Stiggy har "JOBB" igen!!

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Intresserad eller ej....

Kan inte hålla mig.....måste få kommentera "Macho" Woman...
Du säger att du inte är intresserad och kunde inte bry dig mindre men lite bryr du dig nog eftersom du argumenterar i detta inlägg eller :rolleyes:

Vem i Sverige är bättre än Stiggy??
Inte för att han är min superidol men efter de förutsättningarna han haft så tycker jag att han har gjort så bra han kunnat i all motvind.
Ta tex säsongen i 500:a år 2001 när han fick åka på ett hopplock som knappt gick rent över huvud taget från 1995 måste varit tufft inte minst motivationsmässigt.
JAG kommer ialla fall att heja på som svensk från läktaren på Assens GP speciellt på underbarnet Valentino Rossi !!! :D
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Testade lite förstrött att gå in på www.stiggy.com och vad ser man? En websida! :tummenupp
Fast det kanske alla andra redan sett...
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Vi säger så här då. Jag orkar inte lägga ner energi att heja på Stiggy när han ständigt åker på däng av sina teamkamrater. Stiggy är duktig, men någon märkbar utveckling har jag inte sett och för min del finns det andra förare som är mer intressanta, svenskar eller inte.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
23:e plats, var det va? Jag håller med Macho: det börjar kännas segt att höra hur duktig Stiggy är samtidigt som han blir ifrånåkta av de allra flesta. Jag är benägen att tycka att det är bättre att vara en stor groda i en ankdamm än den minsta grodan i tjärnen – ungefär.
 
Last edited:
Gick med
20 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
Kära pojkar och flickor!
Börja åk GP istället för att sitta här och slösa bort er tid!
23 bäst i världen!
Ja det är ju skamligt! :fatta!
Avundsjuka? Aldrig ni va!!
Hög ironifaktor!! :huvet
 
Last edited:

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Jag var inne igår o pratade med johans mamma och för er som inte kör i Gp dvs alla som läser detta så borde ni nog ta er en funderare på vad som egentligen krävs för att ta sig till gp nuförtiden, det är inte bara en äckligt massa pengar utan även en väldigt hög social kompetens, att kunna prata för sin sak m.m. så jag tycker nog att för att vara en svensk förare, från en liten ort i mörkaste småland, med ganska "små" medel så är det ofattbart duktigt av johan att inte bara ta sig till gp utan även stanna där...stor eloge till johan... :yoparty

Sen är det ju alltid så att svensk avundsjuka går före att hylla någon annan. :huvet
 

Therudeboy

Guest
walle-racing skrev:
Sen är det ju alltid så att svensk avundsjuka går före att hylla någon annan. :huvet





Klart han är bra annars hade han ju inte varit där han är. Mycket är nog tack vare hans pappa Kennet, han har ju själv tävlat förr och har dom rätta kontakterna.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
walle-racing skrev:
Sen är det ju alltid så att svensk avundsjuka går före att hylla någon annan. :huvet

Vilket skitsnack. Jag skulle aldrig i livet vilja byta mitt liv mot Johan Stigefelts. Att killen verkar ha fler belackare än anhängare tror jag har med honom själv att göra. Han harvar längst bak i fältet och klagar ständigt över det. Vem tröttnar inte på någon som sällan har annat än jämmer och elände att komma med och som skyller det på andra? Han bör förlika sig med sin plats långt bak i GP-fältet eller göra något annat där han kommer till sin rätt.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Johan körde dåligt i helgen, inget snack om det. Han var nästan sekunden långsammare än vad han var vid förra årets GP. Men jag är dock inte beredd att såga honom efter ett GP-lopp då han haft en sällsynt kort och rumphuggen försäsong. Det fattas trots allt inte så mycket ner till plats 10-15 och hamnar Johan där i år så är han fanimej inte dålig på något sätt.

Sen, sluta snacka om den ickeexisterande "svenska avundsjukan"! Det är så jävla inskränkt och korkat och dessutom tröttsamt att läsa om och om igen.....
 
Gick med
20 Jun 2003
Ort
Solna
Hoj
Burkplatta av kolfiber. ART, R1
Chris Ash skrev:
Johan körde dåligt i helgen, inget snack om det. Han var nästan sekunden långsammare än vad han var vid förra årets GP. Men jag är dock inte beredd att såga honom efter ett GP-lopp då han haft en sällsynt kort och rumphuggen försäsong. Det fattas trots allt inte så mycket ner till plats 10-15 och hamnar Johan där i år så är han fanimej inte dålig på något sätt.

Sen, sluta snacka om den ickeexisterande "svenska avundsjukan"! Det är så jävla inskränkt och korkat och dessutom tröttsamt att läsa om och om igen.....

När slutade den existera :confused: :va
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Gooooooo Stiggy !!!, jag hade gärna varit lika bra förare och spöat skiten ur många förare på hemma plan bara för skojs skull:D
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det "roliga" med att såga stiggy, är ju att de i sådant fall även totalt sågar alla andra svenska förare som värdelösa och kassa..
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Carolina Riedel skrev:
När slutade den existera :confused: :va

I samma stund som alla zigenare slutade att stjäla och alla muslimer slutade vara fanatiska fundamentalister med mord i blick.

Höj blicken en aning för guds skull....
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
oFFkeFF skrev:
Det "roliga" med att såga stiggy, är ju att de i sådant fall även totalt sågar alla andra svenska förare som värdelösa och kassa..

Precis, och det gör mig irr... :mad:
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det "roliga" med att såga stiggy, är ju att de i sådant fall även totalt sågar alla andra svenska förare som värdelösa och kassa..

Fast det är skillnad på kritik och kritik iofs. När Robert Kronberg bara går till kvartsfinal på 110m häck i OS så har han inte gjort bra ifrån sig då han varit i ett tiotal VM,EMoch OS-finaler. Då tycker jag man har rätt att påpeka det, precis som att Stiggy inte imponerade i helgen. Men att gå därifrån till den horribla smutskastning som vissa ägnar sig åt är långt.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
oFFkeFF skrev:
Det "roliga" med att såga stiggy, är ju att de i sådant fall även totalt sågar alla andra svenska förare som värdelösa och kassa..

Men det är ju inget nöje med professionella svenska idrottsutövare som säsong efter säsong placerar sig långt bak i fältet. Deras insats kanske förtjänar att bli sågad? Kanske läge att ge någon yngre förmåga som är på väg upp platsen istället för att ockupera den själv? Stiggy skulle troligen göra både sig själv och den svenska publiken en tjänst genom att öppna en MC-butik och/eller tävla i Veidec.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Unfortunately Johan still didn't get to grips with our Aprilia. "I just have no confidence in the front end", he said. "The rear is perfect, but whenever I turn into a corner, I feel the front going away. Whenever I am following people I always lose much ground turning in. But I must say I am also a bit fed up with myself, because in the end I just should have kept on going and not waiting for somebody to tow me."
 

GlenMorangie

~ The Glen of Tranquillity ~
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducce 999:a (Socio#3721)
Utmanaren...

Go Stiggy ! :tummenupp

Men tror han får konkurrens från Watz.
Som Linköpingsbo kan man ju inte annat än heja på Fredde Watz !!
Detta är killen som kommer bli något om han kan låta bli att bryta varenda ben i kroppen. :3freak

http://www.watz-racing.com

Han satsar på EM-guld i 250 klassen vad jag hört.....

Det troliga är att han får något wildcard till VM, får han då en styrning som håller lite klass så kommer han garanterat göra bra ifrån sig.
Blir intressant och se kampen mellan honom och Stiggy.

Håll ögonen öppna för Watz. :yoparty

Btw, var och kollade på Sviestad förra veckan när det var RR träning.
Han låg i rätt så bra kan man säga.....han testade en 125:a och skrotade tyvärr efter att hojen skurit.... :huvet (läs på hemsidan för mer info).

När får vi se en svensk i MotoGP !??!
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
valmers skrev:
Unfortunately Johan still didn't get to grips with our Aprilia. "I just have no confidence in the front end", he said. "The rear is perfect, but whenever I turn into a corner, I feel the front going away. Whenever I am following people I always lose much ground turning in. But I must say I am also a bit fed up with myself, because in the end I just should have kept on going and not waiting for somebody to tow me."

Och??? detta är kritik från honom själv - det är nog inget större fel på hojjen, men det sitter i huvudet. När det lossnar kommer han säkert ligga på poäng plats i varje race.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top