Stiggy

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Snabbe_jag skrev:
Tycker faktiskt att Johan är en trevlig person, men jag har förvisso känt Johan sedan många år tillbaka...
Men alla tycker vi olika

Hoppas det går bra idag det behöver både han och svensk RR..

Tror Gubbstuff bara var lite ironisk, många som sågar Stiggy av anledningar som mest verkar vara grundat på avundsjuka..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Marcus skrev:
:( Johan bryter direkt efter start. Vad pajade?

Himla tråkigt!

Antagligen kopplingen, men kan ha varit vad som helst, när det blir små avbrott som det blev i starten på 250-loppet är det lätt hänt att något blir för varmt väldigt fort, särskilt i den temp de haft där nere idag.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Om det nu var så att det var ett fel på cykeln så får man hoppas att Johan snabbt kan lägga det bakom sig och se det positiva med helgen som varit.
Årets bästa kvalplats och tydligen har de lyckats hitta rätt setup när de sätter helgens bästa tider på Warm up.
Alla tävlingsmaskiner går sönder då och då, det får man räkna med.
Naturligtvis kommer " Anti Stiggy Squad " ta helgens uteblivna resultat som inteckning för fortsatt kackel, men vem bryr sig..
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Värmens fel...

Saxat från Stiggys sida :

"Återigen dags för race och var det varmt.... Innan start mätte temperaturen upp till 37 grader. Morgonträningen funkade utmärkt, jag körde som vanligt in nya kolvar de första 4 varven, sedan så försökte jag sätta ett bra tempo de sista 10 minuterna. Hojen kändes otroligt bra både motormässigt och chassi. Jag lyckades komma ner och köra på låga 1.57 tider, och till och med näst sista varvet en 1.56.9 (bättre än min kvaltid).

Alltså det känndes fruktasvärt bra, och jag kände mig extra laddad inför racet idag... Jag visste att jag skulle kunna ligga och köra låga 57 tider på racet och att det skulle räcka till 8-10 plats.

Men men... Dags för race och något händer med start lyset.. Vi får stå kvar och ett extra varm up lap körs.. Redan då hade jag en ovanligt hög temp på motorn.. Jag ställde upp för start efter vårat extra varm up och tempen var uppe i 76 grader (normalt är 58-61) starten gick och jag hade lite svårt att komma iväg direkt, men efter några meter blev det bättre. Jag bromsade extra sent in i första svängen och jag plockade nog en eller annan extra placering. När jag växlade ner till ettan in i svängen så kännde jag att motorn strejkade. Jag hann som tur var dra in kopplingen i tid, innan motorn skar.. och jag körde ut i gruset..

Så där slutade Italiens GP på Mugello tyvärr. Detta har trots all varit den bästa helgen hittils, Jag har varit runt 10:e plats varje träning och även före min teamkompis. Teamet är nöjda med min utveckling och det är jag också. Det som hände idag är bara att glömma, det finns ingen att skylla händelsen på (kanske vädret). Som tur är är det race redan nästa helg igen.. Då hemma bana och Barcelonas GP."
 
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

Top