stiggy

dragster17

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690
tja, nå vad säger man om stiggys insats eller??? "han skall statsa på att va bland tio topp" hallå hallå! Stiggy varför inte satsa på och vinna nångång, jag menar hojen e det inget fel på, West går det ju bra för. Nä, jag tror faktiskt att det inte blir bättre än vad han har presterat hitills. En halvbra dag runt 15:e plats en misslyckad dag(dvs alla kommer imål) runt 18:e plats och om det e en lyckad dag( dvs 4-5st vurpar ;BAttaini, Pogialli mfl) ja då lyckas stiggy hamna på sådär 12-13:e plats. De flesta som har hållt på i 3-4 år i 250cc har faktiskt lyckats bättre (bland 10 bästa eller gått över till den 500/Motogp klassen) och de har det faktiskt gått hyffsat för.
dragster17
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Gissa vem som är nära att få ett wildcard till Donington? he he, en till svensk i 250 säger jag bara! :rock
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Stiggy kanske inte presterar de bästa resultaten, men han har trots allt kontrakt med ett bra VM-team som har förtroende för honom. Får han bara allt att stämma så kan han troligen förbättra sina resultat.

Sedan så tycker jag det är jävligt fel att såga Stiggy för att han inte presterar lika bra som toppförarna. Som en Synsam Trophy-förare uttryckte det: "Vi kan stå här i depån och skratta åt honom, men faktum är att han kör i VM och vi är kvar här hemma."
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Relapse skrev:
Kan du mena Watz? Är han frisk nog?
På A svarar jag "ja" och på B svarar jag "förhoppningsvis"! Han sa att han avstår Assen-EM till förmån för ev start på Donington i alla fall sist jag snackade med honom. Hans material kommer inte att vara i närheten av de stora teamen men han har en förmåga att få det mesta att gå fort så det ska bli grymt kul att se om han kommer med.

Stiggy har varit med och pushat för Watz också så det är bara att hålla tummarna!
 

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 600
Torkel skrev:
På A svarar jag "ja" och på B svarar jag "förhoppningsvis"! Han sa att han avstår Assen-EM till förmån för ev start på Donington i alla fall sist jag snackade med honom. Hans material kommer inte att vara i närheten av de stora teamen men han har en förmåga att få det mesta att gå fort så det ska bli grymt kul att se om han kommer med.

Stiggy har varit med och pushat för Watz också så det är bara att hålla tummarna!

Wohoo! Vad läckert! Hoppas, hoppas. Låt se nu. Donington är väl den 13 juli om jag minns rätt. Då har man semester... Kanske ska vara på plats och heja fram de svenske... Tål att tänkas på.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nej, nej, skicka hem sopan, så vi inte har några förare i VM alls, det är ju skitkass att vara precis utanför topp-10 i vm, det suger ju getballe, mycket bättre att åka hem och kör traktorveidec istället, för det går ju mycket fortare än det gör i 250-vm :rolleyes:

Fet ironiskt hoppas jag de flesta förstår.
Visst fan siktar han högre än topp-10, men sedan får man ju se till sina egna förutsättningar, när ni tittar på Watz här hemma kör han sjukt fort, när ni tittar på honom på EM går det ännu sjukare fort, och när ni kommer se honom i VM, kommer han också harva utanför poängen till den dag han får en maskin som räcker hela vägen fram, för att där går det fortare än någon annanstans.
Stiggy har ett annat "fel", han är rätt mycket större än exempelvis poggialli, vilket innebär att han väger mer, vilket gör att det går inte lika fort rakt fram, eller lite mer vikt i kurvorna som också gör att det går långsammare, sen ska man ju inte neka till att Poggialli verkar ha en större talang. Men, som alla inte verkar förstå, det finns bara en som kan vara allra bäst, men sen är det ju många som slåss om den platsen.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Hoppas verkligen Watzarn får wild-card starten på donington, det ligger mycket politik bakom vilka som får dessa starter, och det är ett stort plus i kanten att stiggy har pushat lite för watz, plus ett gäng andra inflytelserika personer. Sen får vi se om detta räcker, men det håller vi tummarna för stenhårt :tummenupp
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
oFFkeFF skrev:
Nej, nej, skicka hem sopan, så vi inte har några förare i VM alls, det är ju skitkass att vara precis utanför topp-10 i vm, det suger ju getballe, mycket bättre att åka hem och kör traktorveidec istället, för det går ju mycket fortare än det gör i 250-vm :rolleyes:

Självklart är han en bra förare men när han VARJE race skyller på något, som att hans kallingar satt fel eller nåt så blir man bara trött. Det är ju alltid hans hoj som inte funkar som den skulle, medans West hoj verkar funka bra. Det är klart man blir kritisk till hans insatser när han hela tiden säger att han kan mycket bättre. Första året satsade han ju på topp 10 i mästerskapet och nästa år hoppa upp till 500cc. Det såg man ju hur det gick. Inte konstigt att man har höga förväntningar på han. Därför kritiserar man han för han hela tiden lovar saker som han aldrig varit i närheten att nå upptill. :(
 

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Höllviken-Skåne
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Masonit skrev:
Självklart är han en bra förare men när han VARJE race skyller på något, som att hans kallingar satt fel eller nåt så blir man bara trött. Det är ju alltid hans hoj som inte funkar som den skulle, medans West hoj verkar funka bra. Det är klart man blir kritisk till hans insatser när han hela tiden säger att han kan mycket bättre. Första året satsade han ju på topp 10 i mästerskapet och nästa år hoppa upp till 500cc. Det såg man ju hur det gick. Inte konstigt att man har höga förväntningar på han. Därför kritiserar man han för han hela tiden lovar saker som han aldrig varit i närheten att nå upptill. :(

Och hade han sagt att han resultatmässigt skulle hålla sig i mitten eller slutet av startfältet hade alla gnällt och sagt "typiskt svensk losermentalitet".

Inte lätt att vara Stiggy......

Glöm inte att han kör emot VÄRLDENS bästa förare i sin klass, förare som i sin tur, i respektive land, kört mot de bästa där i olika nationella tävlingar för att komma dit de är idag.

Tror att 99% av de som kritiserar honom inte har en susning om vad som krävs på den nivån han trots allt kör i.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Masonit skrev:
Självklart är han en bra förare men när han VARJE race skyller på något, som att hans kallingar satt fel eller nåt så blir man bara trött. Det är ju alltid hans hoj som inte funkar som den skulle, medans West hoj verkar funka bra. Det är klart man blir kritisk till hans insatser när han hela tiden säger att han kan mycket bättre. Första året satsade han ju på topp 10 i mästerskapet och nästa år hoppa upp till 500cc. Det såg man ju hur det gick. Inte konstigt att man har höga förväntningar på han. Därför kritiserar man han för han hela tiden lovar saker som han aldrig varit i närheten att nå upptill. :(

En racer är en jäkligt känslig sak, och mycket kan gå fel, mycket ska dessutom stämma för att det ska gå bra. D.v.s Hoj, team, förare ska trimmas in tillsammans, ibland går det lätt och enkelt ibland tar det tid, ibland har man otur, ibland klantar man sig.
Fråga micke lindfors hur enkelt det är att ställa in en aprilia rsv250..
Är han inte i närheten av en topp10-placering?? Han vurpade bort sig från en 9'e-placering och har plockat 12-14'e placeringar, är det långt borta från topp-10?? Visst, hade han harvat runt på plats 23-25 på den cykel han kör, då hade han inte varit kvar i vm, men nu är han 10 placeringar upp från det.
Att sikta är inte att lova, för i racing kan man inte lova mycket mer än att ge allt man har att ge.
Dessutom dras johan med en rätt rejäl skada som satta stopp för både race och träning ett bra tag, men han var visserligen hård och körde ändå, bara det att de flesta förare presterar inte sitt max när de är skadade, gör det honom kass?
Skilj på mål och löften, när johan säger att det känns som han har topp10 i närheten så är det hans mål, inte att han garanterar det.
Stödj den enda svensk vi har i VM istället för att klanka ner på honom, för jag kan garantera att han kör ifrån _alla_ här hemma och även de flesta i EM.
 

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Klart att Fredde får Wild Card men han lär inte hänga på Stiggy.

Två citat som säger allt

"Vi kan stå här i depån och skratta åt honom, men faktum är att han kör i VM och vi är kvar här hemma."

"Tror att 99% av de som kritiserar honom inte har en susning om vad som krävs på den nivån han trots allt kör i."

Jag har själv åkt mot några som kör riktigt riktigt snabbt och de hänger inte med toppen i 250GP VM (Jarno Janssen,Taro Sekiguchi, Gabor Rizmaier, Lukas Pesek och Henk vd Lagemaat). Jag har självklart upplevts som ett rundningsmärka av dem och känt mig jävligt långsam. För att komma till en kvällsträning på Falkenberg och fundera över varför så många parkerat på banan.

Vi ska vara mycket glada att vi i Sverige trots allt har en svensk i GP VM och det är ingen annan svensk för tillfället som är bättre. Om nu inte Watz trots allt visar sig vara det.

Men Stiggy ska inte vara helt nöjd när Klaus Nöhles helt otränad gör comeback slår honom med drygt 9sek i racet.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
oFFkeFF skrev:
En racer är en jäkligt känslig sak, och mycket kan gå fel, mycket ska dessutom stämma för att det ska gå bra. D.v.s Hoj, team, förare ska trimmas in tillsammans, ibland går det lätt och enkelt ibland tar det tid, ibland har man otur, ibland klantar man sig.
Fråga micke lindfors hur enkelt det är att ställa in en aprilia rsv250..
Är han inte i närheten av en topp10-placering?? Han vurpade bort sig från en 9'e-placering och har plockat 12-14'e placeringar, är det långt borta från topp-10?? Visst, hade han harvat runt på plats 23-25 på den cykel han kör, då hade han inte varit kvar i vm, men nu är han 10 placeringar upp från det.
Att sikta är inte att lova, för i racing kan man inte lova mycket mer än att ge allt man har att ge.
Dessutom dras johan med en rätt rejäl skada som satta stopp för både race och träning ett bra tag, men han var visserligen hård och körde ändå, bara det att de flesta förare presterar inte sitt max när de är skadade, gör det honom kass?
Skilj på mål och löften, när johan säger att det känns som han har topp10 i närheten så är det hans mål, inte att han garanterar det.
Stödj den enda svensk vi har i VM istället för att klanka ner på honom, för jag kan garantera att han kör ifrån _alla_ här hemma och även de flesta i EM.

Jag förstår att han är en väldigt duktig förare och har hela tiden hejat på han. Tog ibörjan hans mål med en "nypasalt" för det tar ett tag att bli "varm i kläderna" men nu har det gått några år och nu börjar man tröttna och undrar när det ska komma som man hoppats på. Men det har varit mest snack och lite resultat och sådana personer har jag svårt för. Jag har inga som helst problem med att han rullar in på runt 14:e plast. Han gör ju så gott han kan. Det är just de ouppnåeliga målen och bortförklaringarna som man tröttnar på. För man måste väll endå få ett brake på 2 år!

Körde inte stiggy i boxer cup de året som han inte ha styrning. Hade för mig han inte hängde med där iheller. Rätta mig om jag har fel!

Men men, jag hoppas det går bättre för han nästa race.
 

Bjölle

Rederöv
Gick med
23 Apr 2003
Ort
Ribersborg
Hoj
Piaggio Sfera 80cc
Jalle skrev:
Och hade han sagt att han resultatmässigt skulle hålla sig i mitten eller slutet av startfältet hade alla gnällt och sagt "typiskt svensk losermentalitet".

Inte lätt att vara Stiggy......

Glöm inte att han kör emot VÄRLDENS bästa förare i sin klass, förare som i sin tur, i respektive land, kört mot de bästa där i olika nationella tävlingar för att komma dit de är idag.

Tror att 99% av de som kritiserar honom inte har en susning om vad som krävs på den nivån han trots allt kör i.


Har du kvar din signerade poster över sängen Jalle?
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Nordgren skrev:
.

Men Stiggy ska inte vara helt nöjd när Klaus Nöhles helt otränad gör comeback slår honom med drygt 9sek i racet.

Klart att han inte ska vara nöjd med att få stryk av någon, men man kan förstå att Nöhles tog i till 110% när han fick chansen att visa för Aprilia Germany att de gjorde fel som spolade honom.
 

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Peking
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Lord Melchet skrev:
Klart att han inte ska vara nöjd med att få stryk av någon, men man kan förstå att Nöhles tog i till 110% när han fick chansen att visa för Aprilia Germany att de gjorde fel som spolade honom.

Har ingen åsikt i ämnet alls.. blir bara så glad att se Bussei's anlete här å där i trådarna.. Det är hoppingivande på något vis :)

/B
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Masonit skrev:
Körde inte stiggy i boxer cup de året som han inte ha styrning. Hade för mig han inte hängde med där iheller. Rätta mig om jag har fel!

.

Förra året körde han några race som sk. VIP - förare i boxer Cup.
Detta är ju en serie där fd tävligsförare kör rätt vilt med BMW bussar.
Eftersom det var hans enda möjlighet att visa upp sig det året internationellt, kördes som supportklass till moto gp, kan jag förstå att han tog styrningen.
Men eftersom det är en klass som inte riktigt tas på allvar så kan jag mycket väl förstå om han inte tog i till 100% utan körde racen på säkerhet, i stället för att kanske skadas i ett race som ingen bryr sig om och förstöra karriären.
Så skrev han på sin hemsida, och jag tycker att det låter rimligt.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Bj.O.rn skrev:
Har ingen åsikt i ämnet alls.. blir bara så glad att se Bussei's anlete här å där i trådarna.. Det är hoppingivande på något vis :)

/B

Ursäkta om jag spårar ur tråden, men allas vår Giovanni skall nu iväg till AMA och prova lyckan på Goberts Ducce.

GB har gjort rätt bra i från sig på Yamman i årets SBK, så detta drag måste vara lite taktiskt övervägt, ska han göra en Bayliss ( AMA Ducce till till fabriks Ducce SBK) ?

Har Gobert gjort sig omöjlig för sista gången nu?
Mannen som bla kallat Doohan för idiot och som pinkat i Niel Mc Kenzies hjälm.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Wooohoo! Fan vad kul att Watz har fått en wild-card styrning till Donington. Hoppas verkligen han kan hålla sig på hjulen och prestera i nivå med vad han kan. Om vi kan få in två svenskar i samma klass i VM så är det helt fantastiskt!

Denna ändlösa diskussion om Stiggy. Som Jalle skrev så kan det inte vara lätt att vara Stiggy i Svergie, kanske inte så konstigt att han flyttat till Spanien.
Av årets race har ju motorn skurit i två och Johan klantat bort sig i det bästa. Hans poäng och placeringar är inte imponerande i år men det är inte Hagas heller och de flesta håller nog med om att han pissar (tm Jonathan Hedström) på de flesta som tävlar med motorcyklar - liksom Stiggy pissar på de flesta svenskar som kör båge. Randy Mamola är nog mer kapabel att bedömma en killes förarkvalitéer än de flesta andra och han ser potenialen i Stiggy.

En sak är ju klar och det är att Lord Melchet inte kommer tillåtas byta avatar. :fakta
 
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Top