Ja, det förutsätter ju jag oxå att föraren har talang som kan mäta sig internationellt. I dagsläget så har vi ingen svensk som visat sig kunna prestera på den nivån. Jag hoppas ju på att nästa år att någon Pro Superbike-förare, likt Freddy eller annan toppförare gästspelar i IDM, spanska eller till och med Superstock 1000. Filip vet vi ju kör han vet hur hårt det är... och kan säkert ge sin åsikt med ett inlägg här.
Jo, vill ju inte framstå som allt för negativ men tror det blir svårt att få in en svensk i nån högre klass. Men man kan ju alltid hoppas! Dock måste man ju vara realist och inse att även om talangen finns där så fattas pengarna. Det är ju ingen lätt kombo att fixa båda bitarna. Men förhoppningsvis gör ju bra inhopp i IDM, STK1000 osv. att det blir lite lättare att jaga cash. Men för att få en bra styrning i t.ex SS600 TROR jag det krävs rätt mycket mer än så.
Ang Backlund så vore de ju grymt kul om han forts. nästa år också i STK1000 med minst lika bra resultat (lät lite väl negativ i första posten kanske). Han var väl nästan topp 10 på Monza och 8'a på Donnington, det är imponerande trots allt!
Last edited: