GSXR1100R
The older i get the faster i was
Veirion i ottan då....UrbanTiger skrev:Här pratar vi som på TV.... nästan
Veirion i ottan då....UrbanTiger skrev:Här pratar vi som på TV.... nästan
DirkDiggler skrev:Hur fan tänkte de, när de döpte om saker, Skottkärra - Rullebör
Ser man till innehållet istället för ljudet märker man direkt att stockholmare är jävligt bonniga i alla fall. Haha, vilka människor som bor i den stan. Den ene löjligare än den andreDeimos skrev:Ialla fall enligt Aftonbladets läsare......
Skånska är även mindre bonnigt, sexigare, och vackrare än stockholmska.....
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,639034,00.html
jemp skrev:jag tror att ni 08r är avundsjuka bara för att vi
skåningar har en egen flagga
Poacher skrev:det är ju riktmärket och det som jag antar att alla kan förstå
Svart och gult?Tysken skrev:Nej du har fel, Stockholmarnas flagga ser ut så här:
KalleNorton skrev:Svart och gult?
EDIT: Jahaja, nu fattar jag..... Du är en såndär som hejar på dom som har derby med BP.
EDIT IGEN: Nu blev den ju blå ju!
Chiefen skrev:Jag gillar iofs inte stockholms dialekt, den låter stöddig. Men skånska är nog det fulaste jag vet. Vill inte trampa nån på tårna men frågan kom ju upp så jag får väl svara med min egen åsikt. Själv är jag smålänning och tycker att smålänska är riktigt fult. Min favoritdialekt är gotlänska....kan ju bero på att jag gjorde lumpen där och föll pladask för den lilla ön!! Annars gillar jag norrlänska. Norrlänningar låter som rediga svenska urmänniskor, det är häftigt!
Haha, råbarkade skoteråkande renköttsätande fjällfolk...Fett värre!!
Deimos skrev:Men hallå. Skottkärra. Va f-n är det för ord. Är det en kärrra man lägger skott i, eller en kärra som ser ut som ett skott...
Rullebör => Rulle= man rullar den. bör är samma som bär=man bär den. (handtagen)
Bra mycket mer logiskt än skottkärra.
jemp skrev:jag tror att ni 08r är avundsjuka bara för att vi
skåningar har en egen flagga
Deimos skrev:Men hallå. Skottkärra. Va f-n är det för ord. Är det en kärrra man lägger skott i, eller en kärra som ser ut som ett skott...
Rullebör => Rulle= man rullar den. bör är samma som bär=man bär den. (handtagen)
Bra mycket mer logiskt än skottkärra.
Minns ni serien Tom Puss i DN för många år sedan? Det var jag som lyckades få bort den (tack för det televerket)
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|