Sthlmsgänget (potatoesmc) vill ha reseledare lördag 17/4

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Vi åker gamla vägen mot uppsala skulle jag tro. Kommer vi iväg vid 9:30 som det är sagt kanske vi är i uppsala 10 eller strax efter

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Tjoffe skrev:
Vi åker gamla vägen mot uppsala skulle jag tro. Kommer vi iväg vid 9:30 som det är sagt kanske vi är i uppsala 10 eller strax efter

Fy fan va tidigt... Det är ju helg... :trött Men det är väl bra att komma iväg i tid. Jag kliver upp iaf och checkar tråden imorgon fm. Så syns vi på Max/Ikea! :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag lovade gamle svarten att skriva lite vägtips, så här kommer det då.

Åker man följande så får man en ganska lång och mestadels krokig åktur. Från Uppsala tar man naturligtvis 255:an mot Knivsta och svänger sedan av mot Skokloster. Därifrån siktar man på Sveriges närmaste stad, nämligen Enköping. Efter ett antal mil med hyfsat underhållande vägar kommer man så till Litslenarondellen mitt ute på vischan. Där svänger man mot Grillby. Passera Grillby och sikta på Härjarö. Efter Grillby får man då först svänga en gång höger, sedan efter en bit åt vänster. Där börjar en av de roligaste sträckorna. Efter nån mil är det sedan dags att svänga höger igen mot Enköping. Lite skumpig halvsvängig transportsträcka in mot Enköping.

Kör lugnt occh fint genom min fina hemstad och åk sedan mot Västerås. Bara några kilometer utanför stan svänger man av höger mot Bred (eller Bredsdal, minns inte vad det står på skylten). Då följer en hoppig sträcka igen där man gör bäst i att ta det lugnt om man vill stanna kvar på hojen. Ett undantag är när man efter att ha passerat en järvägsundergång kan stå på fullt i en SUVERÄN låååång vänsterböj. Åk ända till Bred(sdal) och sväng där emot Siggesta. Där börjar åter en riktigt fin slinga. Efter det kommer man ut vid fjärdhundra.

Sen får ni åka precis vart ni vill. Förmodligen vill ni hem för ni lär ha hunnit med några mil. Hoppas att ovanståenda kan vara till nytta. Lite svårt att skriva ner detta,men senare i vår/sommar guidar jag er gärna själv.

Ride safe and have fun! :tummenupp

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Oj... tidigt med vafan... kommer att försöka vara på Max/Ikea vid 10 hoppas att många URR:are kommer med...

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Hade gärna hängt med längre om det gått

Tack för den korta tid jag kunde haka på! Jag och n'Lasse hakade på till Österbybruk sedan väntade andra åtaganden i Uppsala varför vi då tvingades avbryta och vända hemmåt igen. Hoppas ni hade det trevligt resten av dagen utan missöden. Nästa gång ni Gästar våra trakter skall jag se till att ha ledigt hela dagen för MC-åkning!!!

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
S3 -04
Tack för en trevlig förmiddag! :yoparty
Eftermiddagen blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig... :huvet Tack så mycket till er som hjälpte mig hem igen, punka suger! :Bugar

Nu blir det på med nya däck, och en mindre tur imorgon också!

Förresten, härliga vägar du visade Puffy! Dit ska jag åka igen! :tummenupp

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
:d

Tack för en trevlig dag, nu får ni ta er till sthlm så vi kan visa lite vägar i våra trakter :)

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Nu har jag spelat innebandy oxå. ja... jag vet. borde åkt mera.. men innebandyn är spikad .. :( hehe

trevliga vägar där !!

/z

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Tack för en kanondag....känner mig lite mörbultad efter närmare 40mil...för att inte tala om hur tjejen min som satt bakpå och hetsade hela dagen känner sig....hehehehehe! Raggarön Rules!!!!

R1joppe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
K6 Racehoj
´Tack för dagens åkning.... har haft skiiiitkuuuull hela dan. :tummenupp

Blev lite mycket grus på vägen hem mot sthlm, men det får man väl räkna med den här årstiden :tungan

Hoppas det blir dags igen snart för en liten tur ... / Jon

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Tack alla! Toppen kul :tummenupp

Aha Ninja nu fattar jag farför ingen kom till Uppsala avfarten... stog där ett par min helt :confused: hoppas att allt löser sig...

Längtar tills nästa tur...

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Tackar för en klockren tur :tummenupp Dagens höjdpunkt var väl lagens långa arm :D gamle svarten hälsar. Nu har vi druckit några :fyllisar :fyllisar och grillat ¨så dagen e komplett :Bugar :Bugar

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Man får sända ett stort tack till Tjoffe som tog initiativet till denna dag!
Det måste vi defenitivt göra om!
Vi har några fler raksträckor som vi kan piska 200 + på som ni måste testa :D
Skämt å sido, det var en helskoj dag!
:tummenupp för Potatisarna

PS/ Polisen var dagens behållning. "Grabbar, lägg i en högre växel så låter det inte som ni kör så fort" Klockrent :rofl /DS

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...