Stilstudie SMC-instruktör Gotland Ring 2011-06-29

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Det går inte fort vilket syns direkt på att hojen inte lutar mycket. Men bortsett från det skulle jag vara jätteglad om jag kunde positionera mig så bra på hojen som TS gör :tummenupp .

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
> Honda crf250rx 2011 > Honda crf450r 2012 supermoto > Honda crf250rx enduro
Ja faktiskt men det blev sämre med Tomtom hållarens Gps. Den är nog mer för Iphone 3. Fyran har bättre Gps. Tomtom säger att dom har en uppgradering på gång.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja faktiskt men det blev sämre med Tomtom hållarens Gps. Den är nog mer för Iphone 3. Fyran har bättre Gps. Tomtom säger att dom har en uppgradering på gång.

Intressant, fungerar TomTom hållaren sämre till fyran? Gäller det GPS programmen också? Jag har förstått att IPhone fyra har bättre inbyggd GPS än 3G varianten som jag har. Du har väl adaptor plattan som man ska klistra fast på TomTom hållaren om man har en IPhone 4? En sak jag kan tänkta mig fungerar bättre är när man sätter på telefonen och tar av den från hållaren. Då borde en 3G/3GS fungera bättre i och med de rundare formerna. IPhone fyra är rätt kantig.

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Angående om det går fort eller inte.
1:41:80 är i mitten av snabb grupp ungefär.

Intressant, fungerar TomTom hållaren sämre till fyran? Gäller det GPS programmen också? Jag har förstått att IPhone fyra har bättre inbyggd GPS än 3G varianten som jag har. Du har väl adaptor plattan som man ska klistra fast på TomTom hållaren om man har en IPhone 4? En sak jag kan tänkta mig fungerar bättre är när man sätter på telefonen och tar av den från hållaren. Då borde en 3G/3GS fungera bättre i och med de rundare formerna. IPhone fyra är rätt kantig.

Ja, 3:eek:rna får nog bättre Gps. Ungefär som en fyra.
Man kan se satelliterna bättre men Hz pendlar mellan 0,7-1,0 och mottagningen är lite sämre. Jag har bara kollat i Harrys Laptimer.

Last edited:

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Jag har inte fördjupat mig, men jag tror att grabbarna bakom Harry´s Laptimer och GoPro kamerorna ständigt försöker förbättra sina produkter. Din frågeställning har kommit upp tidigare på andra motorforum, men jag har inte fördjupat mig i svaren. Det skulle inte förvåna mig om något datorfreak där ute jobbar på någon smidig lösning.

mm intressant, ja man kan alltid hoppas =)

janos

There can only be three
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Fick precis reda på att det inte var en SMC instruktör.
"Han är en av killarna som gjorde ett kanonjobb vid sidan om banan så vi kunde ha fem härliga dagar med InteBaraFest."

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja, 3:eek:rna får nog bättre Gps. Ungefär som en fyra.
Man kan se satelliterna bättre men Hz pendlar mellan 0,7-1,0 och mottagningen är lite sämre. Jag har bara kollat i Harrys Laptimer.

Jag har inte testat Harry´s Laptimer än. Tanken var att testa den i bilen men det har aldrig blivit av. Har varit allt för lat för att sätta mig i hur appen fungerar rent praktiskt.

Jag har däremot använt både TomTom och Navigon med framgång med hjälp av GPS hållaren. 3G fungerar rent ut sagt värdelös i sig själv. Tanken är väl att byta upp mig till en IPhone 4 eller en ännu nyare IPhone och fortsätta använda hållaren om möjligt. Även om GPS funktionen inte skulle fungera optimalt kan man ju alltid ladda upp telefonen. Den slukar enormt mycket batteri när GPS funktionen i telefonen är aktiverad.

mm intressant, ja man kan alltid hoppas =)

Det är den här tråden jag studerade för ett par månader tror jag. Harry själv som ligger bakom programvaran skriver i tråden och ger lite feedback till användarna. Verkar som man kan använda video från en GoPro kamera.

Läs sista inlägget på sidan och framåt:

http://forums.rennlist.com/rennforums/997-gt2-gt3-forum/597140-harrys-laptimer-pro-4.html

Last edited:

-Jonathan-

Bike
Gick med
11 Dec 2008
Hoj
Blåa Faran '04
Tjena, Jonte här, killen som ligger framför på 675:an. Schysst att du filmade janos, kul att bekräfta alla dom saker jag måste jobba med.
Kan hjälpa till att klargöra lite saker. Arrangören var Inte Bara Fest och vi körde måndag till fredag. Jag var där som funktionär och viftade flagga, jag är inte instruktör.

Tycker det är kul att jag fortfarande kör 125:a spår :D Första säsongen med en starkare hoj och syns att jag fortfarande tar ut spåren rejält, haha.

Var förövrigt en riktigt bra vecka med nöjda deltagare, ca 160 totalt utspritt över alla dagar. Sol varje dag, ser starkt fram emot nästa år!

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Hoj
Bmw S1000rr
Jag hade den bästa veckan på länge!! Grymt väder! Få avåkningar och tiderna börjar bli bra :) :tummenupp

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
BRrrraaaaaaap
Provat med TomToms GPS hållare? Fungerar visserligen inte så bra på en motorcykel, men däremot i bilen. Borde få bättre mottagning med hållarens hjälp.

är 1hz gps i tomtoms gps hållare också. dock bättre mottagning med den.
behövs minst 5hz gps om man vill ha någorlunda ok mätning av varvtider.
går att köra blåtands gps puck till iphone men då krävs det jailbreak å ett program.

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Angående om det går fort eller inte.
1:41:80 är i mitten av snabb grupp ungefär.

Ja, inte är det snabbt iaf. :arsele

Jag hade den bästa veckan på länge!! Grymt väder! Få avåkningar och tiderna börjar bli bra :) :tummenupp

1:30:38 måste nog anses som snabbt. Särskilt om folk tycker att 1:41:80 är snabbt. Även om du gasade alldeles för lite ut ur kurvorna så man körde upp i röven på dig. :krama

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ja, inte är det snabbt iaf. :arsele

1:30:38 måste nog anses som snabbt. Särskilt om folk tycker att 1:41:80 är snabbt. Även om du gasade alldeles för lite ut ur kurvorna så man körde upp i röven på dig. :krama

Det är nog snabbare än vad random bultenpilot skulle prestera iaf.

Sen är det givetvis inte särskilt snabbt om man jämför med en riktig banräv. 1:30:38 låter som licensgrupp i mina öron, alternativt någon av de snabbaste i snabb grupp. Men det är ju lite taskigt att jämföra någon som gör första säsongen på "riktig" hoj med någon som kör racehoj på slicks + har 100 bandagar i bagaget. :)

För jävla kul dagar på Gotland hursomhelst!
GR med Intebarafest blir tradition för min del iaf :tummenupp

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu har jag aldrig kört Ringen och vet inte om den kräver en speciell körstil, men hänger han inte ut ganska mycket?

I jämförelse ser ju Toni Elias ut som rena touringfjanten! tycker jag...

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA