PC5a + öppnare blås + mappning är alla tiders. Men passa på och fråga Andersson om hojen andas tillräckligt fritt och får luft även på in sidan på luften. D.v.s om du måste även ge hojen mera luft. Ett sätt är att byta luftfilter/öppna upp luftburken.
Jag vet inte hur det är med SD 690, men SDR 990 andas bättre om man öppnar upp även på luft in. Själv har jag PC5a + Akrapovic + Motohooligan luftfilter på inluft sidan + mappning. Motospeed i Västerås gjorde mappningen.
Mitt tips är att: Ska du få nytta av röret (utöver ljudeffekter) så ska du mappa. Ska du göra mappningen ordentligt så måste du köra den i en bänk. Att använda PC5an hjälper och underlättar. Man kan mappa om original ECUn med t.ex. TuneBoy, men det är svårare. Fråga Andersson om han kan bedöma om du borde öppna upp, så att hojen även får mera luft in. För ett friare flöde kan ge bättre förbränning. Men Det är inte alltid som det behövs. Leta i olika forum vad andra har gjort med sina SD 690.
Lycka till.
Jag vet inte hur det är med SD 690, men SDR 990 andas bättre om man öppnar upp även på luft in. Själv har jag PC5a + Akrapovic + Motohooligan luftfilter på inluft sidan + mappning. Motospeed i Västerås gjorde mappningen.
Mitt tips är att: Ska du få nytta av röret (utöver ljudeffekter) så ska du mappa. Ska du göra mappningen ordentligt så måste du köra den i en bänk. Att använda PC5an hjälper och underlättar. Man kan mappa om original ECUn med t.ex. TuneBoy, men det är svårare. Fråga Andersson om han kan bedöma om du borde öppna upp, så att hojen även får mera luft in. För ett friare flöde kan ge bättre förbränning. Men Det är inte alltid som det behövs. Leta i olika forum vad andra har gjort med sina SD 690.
Lycka till.