Stiggy 2010??

Lina & Björn

Mekaniker
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
Compakt
En Stiggy WSS-Honda med förstärkt sving och MZ-dekaler på sig så blev det en Moto2!? :confused::näsblod

21946_6.jpg

http://www.motorsport-aktuell.com/grand-prix/news/mz-zahlt-lehrgeld-11246.html

Det är ett sätt å säga att produktions hojarna är riktigt bra från bandet!!:va

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu

och det här gör det hela glasklart....lr

Uruppförandet av teamet MZ Moto2 med Anthony West i Valencia präglades av viss marginal.
I den första sessionen i samband med den sista helgen i spanska ligan väst kunde bara vända två varv innan han kom tillbaka med Honda i gropar. Fullständig förändring av framgaffel måste ändras, eftersom styrhuvudet var för stel.

I eftermiddag, sedan examen från West tio rundor. "Jag hade en känsla av att gaffeln twist som det handlar om tur angivet australierna. "Under dagens lopp kommer vi att testa med en konventionell gaffel." Det enda som då finns bara en prototyp, som förstärks vipparm på Stiggy Honda.

I motsats till meddelandelistan Robby Rolfö var fortfarande med det nya chassiet Suter till utbildning. Utrustad med en motor från Yamaha Rolfö trots Chatteringproblemen kände sig ganska bekväm. "För att börja med är jag ganska nöjd. Den 9 och 10 December kommer vi att testa här igen. Fram till dess motorcykeln gjort ännu något. "

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Eller ett smart sätt att komma ut med att man har tagit över ett mc-märke som heter MZ? Eller ett sätt att förlöjliga Moto2-klassen?

Svårt att säga vad det kan vara..

Men en WSS är inte riktigt en hoj från "bandet" heller. Ganska ändrat chassie där dom säkert kollat chassiet i rigg och bytt ut lite fjädringskomponenter mm.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vad tycker Honda egentligen om att man tar en CBR600RR och byter sving på den. Och sen kallar man den för MZ? :va

Jag ska i så fall starta ett nytt bilmärke som heter Macke, eftersom jag har bytt fälgar på min Mazda3 MPS....

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vad tycker Honda egentligen om att man tar en CBR600RR och byter sving på den. Och sen kallar man den för MZ? :va

Jag ska i så fall starta ett nytt bilmärke som heter Macke, eftersom jag har bytt fälgar på min Mazda3 MPS....
Det beror väl på vad som står i ditt köpeavtal med Mazdahandlaren?

Är väl egentligen inte så konstigt, MZ är teamet och kommer ju vara Moto2 kund till Honda ändå. De säljer ju ingen CBR600-kopia.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Austalian Broc Parkes has reportedly signed with CRS Echo Team Honda Racing to contest the 2010 World Superbike championship. Parkes, the second place finisher in the 2007 WSS championship, had a season to forget in 2009, winding up in 18th place in WSBK racing a factory Kawasaki ZX10 for Paul Bird Motorsports. CRS Echo, who fielded Michael Laverty in WSS in 2009, has acquired Stiggy Racing's 2009 CBR1000RR superbikes. It is thought that there is an outside chance that Stiggy (Johan Stigefelt ) himself may come over to the team to run the superbike effort, but Stigefelt is still trying to secure funding to run his own team in 2010, a prospect that he admits faces an uphill battle in today's tough economic climate.

http://www.motomatters.com/news/200...utm_campaign=Feed:+MotoGPMatters+(MotoMatters)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stigefelt is still trying to secure funding to run his own team in 2010, a prospect that he admits faces an uphill battle in today's tough economic climate.

Vill verkligen inte vara den som strör salt i öppna sår! Fast redan från start var det ingen bra känsla att Johan var aktiv i två serier sammtidigt .. Kanske inte spelade någon roll men iallafall min känsla ..

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vill verkligen inte vara den som strör salt i öppna sår! Fast redan från start var det ingen bra känsla att Johan var aktiv i två serier sammtidigt .. Kanske inte spelade någon roll men iallafall min känsla ..

Att ha fler förare i flera klasser i en serie brukar inte betyda något dåligt. Finns rätt många bra föregångare som lyckats riktigt bra med det. Numera verkar det ännu mera viktigt att ha det just så då man får in mer sponsorpengar genom fler förare/klasser och sen delar på fler gemensamma utgifter för teamet. Johan är bara chefen där och ser till att få in rätt folk på rätt plats. Så tror inte att han kört i 2 klasser skulle kunna vara något problem. En förare i en klass så skulle jag mera reagerat på att Johan skulle kunna få problem.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Kan inte mycket berott på att Haslam presterade väldigt bra, och kanske tom över förväntningarna. Då kanske Stiggy skicka in mer pengar på den satsningen som gjorde att de blev lite knivigare på slutet. Hopaps han får ordning på grejerna till 10!

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Att ha fler förare i flera klasser i en serie brukar inte betyda något dåligt. Finns rätt många bra föregångare som lyckats riktigt bra med det. Numera verkar det ännu mera viktigt att ha det just så då man får in mer sponsorpengar genom fler förare/klasser och sen delar på fler gemensamma utgifter för teamet. Johan är bara chefen där och ser till att få in rätt folk på rätt plats. Så tror inte att han kört i 2 klasser skulle kunna vara något problem. En förare i en klass så skulle jag mera reagerat på att Johan skulle kunna få problem.

Håller med, tycker att det var helt rätt väg att gå! Men, vad är det med Honda? Tror inte de vill ha några världsmästare längre! Släng alla ägg (läs pengar) i en korg verkar vara melodin i både SBK och MOTO GP! Men Johan är en fighter, och vi skriver bara November, de brukar ordna sig framåt våren! Hoppas det gör så även 2010!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Att ha fler förare i flera klasser i en serie brukar inte betyda något dåligt.

Du har säkert rätt, Du har kunskap och insikten internationellt.. Fast jag undrar om Johan tar sikte på delaktighet i två serier till 2010!?

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
HAHA! Hasse i mitten :tummenupp

Känner inte Hasse, men är det inte Mark Levengood till vänster....

Maybe not, men ingen kan ta den härliga DDR designen på "crewet" av dem!

Var Köper de sina team kläder måntro?

Cowdriver

Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Sponsrar Veidec MZ?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...