Stockholm lördag 9/8

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Re: Re: Gevalia mannen...

Van Zan skrev:
Nix (om jag inte kallas för det numera.. :( ). Gick omkull på en grussträng och fick en skön sladd innan det blev oskönt. D.v.s. skrapade hela högersidan m. kåpor, ljuddämpare och tyvärr oxå kopplingskåpan så illa att det blev hål i den.

Tyvärr så hann jag inte hämta hem den ikväll då jag själv blev tvungen att åka o sy ett par stygn på armen.

Kul var det i alla fall fram tills det där hände. Lite lek på bakhjulet och spöa en R1:a i acc/toppfart :D

Återkommer med mer info när jag hämtat liket och synat skadorna.


Tack till Martin o Frida för skjuts hem :tummenupp o tack alla ni andra för trevligt sällskap.

Kör så det ryker :squid

//G

Va?! DU av alla?! :( Trist, men skönt höra att det gick rätt väl med dig! :)

/B
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Re: Re: Re: Gevalia mannen...

benkar skrev:
Va?! DU av alla?! :( Trist, men skönt höra att det gick rätt väl med dig! :)

/B

Trist, -Ja det kan man ju lätt säga. Men vad att göra när det ligger en tunn sträng fin sand som var väldigt svår att se, precis genom hela kurvan (och naturligtvis i det spårval som jag gjorde :mad: )
Det var bakdäcket som släppte och helt plötsligt så åkte jag baklänges i framstupa sidoläge. Då inser man att det här kommer att bli dyrt :skrämd
Både trist o bra att man vurpade när man körde som lugnast, ca 40 - 50 på sin höjd, (kan inte gått mer då cyckeln inte gled mer en 3 meter innan den stannade).

Vi ses

//G
 

Janne

¤%##?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
stockholm söderut
Hoj
1198s
Aj då..

aha det var inte turen jag va med på, då åkte peppe p av rakt in på en gårdplan i en kurva. Med cbr 600.
Men att du skulle åka av... :(
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Re: Aj då..

Janne skrev:
aha det var inte turen jag va med på, då åkte peppe p av rakt in på en gårdplan i en kurva. Med cbr 600.
Men att du skulle åka av... :(

Jepp, shit happens. Får väl se hur dyrt det blir. Har man tur så kan man ju fixa den iaf till körbart skick ganska omgående i annat fall så är det slutkört för säsongen :(

//G
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Re: Re: Re: Re: Gevalia mannen...

Van Zan skrev:
Trist, -Ja det kan man ju lätt säga. Men vad att göra när det ligger en tunn sträng fin sand som var väldigt svår att se, precis genom hela kurvan (och naturligtvis i det spårval som jag gjorde :mad: )
Det var bakdäcket som släppte och helt plötsligt så åkte jag baklänges i framstupa sidoläge. Då inser man att det här kommer att bli dyrt :skrämd
Både trist o bra att man vurpade när man körde som lugnast, ca 40 - 50 på sin höjd, (kan inte gått mer då cyckeln inte gled mer en 3 meter innan den stannade).

Vi ses

//G

Snurrade runt i Roslagen idag, runt 20-25 mil, hade din sandsträng i bakhuvudet mest hela tiden så fort det var en lagom smal väg som såg ut som den på fotona där du träffat på sanden, man blir lätt lite nojjig... :(

Men, vi sprang "bara" på grovt grus, tappad spannmål, kodynga, vänstersvängande bilar, skuggande träd som gör att man inte ser vägbanan helt klart osv, är ett spännande liv vara landsvägshojåkare... :rolleyes:

Hoppas det går skruva ihop raketen hjälpligt så att du kan njuta av/hänga med resten av säsongen!

/B
 

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
R1
Kan bidra med en liten bild på när Mattias konstaterar att vi skulle ha svängt vid förra avtagsvägen.

/A
 

Bifogat

  • bild121.jpg
    bild121.jpg
    21 KB · Visningar: 125

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Dea skrev:
Kan bidra med en liten bild på när Mattias konstaterar att vi skulle ha svängt vid förra avtagsvägen.

/A

Hmmm, har sett Mattias med oljeflaskor, med mobil gömd bakom sidokåpa, men Mattias med KARTA?! Måste vara Photåshpåppat... :D ;)

/B
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Re: Re: Gevalia mannen...

Van Zan skrev:


Tack till Martin o Frida för skjuts hem :tummenupp o tack alla ni andra för trevligt sällskap.

Kör så det ryker :squid

//G

Så alla var trevligt sällskap utom jag och Martin?!?! :confused: Iofs hade det varit trevligare om inte jag varit med, för då hade du väl inte kraschat.. Växlade jag konstigt eller var du bara trött å råkade skalla mig några gånger när jag skjutsade dig?!
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Stockel skrev:
Nä när min hoj pajar är det alltid andras förtjänst... kanske om du lånar den?

Och vi såg inte så mycket av dig, du valde ju en egen väg... ;)

Frida går alltid sin egen väg :fakta

Sweedo: man kan ju alltid skylla på att hojen pajade! :D Fegis :p Fast det var ju tur du inte hängde me, det blev ju en krasch som vanligt... Men jag tog mitt ansvar å skjutsade hem den stackars pöjken...
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Anneli.a skrev:
De va en kompis till mig som körde av igår, han ringde direkt hemkommen och berättade att han gjort en "gevalia", men jag borde förstått att det hände när han försökte jaga ikapp dig.. :bow
Du gjorde ett mkt gott intryck på honom!.. :bow

/Anneli

Jaha så det va du som inte kunde hänga med för att hojen va stulen! Han berättade om dig när jag låtsades klaga på att det inte va några tjejer med. (för egentligen ska man ju inte klaga: ensam tjej med massa killar e ju inte helt fel :p )

Så jag gjorde ett gott intryck trots att jag fick honom att köra av vägen?! Låter som ett nytt sätt att impa på killar. Alla sätt är ju bra utom de dåliga.. :tummenupp Får se om han vågar åka med nån mer gång!! Hoppas du får tillbaka hojen så du kan ut å köra med oss snart!! Lycka till.. Vet hur jobbig abstinensen kan bli..
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Frida skrev:
Jaha så det va du som inte kunde hänga med för att hojen va stulen! Han berättade om dig när jag låtsades klaga på att det inte va några tjejer med. (för egentligen ska man ju inte klaga: ensam tjej med massa killar e ju inte helt fel :p )

Så jag gjorde ett gott intryck trots att jag fick honom att köra av vägen?! Låter som ett nytt sätt att impa på killar. Alla sätt är ju bra utom de dåliga.. :tummenupp Får se om han vågar åka med nån mer gång!! Hoppas du får tillbaka hojen så du kan ut å köra med oss snart!! Lycka till.. Vet hur jobbig abstinensen kan bli..

Jo den har ju blivit stulen.. en vecka efter att ja klarat kortet.. :6surkart

.. du behöver nog inte oroa dig, du får ha pojkarna för dig själv den här säsongen ut, hojen har jag nog sett för sista gången.. :( ... o sålänge jag har min kamikazehäst kvar blir det ingen ny mc... (men sen.. :crash )
That´s it.
E glad sålänge jag får åka med nån.. :)
(Peppe pucko som vi nämner här ovan, vill inte skjutsa när ni är ute o rejsar för hans cbr e så trött..*ler*)
 

Van Zan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Liten röd sak
Re: Re: Re: Gevalia mannen...

Frida skrev:
Så alla var trevligt sällskap utom jag och Martin?!?! :confused: Iofs hade det varit trevligare om inte jag varit med, för då hade du väl inte kraschat.. Växlade jag konstigt eller var du bara trött å råkade skalla mig några gånger när jag skjutsade dig?!

:rodnar Så du/ni förstod min pik :D

Närå, det var bara mitt sätt att "stöta" på dig :D Undrar bara vad Stockel ska tänka nu då.. (jag satte väl hjälmen i ryggen på honom ett antal ggr...) ;)

:hej
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Anneli.a skrev:
Peppe pucko som vi nämner här ovan, vill inte skjutsa när ni är ute o rejsar för hans cbr e så trött..

Är det inte den gul/svarta 600:an? Om den är för trött beror det enbart på att han har fel läge på höger handled.
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Frida skrev:
Frida går alltid sin egen väg :fakta

Sweedo: man kan ju alltid skylla på att hojen pajade! :D Fegis :p Fast det var ju tur du inte hängde me, det blev ju en krasch som vanligt... Men jag tog mitt ansvar å skjutsade hem den stackars pöjken...

Är det inte läge för en sticky med stackarna som är medlemmar i Krasch MCK? :D

Skämt åsido tråkigt med vurpor, shit happens! :(
 

Polly

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Nä, den är såld :(
Sweedo skrev:
Är det inte läge för en sticky med stackarna som är medlemmar i Krasch MCK? :D

Skämt åsido tråkigt med vurpor, shit happens! :(

Hela medlemslistan finns här:

http://www.bike.se/community/visa.php?id=309

Man måste ha kraschat efter 7 juni då jag grundade klubben och helst när jag varit med, annars måste man åtminstone känna mig. Många är ofrivilliga medlemmar. typ alla :rolleyes:

När ska du våga hänga me å åka?! Imorrn ska jag hänga med på potatisarnas runda tänkte jag. Häng på!! E du man eller mes..?!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top