Stockholm-Västerås

Apkungen

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Hej på er!

Jag kommer att pendla en del mellan Stockholm och Västerås under säsongen. Tänkte kolla om nån har nått bra alternativ till E18, något lite roligare. Har kollat runt lite på google maps men vet inte riktigt hur vägarna är runt om och vad som kan funka. Det gör inget om det blir lite längre sträcka.

Kanske nått sånt här?

Bifogat

• Skärmavbild 2011-03-02 kl. 12.00.55.jpg
    Skärmavbild 2011-03-02 kl. 12.00.55.jpg
    105.6 KB · Visningar: 129

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Inte gamla vägen, den är rak och sjukt djävla tråkig.

Jag brukar köra ungefär såhär; småvägar när jag kör till min bror som bor i Västerås. Men den här vägen tar lite tid men runt omkring Hjälstavik och västerut svänger det fint samt att inga bultenbombare har hittat dit än.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Inte gamla vägen, den är rak och sjukt djävla tråkig.

Jag brukar köra ungefär såhär; småvägar när jag kör till min bror som bor i Västerås. Men den här vägen tar lite tid men runt omkring Hjälstavik och västerut svänger det fint samt att inga bultenbombare har hittat dit än.

Här är också en bra väg som går lite snabbare. Men precis som du säger tycker jag det finns många alternativ. Åker man ännu mer söderut över Härkeberga finns en del guldkorn där också.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
tycker när man pendlade som mest den sträckan med hoj så var det full plugg efter enköping..med lite flyt tar det ju bara 16 min till hjulstakorset från enköping

testat lite småvägar men den enda som jag hittade var den som går från enköping till bro typ..sen innevägen vid bro bort till kungsängen

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Här är också en bra väg som går lite snabbare. Men precis som du säger tycker jag det finns många alternativ. Åker man ännu mer söderut över Härkeberga finns en del guldkorn där också.

Absolut. Den där sträckan är finfin också, har kört där ett flertal gånger. :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA