det värsta som kan hända är att dom tar med dig till stationen för att fastställa din identitet där eller att någon av dina kompisar på plats får visa leg o intyga att du är du.....
Men Du Kan Aldrig Få Böter För Att Inte Ha Med Dig Ditt Körkort
Och jaaaaaaaa..... Jag har för mycket tid över.......
//Anders
SamGun skrev:Tungelstavägen kan behöva mer än att sopas i år. Stora sprickor och tjälskott.
Där stog förövrigt en polisbil i vägkanten och spanade i helgen.
Jocke W skrev:mjeaa..det där är väl inte helt korrekt...alltså..lagen kanske säger så men man måste ha körkort me sig annars kan man väl få böter för det oxå?..ellerhar jag hört fel där..
Men kommer ihåg när morsan vart stannad..då hängde farbror blå me henne hem så hon fick hämta kortet sen vart hon av me det så det går nog inte alltid att bara säga att man inte har det me sig..
Zana skrev:...det är väl nån sorts rassia på gång eller nåt...
Webspy skrev:Igårkväll blev jag stoppad för 100 på 70 väg.... inte så smart av mig. Men dels så erkände jag förståss inte...
NinjaNurse skrev:Kollar ni inte på nyheterna? Rikslarm har ju utfärdats för de (minst) åtta rånarna i Norge...
Webspy skrev:1. Dom saknade kröningsbevis på laserpistolen.
(det bevis som kan visa att pistolens mätningar är rättvisande)
Zana skrev:Jag var dum nog som ställde på hojen i förra veckan... Nu är det ju jättekallt ju, och ställa av orkar jag ju inte, tänk om det blir fint väder igen lixom...
Bikerbitch skrev:Ja, om man nu kör en äldre plastraket som mig, annars kan det bli dyrt.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |