Stockholmssnurren, lördag 1/9

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nä, jag vann!! Jag vet inte hur många vi körde om dig med anhang. Vi hade den levande GPSen (Ragge) så det vara bara att dundra på:yoparty :)

Det viktiga är inte att vinna... etc.
Vi goustrajdade på E18 in mot sta'n sen. Det är så jäääävla ROLIGT. Kryssa mellan bilar och åka 200+ i bussfilen 'n' shit. Jag vet att man inte får gilla sån't, men det skiter jag i.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
SKoj skoj:)

Hängde på nåra som gasade , Hamnade lite villse men det redde upp sig

Grusvägen va kul , mcn orkade spinna loss:D

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
Nä, jag vann!! Jag vet inte hur många vi körde om dig med anhang. Vi hade den levande GPSen (Ragge) så det vara bara att dundra på:yoparty :)

mm sanslös GPS den där Ragge. Jag hade karta på tanken men jag han liksom aldrig titta på den... va bara o följa efter. För övrigt vill jag minnas att jag vann :tungan

/ecce

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
ADSL-modemet verkar ha fått kortslutning, nödkör via GPRS.... :gnissla men...

Jag tror faktiskt att JAG vann.... :) Av den enkla anldeningen att....

1. Jag frös på ohyggligt på vägen mellan Årsta och starten i Lapplands Väsby, men gnällde bara om det en endaste gång.

2. Var kanontrevligt springa på en massa gamla bekanta vid starten, Rapidosar, andra klubbar, SH, osv osv, samt att morgonkaffet på Hatoil var helt OK.

3. Höll ett relativt moderat tempo, men fick ändå köra om x antal hojar, tror/hoppas/vet att det var relativt snygga omkörningar.

4. Blev aldrig omkörd, fast jP mfl tutade några gånger... :tungan

5. Hade järnkoll på tipsfrågorna i början, men sedan gick det åt skogen, men lika kul ändå.. vem f...n vill vinna... :gnissla

6. Hamnade hyfsat till i matkön vid ett av matställena, och personalen lovade att allt var ekologiskt odlat, både korven, potatisen osv, samt ekoligiskt framtaget flaskvatten, tro f...n på det....

7. Hört rykten som talar om närmare 250 st startande :yoparty

8. Fick krypa i ett dike en stund, och därifrån ta några körbilder, alltid kul!

9. Fick en god fika uppe på Rapido när man väl kommit i mål!

10. Varit med och arrangerat Snurr och liknande bakåt i tiden, lätt att glömma bort allt jobb bakom det hela, en stor eloge till kjell och alla andra från Rapido som letat upp vägar, fixat det praktiska både vid start och mål, jagat priser, klurat ut tipsfrågor osv osv. Hoppas Snurren återkommer nästa år!

11. Varför vann JAG? Kom nog inte i mål först, hade inte svarat tillräckligt rätt på frågorna osv. Vann nog för att jag helt enkelt hade en kanonkul dag ute på sköna krokvägar, kännns som en vinnardag utifrån det! :)

12. Tack för trevligt körsällskap till OLJEKYLD GSXR, jP och Kenta, samt alla andra deltagare!

Kommer säkert upp bilder från andra tagit, och så några från mig också, när ADSL fungerar igen....

/B

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Tack Rapido för en grymt rolig dag.
Härliga vägar och bra väder!

Fem av fem möjliga :tummenupp

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Hoj
En liten svart
Men vem vann hela skiten då? Vad vägde korven?
Vi lär ju ha vunnit längst körd strecka och minst anatal rätt svar. Samt flest omkörningar av samma hojekipage, tror det blev sex omköringar av samma j-la hoj. Vad var det för korv? Jämförde du med din egen bratwurst? Antar att utslagsfrågekorven var som en prinskorv i jämförelse?

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
mellan 2
Tack Rapido för en otroligt trevlig dag, att det finns så mycket fina hojvägar utanför stockholm visste man inte.

Du som hade bråttom efter sista kontrollen, tror du åkte med Ignite(inte helt säker), tur att killen du prejade när du körde om i skymd kurva klarade sig utan att ramla, han va ute med båda hjulen utanför vägbanan, vi stannade för att se hur det gick men du fortsatte bara :va

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Hej alla Rappisar och övriga vanliga människor!

Usch vad jag och Zoi är sura att inte vi vann hela skiten som vanligt. Kan ju bero på att vi tyvärr inte kunde vara med:rolleyes:

Alltid en kul tillställning... Nästa år??

Ha de gott!

Zoi o Robban

Däckis

Bumsenörd! Rejsa mot mig så är du körd
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
2007.BMW.R1200GSA Evo 1 by BIKE Trollhättan.nr1
Men vem vann hela skiten då? Vad vägde korven?

Jag vann hela skiten:2cool :hojraket
Tack Rapido för en otroligt trevlig snurr.:yoparty :yoparty
:fakta
tror du mig inte kolla med AnderssonTurbo samt alla IGNITE´are!!!

Last edited:

kjellf

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Yamaha XSR900 + TT600r
SKoj skoj:)

Hängde på nåra som gasade , Hamnade lite villse men det redde upp sig

Grusvägen va kul , mcn orkade spinna loss:D

Grusväg är alltid skoj men var hittade du det? Genade du efter 1:a kontrollen eller körde du fel?

KjellF

Det var skoj att se så många köra Snurren och att ni gillade de vägar som vi valt. Vi hade verkligen tur med vädret, idag var några av vägarna glashala med lite fukt på asfalten.

Rätt svar på frågorna kommer att komma upp på www.rapido.se, troligen under bilder där endel foton från snurren redan finns.

Korven vägde 394,0 gram med gladpack men det gick ju inte bra med ett ",0" så vi slet av plasten och vägde igen. Rätt svar är 392,5 gram.

KjellF

Last edited:

Däckis

Bumsenörd! Rejsa mot mig så är du körd
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
2007.BMW.R1200GSA Evo 1 by BIKE Trollhättan.nr1
Ignitarna lyckas alltid hitta grusvägar. Ska nog gå på kartkurs!

Vad menas med detta påhopp??? vavavava?? Eller....menar du att vi är sådana förträffliga orienterare att vi hittar vägar där ingen annan finner dem?? :tummenupp sanningen är nog som sådan... att har man inte sett en turbohayabusa på grusväg i XXXkm\h så har man inte sett ljuset. GE MIG EN TURBO :hojbusa så jag kan hinna ikapp Andersson...(ps,jag hade grusdäck på min hoj OCH jag kom inte ifatt honom ändå,hmm ska man kanske byta till sportdäck iallafall:hojsmilie )

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Vad menas med detta påhopp??? vavavava?? Eller....menar du att vi är sådana förträffliga orienterare att vi hittar vägar där ingen annan finner dem?? :tummenupp sanningen är nog som sådan... att har man inte sett en turbohayabusa på grusväg i XXXkm\h så har man inte sett ljuset. GE MIG EN TURBO :hojbusa så jag kan hinna ikapp Andersson...(ps,jag hade grusdäck på min hoj OCH jag kom inte ifatt honom ändå,hmm ska man kanske byta till sportdäck iallafall:hojsmilie )

HAHA Det va nog det där problemet med gashäng som trissade upp farten:D

Hittade felet nyss ( löst spjäll) Kärvade bara ibland typ varje gång man släppte gasen

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Hmmm... Gashäng med turbobusa på grusväg. :skrämd :skrämd :skrämd

Jag skall aldrig klaga på grus i kurvorna mera. :tomten

Last edited:

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Tack så mycket Rapido för den roliga runda med skojiga vägar.:tummenupp

Och tack till Ignite-Mc för det trevliga åksällskapet och,Svekkes säkra vägvisning,:)

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Hoj
Honda VFR 750F
Kanonkul dag! lagom många ekipage och vackra vägar!
Ser att någon sett sej prejad av en Ignitare. Vi åkte i samlade grupper, så det måste varit någon annan.
Hur gick det med tjejen som välte strax före andra kontrollen?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO