Stiggy

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Väntar nog på tidsträningen innan jag börjar tro/hoppas nåt...men har han inte kört hyfsat på Mugello förr?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Foggy skrev:
Väntar nog på tidsträningen innan jag börjar tro/hoppas nåt...men har han inte kört hyfsat på Mugello förr?

Han har nionde tid efter första kval/tidsträningen.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Får hoppas det håller ihop för honom, han måste nog kapa lite till för att få hålla kvar 9'e-platsen, jag tror exempelvis west kommer satsa rätt hårt imorgon.

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Goodstuff skrev:
Han har nionde tid efter första kval/tidsträningen.

Så rätt :bow

Tänkte förstås på efter andra tids-/kvalificeringsträningen, men visst bådar det gott :)

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Det är en väldig spridning på tiderna i 250, jämfört med de andra klasserna. Någon som kan förklara, jag tror inte att det bara beror på att skillnaden mellan de bästa och de långsammaste är störst i 250.

Hoffman imponerar med sin tid. Eller kanske är det Pitt - Mc Coy som inte tar i ordentligt.?
Man kan ju se det så att Hoffman kommer in och kör Wild Card, har allt att vinna och satsar så mycket tyget håller, medan Mc Coy och Pitt går och småsurar för att de är kontrakterade på en icke konkurrensmässig cykel?

Kallio gör inte riktigt de resultaten i 125 som man kanske hade hoppats efter förra årets fina debutsäsong.

Synd att Eurosport inte visar Träning/Kval. men tennis är ju också en trevlig sport :zpy

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
De brukar ju köra kvalen på eurosport på lördagen iaf.
Anledningen till spridningen tror jag beror på att det fortfarande är rätt stora skillnader i material. De som inte åker fabriksbackade hondor, aprilior och yamaha, har inte maskinmaterial så det räcker, plus att det är ett gäng som är nya för vm i år.
Snäppet från 250-em till 250-vm är enormt, vilket många inte riktigt är med på.

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lord Melchet skrev:
Det är en väldig spridning på tiderna i 250, jämfört med de andra klasserna. Någon som kan förklara, jag tror inte att det bara beror på att skillnaden mellan de bästa och de långsammaste är störst i 250.

Hoffman imponerar med sin tid. Eller kanske är det Pitt - Mc Coy som inte tar i ordentligt.?
Man kan ju se det så att Hoffman kommer in och kör Wild Card, har allt att vinna och satsar så mycket tyget håller, medan Mc Coy och Pitt går och småsurar för att de är kontrakterade på en icke konkurrensmässig cykel?

Kallio gör inte riktigt de resultaten i 125 som man kanske hade hoppats efter förra årets fina debutsäsong.

Synd att Eurosport inte visar Träning/Kval. men tennis är ju också en trevlig sport :zpy

Fredagsträningen är ju oftast ganska ointressant. Om det inte regnar på Lördagen vill säga....

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
Men är inte spridnigen större nu än den varit tidigare i år. Eller har jag snurrat till det?
Jag tror att Stiggy skulle må bra av att kvala bättre än West, minst sagt.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Lord Melchet skrev:
Men är inte spridnigen större nu än den varit tidigare i år. Eller har jag snurrat till det?

Jo, spridningen är nog större i år än tidigare, men det där pendlar rätt mycket, även från race till race.
Stiggy skulle må bra av en bra topp-10 placering, samt kanske norpa av tiden till täten med en halvsekund/sekund, för då är han uppe och nosar bland de riktigt stora grabbarna.
Som jag skrivit långt tidigare är att stiggy som sagt kört lika fort och även ifrån porto/rolfo i tidigare em/vm, som är och nosar på pallplatser ibland numer. Stiggy har kapacitet, men sen om det räcker dit är en annan femma, man ska tänka på att han faktiskt tagit en 8'e placering på sämre materiel än han har idag i ett betydligt tuffare 250-vm än i år(iofs vurpade många bort sig).

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Lord Melchet skrev:

Jo, det är den kanske, men det är fortfarande bara fredag.

Det kommer att går betydligt fortare imorgon.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chris Ash skrev:
Jo, det är den kanske, men det är fortfarande bara fredag.

Det kommer att går betydligt fortare imorgon.

Det beror nog mycket på vädret imorrn i sådant fall. Poggialli är redan i närheten av kvaltiderna från förra året, och jag tror inte han kommer klå dem.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
oFFkeFF skrev:
Det beror nog mycket på vädret imorrn i sådant fall. Poggialli är redan i närheten av kvaltiderna från förra året, och jag tror inte han kommer klå dem.

Lite oklar där, jag menade att överlag kommer det att bli bättre tider och tidsskillnaderna kommer att bli mindre.

ZoulFly

RR-pensio
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000/CRF 250 R
Lord Melchet skrev:

Och inte verkar dom sända så mycket från lördagens tidsträning heller. Som jag förstår av tv-tablån så visar dom bara tidsträningen för 125cc med ett slags dags-intro dessförinnan på 30 minuter :confused:

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
ZoulFly skrev:
Och inte verkar dom sända så mycket från lördagens tidsträning heller. Som jag förstår av tv-tablån så visar dom bara tidsträningen för 125cc med ett slags dags-intro dessförinnan på 30 minuter :confused:

Damfinal i franska öppna... :(

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
11:e tid och tredje startled blev det till slut, Nigon och Guintoli smet förbi. Bra för självförtroendet att han fick kvala före West iaf.
Nu är det bara det där med starten, den måste sitta bättre.

Heja Stiggy!

Marcus

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 2020
Bara jag som skriver i den här tråden... :eek:

Johan hade åttonde tid på uppvärmningen i morse, kul!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Marcus skrev:
Bara jag som skriver i den här tråden... :eek:

Johan hade åttonde tid på uppvärmningen i morse, kul!

Det luktar uppenbarligen topp-tio placering för Stiggy! Dessutom körde han en tiondel snabbare på warm-up jämfört med kvalet vilket väl får anses som positivt.

Jag håller tummarna för den rika, otrevliga, diviga sopan! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping