?Stockholm by Night 28/6?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
⚠️ Denna turen är verkligen något utöver det vanliga ? 18.00, Donken, Sköndal, onsdag 28/6 möts vi upp.

⚠️ Jag kommer att visa er vad man kan uppleva på två hjul och med många "fulkörningar". Självklart Stockholms brantaste gata/backe den som törs ? Stadshuset ställer vi hojarna i för foto och även på Dramatens trappa och klappar på Margaretha Krooks uppvärmda staty som jag tror att många av er missat.

⚠️ Djurgården kör vi via flera gångbroar några av er kört med mig och en av dom höll knappt för vår tyngd. Detta är en fulkörning men vår tidigare stadsminister som höll på att bli överkörd av "Bomb-Tommy" senast det begav sig vinkade glatt ändå med dessa i SÄPO hon hade i släptåg.

⚠️ Vi har hamnat på stripteaseklubb på den här turen, blivit utskällda, fått tummen upp av poliser när vi stått och poserat framför/i historiska byggnader. Det lär bli nya/andra anekdoter på denna turen hoppas jag.

⚠️ Tja, en kul-tur och ful-tur kan jag utlova och massa annat med Stortorget, gamla stan, burna på "Guldbron" (Slussbron) innan vi ser ett "sköte" i Gamla Stan. Allt kommer få en förklaring. Vår kära vän "hovfotografen", Robban förevigar detta med bild och ljud. Inget för de räddhågsna tilläggas skall.

Screenshot_20230617_185559_Facebook.jpgFB_IMG_1687035947031.jpgFB_IMG_1687035958555.jpg

Last edited:

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Jag är på!
Tack för att du delar med dig här på SH också :)

(mvh /Ordförande för Vi som inte har fejsbuk)

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Tack Peter och ni andra för en fin tur bland kvällsvandrare och kullersten, det var också extra kul att träffa lite nytt folk!
Undrar om det var nån som fick med gallergubben på film :)
Och tack för att du la upp info här, vågar jag hoppas på en bild eller två från kvällen?

mvh

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Någon vänlig deltagare som kan tillkännage vad som är Hufvudstadens brantaste gata, för en som knappt åkt där dom sista tio åren…?

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tack Peter och ni andra för en fin tur bland kvällsvandrare och kullersten, det var också extra kul att träffa lite nytt folk!
Undrar om det var nån som fick med gallergubben på film :)
Och tack för att du la upp info här, vågar jag hoppas på en bild eller två från kvällen?

mvh
Finns massvis med bilder/filmer nu ute men tyvärr behöver du FB där "pöbeln" lagt ut för att se dom. Någon speciell bild/ställe du önskar så kan jag ju alltid skicka den till dig ?

❤️ Gårdagens tur ??Stockholm by Night?? lockade hela 32 lystna MC-åkare och någon andrepilot. Helt oootroligt för en vardagskväll ? Undertecknad gjorde som sig bör av hävd en liten vilsekörning det första jag gjorde, får snart söka hjälp för detta ? Vi blev varnade av Göran Edin för att vårat rykte förekommit oss och att polisen satt upp kameror på "Folke Bernadottes bro" ? Detta på grund av att dom var oroliga för brons bärighet. Vi avstod den i år för säkerhets skull men den andra stenbron gick bra att "fulköra" över ?

⚠️ Själv tyckte jag det var maffigt när vi välvde in och körde ett varv på Stortorget i Gamla Stan till alla åskådares förtjusning (don't try that at home) ? Se massa bilder/filmer under själva eventet vad ni övriga missade: https://facebook.com/events/s/stockholm-by-night/275255304984637/

⚠️ Stort tack för igår och trevligt umgänge/sällskap på turen ? Inga böter i år heller, vad ska ni göra för dom insparade pengarna? ? Nästa tur blir förmodligen "Ekerö runt" som vi gjort några gånger tidigare med massa sevärdheter, speciella besök, uppträdanden och vackra omgivningar/vägar (bild från stenbrottet Stenhamra, Ekerö) ?

received_5469810539781951.jpeg

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
? En av flera rapporter från detta spektakel skrivet av en av deltagarna. "Kul-tur" på hoj som jag brukar kalla det ?

"Det var kvällen ingen turist, ingen strosande ortsbo och ingen uteserverad middagsgäst glömmer…för igår var det vår kväll.
Ståkkolm by night…god damnit ?

Samling vid McDonken informerade evenemanget så vi blev minst sagt förvånade när vi stod där och inandades den fräna doften av bensinläckage, såna dofter hör ju liksom hemma hos deras granne…Cirkelkåt ⛽️
Oturligt nog var det en av de våra som märkte revir på parkeringen och jag hoppas att det slutade bra, att det är en sån däringa easyfix?

Vi klungade ihop oss och lyssnade till Magister Deleters genomgång och kloka ord innan uppsittning, och kvällens början av vår version av Följa John…Följa Peter ?
Redan här hade jag stor ångest av det helgalna valet av jacka ??

Dom elektriska startknapparna trycktes in och vi begav oss med glatt humör mot den stora staden, och här måste jag säga att jag är mycket imponerad av att första felstyrningen skedde direkt i början och i första rondellen ???

Plåtparken var riktig cool, men regnet som kom då var inte lika coolt så tur att det blåste bort.
Färden utmed Hammarbykajen var ett trevligt inslag med flertalet leendes och vinkandes åskådare, men där precis som resten av kvällen ser man tydligt dom som lite tveksamt småvinkar för vi motorcyklister är ju livsfarliga typer ??

En glassig paus uppe på Fjällis stod på tur där vi kunde se ut över kvällens jaktmarker, vilket jävelskap ska vi göra och var ?
Men alla kan skriva under på att hela kvällen gick i laglighetens tecken, inte ens fortkörning ?

Munkbroleden var en minst sagt oväntad upplevelse, men det löste sig det också så vi kunde komma fram till Fiffi på Skeppsbron…eller som en av de kvinnliga deltagarna uttryckte det;
Vadå Fiffi…en sån Fiffi som jag har?! Japp! ??
Efter att historielektionen om Skeppsbrons Fiffi berättats av Magistern började äventyret genom Gamla stans trånga gator och gränder, till gästande turisters enorma förtjusning för jag har nog aldrig sett så många mobilkameror förut…gissar på att några tusen bilder togs på oss och vi är väl vid det här laget något av instagramkändisar✌️?
Efter ärevarvet på Stortorget besöktes Skeppsholmen och Kastellholmen där vi nekades fika trots att serveringens bord gapade tomma, vi är ju jättefarliga som sagt…så färden fortsatte ut på Djurgård’n, där säkert några fick se körbara sträckor de inte visste fanns.

Kvällen avslutades med kvällsfika på Shellmacken i bortre Ropsten där vi också fick se Värtahamnens minsta enrummare med sovloft ?

Tusen tack till er alla för en kväll vi och andra sent kommer glömma ?"

FB_IMG_1688044955388.jpgFB_IMG_1688045052689.jpgFB_IMG_1688045115696.jpg

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende