Stockholmare

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Stockholmare har väl högt anseende nationellt, man uppfattar det tydligt här:

http://www.hoglandsnytt.se/bevis-stockholmare-ar-idioter/

Tur det finns bra tågförbindlese:

Sk%C3%A4mtteckning471.jpg

Jo tack, jag har sett bilder på dessa vettvillingar som eldar på en sandstrand nära vatten, med bara sand i synhåll inom de 20 meters radie som var i synhåll på bild.

Tur att dom bortsett från polisanmälan och blev ordentligt uppläxade offentligt av moralpoliserna på facebook.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Eftersom jag har visst geografi-intresse frågar jag alltid var jag hamnat när nån svara på ett callcenter.
Så ja, båda samtalen hamnade i Stockholm.
Och sen huruvida dessa varelser var äkta stockholmare eller ej vet jag inte men enligt mig så talades "stockholmska".
...med undantaget av ordet "pöörfäckt" som ideligen användes av pojken på vitvarumottagningen efter varje uppläst sifferkod... serienummer, produktnummer osv.

Kan det ha varit personer från den här generationen?

Det som skrämmer lite är att det är stockholmare det finns enskilt flest utav här i landet.
...så vad kommer hända med Sverige...?
Det är också där de flesta miljöpartisterna finns, balkonlådebönder.
De ser ett småländskt kalhygge och får panik och tror det är miljöförstöring.

Jag tror stockholmare (och miljöpartister) behöver komma ut lite i verkligheten på praktik.

Och de förökar sig mest. Idiocracy är en dokumentär...

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Ammenvaffan! Det bor fler jöttlabårjare per kvadratcentimeter i Stockholm än det gör i hela stor-Jöttlabårj. Fler skåningar, sur-jämtar och jojkande lapp-troll än någon annanstans i det här landet. Varför? Jo, för att vi generösa, vidsynta och bryr oss på det stora hela inte ett skit. Vi vet att av alla dess tomtar ploppar det alltid någon gång fram en ny Lasse Winnerbäck, en Hasse Alfredsson, en Astrid Lindgren, en Tage Danielsson, whatever...som helt enkelt gör mödan värd. Och just därför är vi, Stockholmare, typ, liiite mer i framkant...

Näää, eii callcenter är kanske inte rätt plats att bilda sig en uppfattning om människor... Just sayin'

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Jaa ni.... Det finns då faaan inte några Stockholmare kvar i den här stan, det är bara en massa bönder här.
På mitt förra jobb så var vi ca 25 st och 3 kom ifrån Stockholm :död

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Jo tack, jag har sett bilder på dessa vettvillingar som eldar på en sandstrand nära vatten, med bara sand i synhåll inom de 20 meters radie som var i synhåll på bild.

Tur att dom bortsett från polisanmälan och blev ordentligt uppläxade offentligt av moralpoliserna på facebook.

Tänkte inte så mycket på gärningen som på ordvalen i artikeln.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Fn va skönt å va hatad av de flesta jävla bönder, om vi e trevliga skulle ju alla vilja komma hit å trengas me oss.
DET RÄCKER MED DE SOM REDAN HAR IRRAT SIG HIT.......

:brynad
.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ja, får man fyr på sanden är man väl hyfsat duktig.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Speed Triple 1050 RS, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
När jag bodde i Estockholmo under 4 år så var det främst utsocknes man störde sig på, alltså de som for in till stan o skulle spela allan.
De jag kände och/eller råkade på som bodde i stan var trevligare och mer öppna än inaveln på landsbygden, där förutfattade meningar och "dä gaur aldri"-mentalitet härskar än uti denna dag : )

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Idag hade jag ny kontakt med Stockholmare...
Jobbar bla med fastigheter och nu på sommaren får man hoppa in här och var och idag lät jag glasa om ett fönster som vinden krossat hos en tant.
Hon är på ålderdomshem men har lägenheten kvar så länge, så hade kontakten med hennes barn... eller barnbarn... eller rättare sagt dess äkta hälft... oavsett så bodde de numera i Stockholm.
Samtalet var via telefon och jag meddelade där att jag lämnade persiennen uppdragen eftersom det nu var färskt kitt i bågen.

Genast blev det aggressivt i luren.
"Vadå shit, vad fan snackar du för gojja???"

Hmm... man blir bara trött.
Och gojja, är det ett ord man använder numer?
Aja, jag tipsade dem att googla fönsterkitt sen lade jag på.

Överlägsna och okunniga idiotjävlar.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag varit ute på stan ett par timmar och studerat Stockholmare.
Så märkligt dems beter sig.
Alla på cykel är jättearga hela tiden.
Alla som kör bil är arga hela tiden.
Ingen fotgängare ser glad ut eller verkar trivas med livet.
Ingen hälsar, ingen tackar.

Kan det va värmen, eller är det inavel?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nu har jag varit ute på stan ett par timmar och studerat Stockholmare.
Så märkligt dems beter sig.
Alla på cykel är jättearga hela tiden.
Alla som kör bil är arga hela tiden.
Ingen fotgängare ser glad ut eller verkar trivas med livet.
Ingen hälsar, ingen tackar.

Kan det va värmen, eller är det inavel?
Alla är helt dumma i huvet, det är därför. Jag cyklade genom sta'n idag, och man häpnar hur lite förstånd folk verkar ha. Ingen rumsuppfattning alls, total oförmåga att se sig för osv. Jävla idioter!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Alla är helt dumma i huvet, det är därför. Jag cyklade genom sta'n idag, och man häpnar hur lite förstånd folk verkar ha. Ingen rumsuppfattning alls, total oförmåga att se sig för osv. Jävla idioter!
Helt korrekt sammanfattning, man häpnar.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu kom jag precis hem från ett besök på en uteservering med en god vän.
Vi satt i godan ro och åt gott, drack öl och samtalade om ditt och datt.
Fram kommer en norrlänning ( jodå, han upprepade det ) och kräkte ur sig sin frustration över Stockholmare.
När han ordbajsat några minuter sa jag helt enkelt, "kan du inte bara göra oss en tjänst och dra åt helvete?)

Ja, inte fan blev han gladare av det, men hans polare drog i alla fall med honom därifrån.

Man häpnar.

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Tyvärr sprider sig detta med noll eget ansvar och eget tänk, precis som några här tidigare varit inne på så handlar det delvis om milleniefolk men även om den så kallade FD-generationen.
Face down generation.

MB håller liksom många andra på att utveckla system för att förhindra olyckor orsakade av dessa, men ibland funderar man på Darwin..........

https://youtu.be/eXD3gmugTLo?t=4m26s

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Framförallt all eventuell självdistans är sedan länge förlorad.

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Nu kom jag precis hem från ett besök på en uteservering med en god vän.
Vi satt i godan ro och åt gott, drack öl och samtalade om ditt och datt.
Fram kommer en norrlänning ( jodå, han upprepade det ) och kräkte ur sig sin frustration över Stockholmare.
När han ordbajsat några minuter sa jag helt enkelt, "kan du inte bara göra oss en tjänst och dra åt helvete?)

Ja, inte fan blev han gladare av det, men hans polare drog i alla fall med honom därifrån.

Man häpnar.

Som sagt- BÖNDER!!!

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Hoj
Många Hyndor
Ammen så bittert det blev här då...

Idag lämnade vår kära ostkaka oss. Sågs redan under pride-veckan, vid till synes god vigör, på väg ut ur frysen men hittades alltså i morse livlös vid ytterdörren. Ursprungsmärkning saknades, men vi gissar att den kan ha varit av hygglig lantras och bakad i småland, av en kanske utrikesfödd industri-robot av s k gourmettyp? Stor förstämning! Du lämnade oss som endast en anonym fläck på hallmattan, en antagligen till lika delar oönskad, oälskad och ouppmärksammad lantis, med enbart resterna av smördegssmulor spridda runt omkring sig...

R I P Ostis!

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...