Sthlmsåkatråden

Dr.Bike

Guest
nu kommer jag följa med på turerna i fortsättningen. nya motorn är installerad och den går fint :yoparty

Bra jobbat kompis! :tummenupp

Synd bara att Enebybergs motorrenovering inte kunde stå upp fö sitt eget arbete som inte var något vidare...
Hoppas lilla toppen kommer till pass nu oxå, och sist men inte minst: Har vi lärt oss att INTE köra wheeliesar någe mer nu? ;)

Körning i morrn någon?

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Bra jobbat kompis! :tummenupp

Synd bara att Enebybergs motorrenovering inte kunde stå upp fö sitt eget arbete som inte var något vidare...
Hoppas lilla toppen kommer till pass nu oxå, och sist men inte minst: Har vi lärt oss att INTE köra wheeliesar någe mer nu? ;)

Körning i morrn någon?
Tackar :)

Det var inte dom som gjorde jobbet. han lämnade bort veven till någon i solna. Enebyberg riktade bara staken.

Det käns som att toppen har gjort en del. Tycker den drar bra och även när man åker på låga varv på 5:an, 6:an och vrider på så drar den iväg bra :D
Jag har race växling nu också. 1:an upp resten ner. Fan vad ovant det är :)

Ja jag har lärt mig att inte åka på bakhjulet :) det blir lite onödiga kostnader då.

Har du kommit hem nu?

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
Sir! Yes Sir!

Nu är jag åter i Svedala.
Lite tidigare än beräknat, men kommer väl å andra sidan åka ner igen i ett par v. i Juni... :gnissla (vad DET nu kan innebära av ändringar i bandagar osv)
Åfan. Bara du inte missar gotland.

Dom flesta ska nog åka in till stan och demostrera i morgon skulle jag tro. Det är ju smc protest dag i morgon mot höjning av premierna.

Du kan få prova min hoj någon dag också så kan du få göra en liten utvärdering.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Nu e jag hemma igen efter att ha kört slalom mellan köerna hela vägen från AVA, har kramp i kopplingshanden!

Jag föreslår att vi ses vid det gamla "vanliga" stället, dvs. Donken i Väsby kl 18.00?
Det är enkelt att ta sig dit och alla hittar väl dit vid det här laget? Jag kommer att åka dit och stoppa i mig en hamburgare vid 17.30 så är det nån som vill käka onyttigt så ses vi:tummenupp

Sen bestämmer vi vart vi kör när vi väl är där tycker jag!

Erhm, vafalls då! kunde du inte varit tre minuter tidigare? :( tog en egen liten skogstur stan/vaxholm/värmdö istället, i KÖER... braaaa vägval helt enkelt..:yoparty . Hoppas ni hade det trevligt!

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tack för en trevlig kvällstur boys:tummenupp Hoppas ni kom hem välbehållna!

Tack själv. Det blev en fin tur över Vaxholm och Värmdö. Rena sommarvärmen. Man skulle kunna tro att det är juli. En liten felkörning fick jag till desutom:tummenupp

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Vad sägs om en kvällssväng, på fredagkvällen?
Vi sticker från Donken, Upplands Väsby 18:00. Mål: Furusund

CMF13

action is the enemy of thougts!?!
Gick med
11 May 2007
Hoj
GSX-R1000 -06
alltid på...

jag är på om det blir nån körning nu i helgen vad som helst... är fruktansvärt sugen på att komma ut och åka lite... alltid kul att träffa lite nytt folk...:hojbusa

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Man tackar för sällskapet. En 20 mila tur blev det. Donken Väsby->Gottröra-> Rånäs -> Södertjära raceway -> Furusund. Sedan hem igen

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
en svart fågel
Jodå vilken resa det blev :bow för den guidningen :tummenupp

Inställningen på kameran var vissst helt fel så tyvär får man leta efter suddigare bilder... eller så e det jag som e darrig på hand:va

IronMike

Guest
Dags att lyfta den här touring-tråden...

Vi är ev några, somskulle åkt imorrn måndag, men vädret ser ut att bli skräp, så dagen spenderas med att kolla däcktryck, montera av backspeglar å annat tjaffs... så kör vi nog tisdag istället.

Så, tisdag, mitt på dagen, när övriga söndagsbillister jobbar..

Gasa helvete - ifall fler vill haka på?

....blir väl exempelvis en runda i den här stilen, statoil nacka vid lunchtid-värmdö-rindöfärjan-vaxholm, bogesund challenge, någon halvtimme, vidare norrut, för at sedan korsa motorvägarna någonstans, sen ner way off västerut, för att sedan komma neråt nykvarn, gladekvarns trakten, gamla södertäljevägen, fika på rosenhill för de som vill, jag är skaldjusallergiker så jag sätter inte min fot där, utan åker bulten under tiden, alt att vi brassar helvete vidare till donken sköndal.

Elle så tar vi vändan åt andra hållet, en annan tidpunkt för att slippa ev kortege av vithjälmade toruingmonster med inslag av blått, å vit å *hur var det här då*..

Kanske inte ens någon som vill haka på, då åker vi bara "vi" som snacka om det, men bara hojta till intresse här, ju fler ju roligare.. så kan man ta resten via pm. Mitt-på-dagen-åka i veckorna är trevligt, för då är det dels lite trafik, och dels lagom hemma till middag.

:rolleyes:

Ronnie_69

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
Honda CBR1000-08 Banhoj suzuki k3
Min gasvajer brukar fastna på fullgas ibland men jag tror att den funkar nu.
Bra tillfälle att prova..hehe
När drar vi.

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
På onsdag bär det av, lovande väder enligt gårdagens rapport iaf 15 grader och halvsol.

Kvällstid är vad som gäller, jag och några polare med start i vaxholm. Pm om intresse finns :tummenupp

IronMike

Guest

Imorgon.. gasa helvet! inga som joinar..? ska ju bli gött väder. Jag är en levande barometer, och jag kan lova klarblå himmel, vindstilla, kväll med ca 16+ grader. Kanske läge att hyra fotocellutrustning å köra bogesund challenge...

:)

Last edited:

IronMike

Guest
Min gasvajer brukar fastna på fullgas ibland men jag tror att den funkar nu.
Bra tillfälle att prova..hehe
När drar vi.

några har bangat som skulle brassat helvet vid lunchtid.. så jag bokade in en optikertid kl 15, men fter det...hem å äta, vila, bajsa - sen fit for fight lagom till "efter middagstid" typ 18.30 ... så har man solen om sällskap fram till kl 21.20.. hinner ju brassa av några mil.

jag kommer åka relativt lugnt, har ju typ touringdäck på hojjen, så det blir lugnt tempo...

så, vad säger ni, tisdagsåka?? ...förslag, samling statoil nacka strand kl 18.30, sen "öarna runt" ... dvs, värmdö, via färja till vaxholm, sen svinnesund, mer västeut, slingerbulten, å avslut på donken sköndal eller sveavägen...

Bifogat

• rundan.JPG
    rundan.JPG
    112.1 KB · Visningar: 55
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...