stockholm - trelleborg

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
ska hinna ner till båten som går 22:45 från trelleborg till rostock imorrn, någon som har en realistisk koll på hur lång tid det tar från stockholm inkl bensinstopp och ett matstopp? kollat viamichelin.com men den räknar ju inte direkt med tankning varje 20 mil + matstopp.

nivre

Medlem
Gick med
27 Jul 2009
Hoj
Honda CB350S -86, Honda CBR600FS -02, Buell XB9s -03
Det ska enligt Google Maps ta 6.50 att köra ner om man håller sig till E4an.

Med tankningar, matstop, köer och personer som inte kan hålla till höger kan du räkna med minst 8 timmar.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Enligt Eniro 65 mil ca. Motorväg nästan hela vägen. 7 timmar typ kanske?

Google säger 6 timmar 50 minuter utan tankstopp i laglig hastighet. 8 timmar i lagligt tempo och nån kafferast skulle jag räkna med.

Det ska enligt Google Maps ta 6.50 att köra ner om man håller sig till E4an.

Med tankningar, matstop, köer och personer som inte kan hålla till höger kan du räkna med minst 8 timmar.

Deja vu. ;) :tummenupp

Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Det är en hel del vägarbeten på E6 söder om Helsingborg. Kanske kan vara värt att ta en alternativ väg t.e.x från Markaryd till Hässleholm och sen neråt.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
låter som en bra tid att räkna med är 8 timmar iaf? man vill ju inte behöva tokstressa hela vägen ner.

Det är en hel del vägarbeten på E6 söder om Helsingborg. Kanske kan vara värt att ta en alternativ väg t.e.x från Markaryd till Hässleholm och sen neråt.

jasså? hur pass mycket? köer å skit? fan sånt kan bli drygt, kanske får kolla in alternativ rutt då.

fast jag lär ju inte nå helsingborg-trakterna förrän framåt 8-tiden kanske? borde det inte ha lugnat ner sig lite med trafiken då?

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vik av innan Örkelljunga och ta 108:an ner till Trelle, kanonkula vägar med gles trafik samt kortare väg än E4/E6

m akeszon

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM SD -09, Honda cbr 900 rr -98
räkna med minst 8h, Har kört med bil ett par gånger från eslöv. ett par mil kortare bara. tar 6-7h beroende på hur bråttom man har + matrast!

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Vik av innan Örkelljunga och ta 108:an ner till Trelle, kanonkula vägar med gles trafik samt kortare väg än E4/E6

visst det hade varit trevligt men nu är det tyvärr en fråga om tid. tar jag den vägen så kommer det ju ta evigheter. 8 tim på motorväg är länge nog att köra i ett sträck. :näsblod

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
låter som en bra tid att räkna med är 8 timmar iaf? man vill ju inte behöva tokstressa hela vägen ner.

jasså? hur pass mycket? köer å skit? fan sånt kan bli drygt, kanske får kolla in alternativ rutt då.

fast jag lär ju inte nå helsingborg-trakterna förrän framåt 8-tiden kanske? borde det inte ha lugnat ner sig lite med trafiken då?

Det är väldigt olika med köerna, men det har smällt rätt ofta där med totalstopp som följd. Har du tur går det hur fint som helst. En backup-plan rekommenderas.

Sebba1

Sebba GSXR R1
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3 & II R1 2008

vägarbeten är inte så illa kl 2000 nej. jag kör på 6 timmar. men har du råd med 8 så räcker det!
lycka till

isot

Ignorance is bliss
Gick med
17 Feb 2009
Hoj
sebeärr ärr ärr
Som tidigare sa ,räkna med 8 timmar .
Bygget håller fortfarande på nere i H:borg ,köer där även på kvällen , för ett par veckor sen runt 21-tiden ,knökat.
Om du har bråttom ner så ta det lite lugnt ett par mil innan Gränna ,
polisen där verkar ha någon fetisch för att busta 08:eek:r på väg söderut...

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
64 mil och 6 timmar enl Mapsource som är Garmins GPS-program. Tankstoppen och matrast blir så långa som man gör dom.

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
känns som att 6 timmar är lite optimistiskt om man jämför med vad andra har erfarit.

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
känns som att 6 timmar är lite optimistiskt om man jämför med vad andra har erfarit.

Med 3 st tankstopp a 10 min och ett matstopp på 45 min så har du 7 tim och 15 min.
Tar 4 tim att köra Västerås-Göteborg enl samma karta och brukar köra dit på 3 tim 45-50 min, dock med bil.

Åk bara i tid så hinner du. :tummenupp

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Med 3 st tankstopp a 10 min och ett matstopp på 45 min så har du 7 tim och 15 min.
Tar 4 tim att köra Västerås-Göteborg enl samma karta och brukar köra dit på 3 tim 45-50 min, dock med bil.

Åk bara i tid så hinner du. :tummenupp

blir minst 4 tankstopp, tanken rymmer bara 17 liter å den drar en del. men jo, tror jag drar mycket tidigare än planerat, lika bra så man har marginal.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Tar totalt 9h med lastbil i cirka 90/km/h inkl en rast på 50min..

Du håller ju 110, så kanske kan jämföra tankningarna med hastighets sklilnaden, :tummenupp

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Tar totalt 9h med lastbil i cirka 90/km/h inkl en rast på 50min..

Du håller ju 110, så kanske kan jämföra tankningarna med hastighets sklilnaden, :tummenupp

110? nja... snarare 130-140 men jo... :tummenupp Jag räknar 9+ timmar bara för å slippa stressa!

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
110? nja... snarare 130-140 men jo... :tummenupp Jag räknar 9+ timmar bara för å slippa stressa!

Låter ju rätt så smart:tummenupp

Nu har ju inte kört till sthl på ett tag så vet inte hur det är med vägarbetet dom andra snacka om!!

Men lycka till:D:yoparty

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Nu har ju inte kört till sthl på ett tag så vet inte hur det är med vägarbetet dom andra snacka om!!

Men lycka till:D:yoparty

näe jag vet, men förhoppningsvis kan man slinka förbi skiten på något sätt. känns som att börja ta småvägar kan ta en del tid det med. hoppas väl mest på att köerna avtagit runt 20-tiden.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...