Stockholms åka tråden!!

Status
Ej öppen för fler svar.

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
bikerwoman skrev:
2265433 När anser ni att det är kväll då? 17? 18? När,var,hur vill ni åka?

Typ 17.30/18.00 funkar för mig. Skulle vara nöjd med en 'vanlig' runda dvs Donken UV - gottröra - åkersberga - boge - vaxholm & kaffe/glass - boge - hem eller något liknande. Har inte varit däruppe så mycket i år. Men om det kommer andra förslag så är jag lika nöjd :) .

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Ska vi synas på Donken ,Väsby kl 17.30 då så tar vi först en tur i norrort och sen kanske in mot stan och ser om det händer nåt kul?

Hur många hänger på?

Bikerwoman
Pappavetbäst
Nirre (troligtvis)
Zlide
Retep?
Delbert
Joe Schmoe
Cervantes

.......?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
bikerwoman skrev:
2266246 Ska vi synas på Donken ,Väsby kl 17.30 då så tar vi först en tur i norrort och sen kanske in mot stan och ser om det händer nåt kul?

Hur många hänger på?

Bikerwoman
Pappavetbäst
Nirre (troligtvis)
Zlide
Retep?
Delbert
Joe Schmoe
Cervantes

.......?

Inte säker på att jag kan men kommer jag så är jag där innan 17.30... :tummenupp

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
smasseman skrev:
2267369 Donken ,Väsby kl 17.30

Bikerwoman
Pappavetbäst
Nirre (troligtvis)
Zlide
Retep?
Delbert
Joe Schmoe
Cervantes
smasseman

Ev. Känns lite tajt i tiden. 18 inga problem men 17:30 känns svårt att hinna.
Jag kommer om jag hinner.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jaha, otur med vädret hade vi i alla fall!
Vi började 11 pers och 5 fullföljde hela rundan i ur och skur :tummenupp Den gick söderut på en regnig bulten, en värmande kopp kaffe på Rosenhill och via ett tomt skogis..
Nya tag en annan dag va? Ska ju bli sol i morrn:)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
bikerwoman skrev:
2268961 Jaha, otur med vädret hade vi i alla fall!
Vi började 11 pers och 5 fullföljde hela rundan i ur och skur :tummenupp Den gick söderut på en regnig bulten, en värmande kopp kaffe på Rosenhill och via ett tomt skogis..
Nya tag en annan dag va? Ska ju bli sol i morrn:)

ja regnet blev droppen för mig när blåsan tryckte på... vi får hoppas på bättre väder nästa gång! :tummenupp

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
bikerwoman skrev:
2269028 och var tog Delbert vägen :confused:
Bra fråga. Blev en total misslyckad kväll för min del. Åkte fel och tappade hela gänget. Körde vilse ner vid haninge på vägen till bulten och sedan kom regnet. Blev skitblöt så jag gav upp och åkte hem. :(
bikerwoman skrev:
2268961 Nya tag en annan dag va?
Låter bra men jag ska fan inte åka först. :3freak

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Så ja då va jag hemma. Blev stående i solna. Å jag som köpte ny för att slippa meka. :3freak
Tydligen så har meken glömt :va att dra åt bulten till kjedjespänningen, en bult pga enkelsvingen. Redan vid första regnet misstänkte jag något problem men ignorerade den tanken eftersom en viffer aldrig pajjar och min är ju helt nyservad på verkstad. Tji fick jag.

Självklart så låg verktygen hemma i garaget efter att jag justerade fjädringen i går, så det va snällt att ringa till tanten och be henne möta upp i solna så att jag kunde meka lite lätt. Så nu har man väll slitit väldigt mycket på det nästan nya drivpaketet och man får hoppas att inget annat tog skada pga löst hjul, orkar inte kika nu men jag ska undersöka det grundligt.

ALDRIG MERA VERKSTAD :4skrika
Det här var sista gången jag någonsin besöker en verkstad, oljefilterbytare behöver inte jag i min värld för jag kan byta själv. Man börjar ju genast ifrågasätta om oljan och filter är bytt? Är ventilerna kollade? Byttes verkligen stiften. Är det mera saker dom glömt skruva åt? En skruv til kåpan satt ju dåligt och är snett iskruvad, lyckades inte få till den själv pga gängpaj. Bakdäcket löst, drog dom verkligen stiften(ventiler bränns väldigt lätt).
FAAAN ska man behöva gå igenom hela cykeln själv efter att den varit inne på service?

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Qwerty skrev:
2269308 Så ja då va jag hemma. Blev stående i solna. Å jag som köpte ny för att slippa meka. :3freak
Tydligen så har meken glömt :va att dra åt bulten till kjedjespänningen, en bult pga enkelsvingen. Redan vid första regnet misstänkte jag något problem men ignorerade den tanken eftersom en viffer aldrig pajjar och min är ju helt nyservad på verkstad. Tji fick jag.

Självklart så låg verktygen hemma i garaget efter att jag justerade fjädringen i går, så det va snällt att ringa till tanten och be henne möta upp i solna så att jag kunde meka lite lätt. Så nu har man väll slitit väldigt mycket på det nästan nya drivpaketet och man får hoppas att inget annat tog skada pga löst hjul, orkar inte kika nu men jag ska undersöka det grundligt.

ALDRIG MERA VERKSTAD :4skrika
Det här var sista gången jag någonsin besöker en verkstad, oljefilterbytare behöver inte jag i min värld för jag kan byta själv. Man börjar ju genast ifrågasätta om oljan och filter är bytt? Är ventilerna kollade? Byttes verkligen stiften. Är det mera saker dom glömt skruva åt? En skruv til kåpan satt ju dåligt och är snett iskruvad, lyckades inte få till den själv pga gängpaj. Bakdäcket löst, drog dom verkligen stiften(ventiler bränns väldigt lätt).
FAAAN ska man behöva gå igenom hela cykeln själv efter att den varit inne på service?

Vad folk i gruppen skall veta är att qwerty hjälpte mig att putta igång min viffer (likadan som qwertys) utanför Donken eftersom mitt batteri var nästan tomt. Jag har konstaterat trasig laddningsregulator :( Hade jag varit med på turen som tänkt, så hade jag haft med verktygen qwerty saknade. :huvet

Vad säger man... Murphys lagar

Gissa varför jag köpte viffer :gnissla

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
bikerwoman skrev:
2269028 och var tog Delbert vägen :confused:
Titeln "Årets guide" utsågs i alla fall inte igår :hihi
Jag tror "Vi kör till rosenhill, bulten" transformerades av öronpropparna till "Vi kör försten till, bulten". :3freak

Kvällen kommer nog inte gå till historien som den bästa. Halva bulten var ju iaf torr så jag vände och körde sista halvan en extra gång innan jag åkte hem.
Nya försök nästa vecka :tummenupp

MacRabbit

Oskyldig
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
CB500F 1978, F650GS 2007
Hehe, låter som det blev en speciell kväll på det stora hela. Jag var hyffsat nöjd trots regnet och nu är hojen nytvättad, vaxad och oljad :)

Bara att tuta och köra i solen!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
bikerwoman skrev:
2266246 Ska vi synas på Donken ,Väsby kl 17.30 då så tar vi först en tur i norrort och sen kanske in mot stan och ser om det händer nåt kul?

Ständigt denna rädsla för söderort.. osh!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom