Stockholmsbörsen idag och framöver...?

IronMike

Guest
Är det köpläge nu, eller ska man vänta lite till? Vad tror ni, vilka marknader är att satsa på kommande månaderna eller på lång sikt?

Kan det gå ner mkt mer än det redan gjort? Eller har det gått ner alldeles för mkt i förhållande till vad aktierna egentligen är värda?

--

Köper jag idag eller imorgon, på "lagom" eller lång sikt så köper jag bank .. eller olja, har ni funderat ngt på wsib eller dylikt? Jag köpte/sålde den förr, då "vostok oil", 2004 kom den att heta west siberian resources.

Jag ser inga hinder, varför den inte skulle rusa på sikt? ..hade "ett gäng" börsposter 2005, som jag köpte med optioner för 1,20, dumfan som jag var så sålde jag på 1,60 för att köpa en dum jävla hoj som kunde kostat mig livet..ett år senare kostar aktien nästan 10 kr, och jag sumpa en halv mille minst.,,

Nu har den backat till 3 spänn från typ 9,80 på ett år. TOK-REA enl mitt tycke, dom har pipeline till kina och äger halva sibiren... Dessutom ett företag med starka svenska influenser i styrelsen .. Borde inte efterfrågan och kommande konjukturer öka vinsten för oljebolag? Ser man till flera decennier framöver så borde väl olja bli "det flytande guldet".

:rolleyes:

Vad tror ni om börsen framöver, dela med er av tips i dessa "svåra" tider.

Nu vet jag inte om Löparn har uppdaterat ngt, men annars är ju ett safe card att följa löparns råd http://www.loparn.com/... Tror han ökat sin portfölj i snitt med 800% per år, oavsett lågkonjuktur som högkonjuktur.

:)

IronMike

Guest
ok. döfött? bara hantverkare här som helre bygger en bubbelkopp än investera på börsen?

är det inte så möjligtvis, verkar inte va spec många läkare och jurister som kör sporthoj? Kanske det är en klassfråga?

:va

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
ok. döfött? bara hantverkare här som helre bygger en bubbelkopp än investera på börsen?

är det inte så möjligtvis, verkar inte va spec många läkare och jurister som kör sporthoj? Kanske det är en klassfråga?

:va
Bara whitetrasch som kör båge!
Jag investerar i kärlek det e det mest långsiktiga jag kan se:tummenupp

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Jag inbillar mig att det är köpläge, sålde guld i torsdags o köpte aktier istället.
Olja brukar ju vara ett säkert kort, ska man se det långsiktigt och nöjer sig med en uppgång på 100 procent tror jag att du kan köpa istort sett vad som helst idag:tummenupp

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
På lång sikt tror jag på ett mycket bra köpläge, på kort sikt kan vad som helst hända.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Varför skulle jag vilja diskutera med ett fyllo på ett internetforum mitt i natten.

Men ta du och köp lite istället,du verkar ju ha koll.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
På sikt kommer det gå upp. Räcker det med att göra lagom klipp och inte dunderklippen så bara köp!!! Min personliga åsikt är att nedgången fortsätter hela 2009 också... därefter kanske det blir bättre i omvärlden och sverige får effekter av det först 2010. I vanliga fall är jag rätt optimistisk... :D

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Köp köp köp!

Nä, det här går ju inte. Dags att stänga tråden på trådskaparens begäran?

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Beror mycket på rapporteringen framöver. Såg bra ut för Ericsson som rapporterade bättre än väntat....även H&M gjorde en bra rapport.

Dessvärre avtog köpglädje, man verkar inte vilja ligga kvar i aktier utan tar hem vinsten och avvaktar.

Daytraders kan tjäna pengar nu.....man får inte gå ut med hunden bara, då kan det ha gått ner.....:D

Känner ingen direkt köpsignal just nu, men månadssparande som du cashar in om fem år.....det tror jag starkt på.:tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det är absolut köpläge! Visst kan det dyka ytterligare men på sikt är det svårt att göra dåliga affärer nu. Om man har dåligt hjärta så kan det vara läge att investera i en ickespekulativ marknad med bra avkastning istället :tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA