Stilskapande TV serier

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tillsammans med sina föräldrar har säkert en och annan kollat på Falcon Crest och Dallas som barn. Är dock inte sugen på att se det i repris.
 
Last edited:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Harmon Rabb skrev:
Tillsammans med sina föräldrar har säkert en och annan kollat på Falcon Crest och Dallas som barn. Är dock inte sugen på att se det i repris.

Dallas yE!

och MAGNUM för fasen.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Harmon Rabb skrev:
Roger Moore är sevärd i både The Saint och The Persuaders . I den senare är en lika sevärd Tony Curtis med. Miami Vice med Don Johnson och Philip M. Thomas behöver väl ingen närmare presentation. För närvarande så sänder Kanal 5 serien sent om nätterna varje lördag.

The Persuaders misstänker jag hette Snobbar som jobbar här, det såg man ju på 80-talet för egen del när det gick på de där tvkvälls programmen som razzel och nöjesmassakern o allt vad de hette.

Och jag håller med om att mycket var bra då, man glömmer ju inte Shogun eller Marco Polo heller, de var ju serier från den tiden med.
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Macho Woman skrev:
Öh, serien hette väl ändå Knightrider, va? :va

Jag vill se Doktor Snuggles. Det är för lite knarkinspirerade barnprogram på teve nu för tiden. :näsblod
Snuggles o bamse till barnen istället för telletubbis och mangaserier....

sen vill jag se MacGyver :4skrika
macgyver.jpg
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Silwer skrev:
The Persuaders misstänker jag hette Snobbar som jobbar här, det såg man ju på 80-talet för egen del när det gick på de där tvkvälls programmen som razzel och nöjesmassakern o allt vad de hette.

Och jag håller med om att mycket var bra då, man glömmer ju inte Shogun eller Marco Polo heller, de var ju serier från den tiden med.

Just det. Serien hette Snobbar som jobbar här i Sverige. Kom inte på den svenska titeln. På samma sätt döpte man om The Saint till Helgonet här hemma. Det visste nog alla redan.

Shogun tittade man självklart på. Marco Polo har jag inget minne av att ha sett.

Nu när det snart är sommar så borde man sända Solstollarna i repris. Dagens barn borde också få chansen att se Ulla Bella sekreterare & Co.
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
Kommer ni inte ihåg tvserien V!!Ialf jag som är över 30 kommer ihåg när hela familjen satte sej ner kl21 på Lördags kvällen för att avnjuta en rafflande historia imellan ödlor å människor...På den tiden så var ju effekterna utöver det vanliga än man va van vid :näsblod
 

hilding

mjau
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Talibanreservatet
Hoj
siro
Fan jag blir nostalgist!
Då hängde jag på min mb-50
Och var förälskad! både i Hondan och flickan, det funkade i 7 år.
Nu saknar jag min Honda !(såldes efter 1år)

Och stavnings poliser och däck sparkare ät gröt!

Ja hopp, det skulle vara ett svar på silwers inlägg
men nu blev det fel,hmmmmmmmmmm :huvet
 
Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Exup skrev:
Kommer ni inte ihåg tvserien V!!Ialf jag som är över 30 kommer ihåg när hela familjen satte sej ner kl21 på Lördags kvällen för att avnjuta en rafflande historia imellan ödlor å människor...På den tiden så var ju effekterna utöver det vanliga än man va van vid :näsblod

Självklart kommer man ihåg V. På den tiden tyckte man ödlorna såg riktigt otäcka ut. Kanal 5 har kört V i repris ett bra tag nu.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Exup skrev:
Kommer ni inte ihåg tvserien V!!Ialf jag som är över 30 kommer ihåg när hela familjen satte sej ner kl21 på Lördags kvällen för att avnjuta en rafflande historia imellan ödlor å människor...På den tiden så var ju effekterna utöver det vanliga än man va van vid :näsblod
Fast bara de avsnitt som var från filmerna var bra, sen blev det ju rena såpan av alltihop när själva fortsättningsserien gick, och de hade bla inte råd att skjuta bla.
Sen avlutades det ju bara mitt uppe i alltihop.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Harmon Rabb skrev:
Självklart kommer man ihåg V. På den tiden tyckte man ödlorna såg riktigt otäcka ut. Kanal 5 har kört V i repris ett bra tag nu.

V har ju alldeles nyligen gått i repris på femman. Tror det var tisdagskvällar vid 02.00 eller så den började :D Sånt har vi koll på, vi som jobbar natt hemifrån.

(edit: duh, såg inte att det redan stod i quoten)

Men visst är det mycket skit just nu. Bara realityshows där det gäller att fläka upp muttan/dolmen så fort som möjligt i tv. Gärna interaktivt tillsammans med en dolme/mutta. Big Brother, Den där Miriam, Bachelor, Bachelorette, Average Joe, Farmen, Farmen Afrika, Baren, Villa Medusa, Camp Molloy osv osv. Listan kan göras typ oändlig.
 
Last edited:

kawafreak

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Spjutstorp
Hoj
kxf450 2008
Har vaga minnen av Automan,Mcgyver var ju kung... sen kommer jag ihåg Stuntmannen som gick på 3:an i mitten av 90 talet så dåligt att det blev bra...
 

SamGun

Slicka mig där bak
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tungelsta
Hoj
2014 Honda CRF250L
Är det ingen som minns SciFi serien Buck Rogers? Den visades i SVT 1983.

Buck Rogers in the 25th Century

"The year is 1987 and NASA launches the last of America's deep space probes. In a freak mishap Ranger 3 and its pilot Captain William 'Buck' Rogers are blown out of their trajectory into an orbit which freezes his life support systems and returns Buck Rogers to Earth 500 years later."


film_and_series.jpg
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Ingen som minns "The Dick Dietrich Show", som gick på nätterna på fyran nån gång under 90-talet? Störtskön parodi på talkshows, som var som populärast då.

Påtal om Knightrider, så var det snack ett tag om att narcissisten David Hasselhoff skulle damma av konceptet, och göra en ny film av det hela. Sånt här ger mig mardrömmar... :död
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top