stinker en hoj i lgh?

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Dominator-Rocks skrev:
2489828
Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper stegen)

Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
KTM 540 SMR -06
Har alltid haft min motard i lägenheten, under sommaren i hallen och under vintern får den komma in till vardagsrummet och ibland får den även stå i sovrummet. Skall tillägga att jag har en 2:a

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Dominator-Rocks skrev:
2489828

Hur många klena :) killar tror ni det behövs för att putta upp den för trappen, ioförsig så har jag ju ett par muskelknutte kompisar också WOW, seriöst hur många skall man va 2 eller 3 ?

(Har tänkt å lägga nån form av planka i trappen så man slipper stegen)

Uhm, jag hade nog oroat mig mer över hoppet än hur man ska få hojen uppför trappan. Dessutom lär du nog behöva använda den som ramp om du ska klara hoppet, så du klarar det ensam! :D

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -98
syltburk skrev:
2489867 Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Det tränade ögat ser att t1000 sitter på en offroadhoj med poliskåpor, då framhjulet går ifrån gatdäck och skivbroms till dubbat och trumbroms.:tungan

Lite som i mission impossible 2 där de byter däck under färd, skickligt.

Jag lyckades tråckla in min Laverda i sovrummet en vinter, lukta rätt mycket, vädra vädra...
Men det var nog däcken som stank längst/mest.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Började med att ha min på balkongen.. luktade satan och till slut hittade jag vad det var - luftfiltret var dränkt i soppa. Köpte nytt luftfilter och drog in en trasa i insuget. Efter det fick jag "tillstånd" av morsan att ha den i vardagsrummet :pannkyss

EDIT: Nu till vintern har jag skaffat varmgarage :yoparty

Dominator-Rocks

Guest
syltburk skrev:
2489867 Vad är det för fasoner? Har du inte sett Terminator 2 när T1000-gubben körde upp en gammal polis-mc för trappan? Det behövs alltså bara en person, som KÖR upp den för trappan!!! :tungan

Bara väntade på ett sånt här inlägg :D

RMT_Racing skrev:
2490007 Började med att ha min på balkongen.. luktade satan och till slut hittade jag vad det var - luftfiltret var dränkt i soppa. Köpte nytt luftfilter och drog in en trasa i insuget. Efter det fick jag "tillstånd" av morsan att ha den i vardagsrummet :pannkyss

EDIT: Nu till vintern har jag skaffat varmgarage :yoparty

Tack för tipset, bort med luftfiltret alltså!

Last edited:

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

tack o hej! ;) ... kör lungt!

Det luktar lite från ljuddämparna och lite olja.
TÖM TANKEN om du ska ha den inne. Jag vinterförvarar min i vardagsrummet, visst luktar det lite, men jag ser det snarare som en väldoft än en stank:D

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag älskar såna här trådar. :yoparty Glöm inte att ta bilder på resultatet sen!

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Martein skrev:
2489632 sitter o funderar över vinterförvaringen av hoj o undrar då: om jag parkerar henne under loftsängen i min lessna etta kommer hela lägenheten lukta hoj då eller är det lungt så länge jag ger fan i o mecka?

Töm hojen på all bensin, täpp igen alla luftningar, tvätta noggrant. Kommer inte lukta ett dyft :)

Har förvarat så i två vintrar på rad nu :)

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Inte för att vara glädjedödare men kika hemförsäkringen...
Inte övertygad att den gäller när du har lägenheten som garage... :(

Men har du tur hos fb så :yoparty

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Martein skrev:

Klart det luktar, men bara KÄRLEK...

vx

Lysekilare dee du!
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ER 6N+ Suzuki Quad
Varför inte ställa in hojen i garaget över vintern?
Där gör det inget om det luktar.:D

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
har man fest hemma och hojen i vardagsrummet dröjer det inte länge innan nån står och bööörnar igenom parketten??

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Martein skrev:
2489666 tack för tvättrådet! lär hjälpa.

avatar-hojen såldes i helga, jag tänker för den nya hojen om jag går o köper nån snart=)

ricken: som sagt jag skulle inte mecka den något om hon fick stå här..
mm det är ju troligt. Det skulle börja med provsittning 7 ggr om dan hela vintern.
Sen nån gång på fyllan kanske du vill visa polarna vilket fränt effektsystem du just meckat dit.
o sen när abstinensen blir för svår så har du väl en ny gummimatta som bildar en 8:a på parketten.
men men du kanske kan hålla dig:)

schneberger

Bannad
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CC Dominator
fan grabbar .. hehe.. man kan ju tro att ni inte har flickvänner =))..

nä har väll lägenheten som vinterförvaring själv.. men det går liksom ionte längre.. får hångla i garaget istället..=)... lycka till

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS