stockholm - trelleborg

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
Glömde skriv in deet!!

näe jag vet, men förhoppningsvis kan man slinka förbi skiten på något sätt. känns som att börja ta småvägar kan ta en del tid det med. hoppas väl mest på att köerna avtagit runt 20-tiden.

Fast det ngn skrev om 108 låter vettiget, kör sj det hållet nu imed dom har en 2 stora vägarbeten där dom stängt halva motorvägen på e6:an.. ett vid helsingborg och ett vid malmö, så jag kör sj 108 med lastbil när jag ska till göteborg!!

Mitt tips är att kör ner till Bjuv avfarten, och kör sedan 108:an- till kävlinge, från kävlinge följ 104 gå sedan ut på E22 och följ skyltning Malmö/Köpenhamn,
Sen Köpenhamn/trelleborg - Sen trelleborg..

Det sparar du mest tid på spec med Hoj, för du kan inte slinka förbi med Mc vid vägarbetena.. eller kan kan man ju, testa sj, inget att rekomnedera!!

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Fast det ngn skrev om 108 låter vettiget, kör sj det hållet nu imed dom har en 2 stora vägarbeten där dom stängt halva motorvägen på e6:an.. ett vid helsingborg och ett vid malmö, så jag kör sj 108 med lastbil när jag ska till göteborg!!

Mitt tips är att kör ner till Bjuv avfarten, och kör sedna 108:an- till kävlinge, gå sedan ut på E22 och följ skyltning Malmö/Köpenhamn,
Sen Köpenhamn/trelleborg - Sen trelleborg..

Det sparar du mest tid på spec med Hoj, för du kan inte slinka förbi med Mc vid vägarbetena.. eller kan kan man ju, testa sj, inget att rekomnedera!!

du menar väg 110 till strax efter bjuv och sedan 109 till 108 och sedan söderut?

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
du menar väg 110 till strax efter bjuv och sedan 109 till 108 och sedan söderut?

Ja, exakt, kallar det bara 108:an när vi säger vilket håll vi kör :hihi

Det hållet hade iallfall jag tagit :tummenupp

Sen har jag inte koll på vad som finns högre upp på E4:an

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Ja, exakt, kallar det bara 108:an när vi säger vilket håll vi kör :hihi

Det hållet hade iallfall jag tagit :tummenupp

Sen har jag inte koll på vad som finns högre upp på E4:an

har kollat lite nu och tror jag hittat en helt ok och kanske enklare väg (så jag inte kör vilse):D, tror jag skippar 109:an iaf och kör 110 en bit ner till 104:an vid saxtorp och sedan österut till 108:an efter kävlinge och därav söderut, kanske ända ner till trelleborg om tiden tillåter. lär inte vara en skitstor tidsskillnad.

DevilRider

Ekis
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
The Bimmer Killer
har kollat lite nu och tror jag hittat en helt ok och kanske enklare väg (så jag inte kör vilse):D, tror jag skippar 109:an iaf och kör 110 en bit ner till 104:an vid saxtorp och sedan österut till 108:an efter kävlinge och därav söderut, kanske ända ner till trelleborg om tiden tillåter. lär inte vara en skitstor tidsskillnad.

Nä, skilnaden mellan motorväg och 108:an från lund/kävlinge till trelleborg är hårfin, om man kör hoj, finns ju blixtboxar från Lund hela vägen till Trelleborg!

Känner du att du är allt för bra på Tiden när du passerar Svedala, bjuder ja på Kaffe!!

(Svedala ligger 15min från Trelle längts 108:an):tummenupp

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

La in rutten som du föreslår och det är fortfarande 64 mil och det tar, enl min GPS-karta då, 45 min längre

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
Nä, skilnaden mellan motorväg och 108:an från lund/kävlinge till trelleborg är hårfin, om man kör hoj, finns ju blixtboxar från Lund hela vägen till Trelleborg!

Känner du att du är allt för bra på Tiden när du passerar Svedala, bjuder ja på Kaffe!!

(Svedala ligger 15min från Trelle längts 108:an):tummenupp

aha haha! ja det vore något! kaffe kommer jag säkert behöva vid det laget! :tummenupp

La in rutten som du föreslår och det är fortfarande 64 mil och det tar, enl min GPS-karta då, 45 min längre

ja och det kanske det kan vara värt för att slippa stå och trängas i två större långsamma köer på en halv motorväg istället. vi sticker nu redan kl 12 har vi bestämt så det ska inte vara några problem att vara framme innan kl 22.

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...