Stockholmare

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tyvärr sprider sig detta med noll eget ansvar och eget tänk, precis som några här tidigare varit inne på så handlar det delvis om milleniefolk men även om den så kallade FD-generationen.
Face down generation.

MB håller liksom många andra på att utveckla system för att förhindra olyckor orsakade av dessa, men ibland funderar man på Darwin..........

https://youtu.be/eXD3gmugTLo?t=4m26s

Darwin är död sedan länge.
När face down sitter facebookande i lastbilen och plockar en förskoleutflykt, är dom där systemen bra. Tyvärr.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det låter som du var en av cyklisterna sportbike såg :hihi
Nej, jag kvittrar "se dig gärna fööör, tack så mycket!", "nu cyklar du på fel sida, käre vän!" och "det vore toppen om du inte gick i cykelbanan, hjärtligt tack!".

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nej, jag kvittrar "se dig gärna fööör, tack så mycket!", "nu cyklar du på fel sida, käre vän!" och "det vore toppen om du inte gick i cykelbanan, hjärtligt tack!".

Nu cyklar jag för sällan, och fruktansvärt sällan inne i stan. Men jag har gjort det, och skulle jag cykla ofta där skulle jag göra så här.

Problemet (inte bara för cyklar) är att det byggs bostäder överallt. Det är en annan sak som jag irriterar mig över och jag kommer lämna stan när tillfälle ges mycket tack vare det. Det ska ju byggas överallt. Stockholm var en lummig och trevlig stad, snart är det bara betong och infarkt. Riv lite kåkar i city och bygg autostrador för genomfart. Typ som Ringvägen, bilar i mitten för transport, längsgående gator innanför refug för parkering och cyklister och breda trottoarer för gående längs husväggarna.

Hur stan ser ut om 25 år.

BIGcities_web.jpg

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Klart man blir förbannad av att cykla. Pungen ligger ju å skaver mot sadeln heeela tiden. Eller så har man tagit på cykelbyxor med geléblöjröv och blivit av med hela sin maskulinitet, måste därför hävda sig på annat vis.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Nu har jag varit ute i den spännande Stockholmstrafiken igen.
Det tog exakt åtta sekunder och tio meter innan jag mötte den första ilskna trafikanten, klocka 05:30.

Det här med högerregeln, vad är det?

Nä, bästa lösningen är att vistas absolut minsta möjliga tid i getingboet.

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Nä, Stockholmare är ett härligt folk, så hjälpsamma och genuint trevliga, alltid ett leende.
En Stockholmare är minsann ingen zombie som likt en robot on a mission tågar fram längst gatan utan minsta hänsyn, nää inte alls.
En Stockholmare du möter på morgonen ser dig i ögonen och säger "god morgon" med ett leende, alltid ett leende.

Möter du tre mammor i bredd med barnvagnarna så inte kör dom på dig och fräser argt, inte alls, dom styr genast åt sidan med ett leende så att du slipper riva sönder dina tunga matkassar på deras barnvagn.

I trafiken är Stockholmaren ett föredöme för den övriga befolkningen, dom kör mjukt och hänsynsfullt, aldrig en sur min och all tid i världen att visa hänsyn, alltid med ett leende.
Jag är så himla nöjd över att bo i denna vackra stad med alla fina, fina människor :tummenupp

Jag tror medicinen börjat verka nu :crash

Hahaha! Tack för den. Det gav mig dagens största och tillika välbehövliga skratt!

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Klart man blir förbannad av att cykla. Pungen ligger ju å skaver mot sadeln heeela tiden. Eller så har man tagit på cykelbyxor med geléblöjröv och blivit av med hela sin maskulinitet, måste därför hävda sig på annat vis.

Jag blir mest förbannad på att jag inte cyklar tillräckligt mycket så att jag är svag när jag väl cyklar :)
Fan jag har inte skrapat ihop 50 mil i år ens...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag vaknar var morgon och gråter lite stilla av tacksamhet över att slippa bo i Stockholm.

Buy quality, cry once

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Jag TROR att u-ö-uttalet är mer Uppland än Sthlm, men för att vara helt säker på sådant måste man nog heta Fredrik Lindström...

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Jag vaknar var morgon och gråter lite stilla av tacksamhet över att slippa bo i Stockholm.

Buy quality, cry once

Fast är inte Lule Norrbottens huvudstad och har motsvarigheten till samma klagan av de som inte bor där? :va

November i Lule innan isen lagt sig kan göra en lite deppig...

Då är det gott att vara från rikkinrouti och inte bo i Tokholma! :hej

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nä, det bor inte en miljon klantarslen här. Det är själva grundproblemet i Ståkkålm.

Buy quality, cry once

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nä, det bor inte en miljon klantarslen här. Det är själva grundproblemet i Ståkkålm.

Buy quality, cry once

Många klantarlsen bor där förvisso men jag fick lov att kolla och det är inte en miljon än, men kanske i slutet av veckan... :tungan

Nu är vi 900 000 stockholmare
http://www.stockholm.se/OmStockholm/stockholmare/

Men liksom många inte kan skilja på Norrbotten och Norrland är det svårt för många att hålla isär Stockholms stad, Stockholms län och Mälardalen. ju längre bort man bor, desto svårare.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast är inte Lule Norrbottens huvudstad och har motsvarigheten till samma klagan av de som inte bor där? :va

November i Lule innan isen lagt sig kan göra en lite deppig...

Då är det gott att vara från rikkinrouti och inte bo i Tokholma! :hej

Touche! Människor med samma mentalitet som Stockholmare, eller rent av värre men en stad utan utbudet av allting som finns i Stockholm.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Många klantarlsen bor där förvisso men jag fick lov att kolla och det är inte en miljon än, men kanske i slutet av veckan... :tungan

Nu är vi 900 000 stockholmare
http://www.stockholm.se/OmStockholm/stockholmare/

Men liksom många inte kan skilja på Norrbotten och Norrland är det svårt för många att hålla isär Stockholms stad, Stockholms län och Mälardalen. ju längre bort man bor, desto svårare.

Same same... bara lite färre nollor.

Bifogat

• 75000.jpg
    75000.jpg
    20.8 KB · Visningar: 64

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Touche! Människor med samma mentalitet som Stockholmare, eller rent av värre men en stad utan utbudet av allting som finns i Stockholm.
Tror jag missat ståkålms fantastiska utbud av allt som finns där som inte finns ngn annanstans.. lust att göra en liten exposé?
Du behöver inte ens nämna "ortens" rika kultur. Eller "klubblivet".

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Det är intressant hur det accepteras att lantisar hackar på Stockholm och "vet" allt om Stockholm, men om en stockholmare skulle göra vice versa, då skulle hela sporthoj.com sättas i brand :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA