Stilren och synlig öppningsbar hjälm i XXL?

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Din tid har sprungit dig förbi, det är bara att inse det.
Har hängt på SH sedan start och vet hur den gängse jargongen brukar vara.
Men du som medlem i hela 4 (fyra!) dagar kanske vet något som inte jag vet...

Känns det bättre om vi tar en gruppkram runt en lägereld och sjunger Kombaya My Lord efter vi har inmundat en god o styrkande kopp näver-te och kramat ett par björkar månde?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Känns det bättre om vi tar en gruppkram runt en lägereld och sjunger Kombaya My Lord efter vi har inmundat en god o styrkande kopp näver-te och kramat ett par björkar månde?
Krama björkar? :skrämd Det är ju fallossymboler av värsta sort, vita såna! Näe, ska det kramas något så ska det vara hagtornsbuskar, för att bejaka naturlighet och lidandet som alla andra lever med! :fakta

Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Letar köpråd
Det är inget som helst försvar att "den gängse jargongen är så". Den gängse jargongen var skit på de flesta byggarbetsplatser också förr i tiden, med sexistiska skämt, tafsanden, mobbing, utfrysning m.m. Och det enda som gjorde situationen bättre var när folk faktiskt sa ifrån.

Jag vet att min fru, min morsa, min syrra, och mina kvinliga vänner, alla tycker din typ av skämt som bäst är dammiga kvarlever från en tid dom inte vill tillbaka till, och som värst rent ut obehagliga. Det är å deras vägnar jag säger i från, och för andra här på forumet som tycker som jag men som inte velat eller orkat säga ifrån.

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Det är inget som helst försvar att "den gängse jargongen är så".
Kom tillbaka när du hängt här på forumet liiite längre så kan vi återuppta denna diskussionen.
Börjar smått undra om detta verkligen är rätt miljö och plats för dig att hänga...?
Det finns trådar här som garanterat gör att du riskerar spräcka en artär eller något!

Inte för insinuera något men kanske www.fredrikabremerforpresident.nu är ett bättre forum...

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Ni får verkligen inte nämna att det finns en tråd med lättklädda damer i på forumet..

Hen kommer med stor säkerhet att ta anstöt och sen blir det rapport till närmsta mellanchef.

Näee, men känslan av både denna och tråden om vilken motorcykel som hen bör införskaffa ger ju onekligen en viss... Ängslighet.

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Yamaha MT09 2021
Korvätarhjälmen är lättkränCkt :FU
OnT:
Chöp en HJC V90. Den coolaste korvätarhjälmen. Plus ett jävligt bra märke, HJC.

Bifogat

• V90-solid-sfblk-side.png
    V90-solid-sfblk-side.png
    944.1 KB · Visningar: 13

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
tUr at jagh tjänner ett flertal :tuttar som har ett leende på läpparna och kontrar/bättrar på PKinkorrekt humor, de håller på med hästkrafter å inte nån j-a fjollboll. :fyllisar:banana

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Korvätarhjälmen är lättkränCkt :FU
OnT:
Chöp en HJC V90. Den coolaste korvätarhjälmen. Plus ett jävligt bra märke, HJC.
Ovanligt snygg. Vit är bäst tycker jag, lite retro. Klarar TS krav, bildbevis hämtat från HJC:s hemsida. Den går ihop med motorcykeltypen och körven slinker ned lätt. Ett plus är de fräcka inbyggda solglasögonen.. :)

V90-g-05.jpgV90-g-03-korv.jpg

Last edited:
Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Letar köpråd
Kom tillbaka när du hängt här på forumet liiite längre så kan vi återuppta denna diskussionen.
Varför skulle det ha någon som helst relevans? Samhället är på väg bort från din unkna gamla "hö hö hö kvinnofolk ska stå bakom spisen! hö hö hö".... Jag förstår att det känns jobbigt när folk kommer in i din lilla "bubbla" och påminner dig om det.

Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Letar köpråd
Ni får verkligen inte nämna att det finns en tråd med lättklädda damer i på forumet..
Porr o erotik är något helt annat. Jag har inget problem med sånt. Det är "hö hö hö, kvinnor kan inte köra..."-mentaliteten jag har svårt för. Det är enligt mig en indikation på lättare mental missbildning i någon form...

Varför försvarar du någon som har den nivån på sina skämt? Varför tycker du det är OK? Är rasism okey för dig också? Jag skulle inte bli förvånad om han drar rasistiska skämt på puben nämligen...

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Varför skulle det ha någon som helst relevans? Samhället är på väg bort från din unkna gamla "hö hö hö kvinnofolk ska stå bakom spisen! hö hö hö".... Jag förstår att det känns jobbigt när folk kommer in i din lilla "bubbla" och påminner dig om det.
Men för fan - släpp kjolen o kom in i matchen!
Du får tycka prexis vafanduvill om min humor, kunde inte bry mig mindre.
Att bli förnärmad på ett mc-forum om ngn medlem gör en kommentar så har du ett bryskt uppvaknande framför dig!
Detta är SH.com, inte militanta vegan-klubben för flator

Geeezuz
:dummer

Gick med
21 Mar 2021
Hoj
Letar köpråd
Du får tycka prexis vafanduvill om min humor, kunde inte bry mig mindre.
Min inställning till kvinnohatande humor är den gängse rådande i samhället, bara du tittar utanför din lilla bubbla.

Att bli förnärmad
Du har inte den mentala kapaciteten att förnärma mig. Jag blev irriterad å andras vägnar (främst de kvinnor jag har i min närhet, eftersom jag känner dom väl nog för att veta att dom tycker att dina "skämt" är obegagliga).

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Hoj
Yamaha TR1
Kul att det finns folk med andra uppfattningar men nu är du ute och cyklar. Svårt att dra en slutsats som du gör och applicera den mot riktad person. Det är inte bara humor, om Presidenten genom händelser och erfarenhet bildat sig en uppfattning så är det så och då kan man inte rätta in sig efter en viss korrekthet. För övrigt något som jag själv och många andra också delar utan att se ned på kvinnor det minsta. Sterotypiskt för en kvinna, kör sämre, skyller ifrån sig. Ja, det finns män som gör likadant och det finns kvinnor som kör hur bra som helst men det hör inte hit. Är man trygg kan man säga saker med glimten i ögat. Blir man kränkt som du är man för svag för att leva i samhället, man är oanpassningsbar helt enkelt.

Last edited:
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...