Va fan snackar du om?
Tja.. jag ser mej själv som en "äkta" stockholmare, min käre morfar snackade "Ekensnacket" vilket är förbannat härlig kärleksfull slang! Nog är det väl inte så svårt att tyda?...
Va fan snackar du om?
Stockholm är och förblir en liten håla jämfört med Berlin,London,Rom,Barcelona,Prag,Köpenhamn eller annan valfri storstad inom samma restid och med lägre kostnad på valfritt lågprisflyg ifrån Göteborg sett.
socialdemokrat?
Människokännedomen på det här forumet är verkligen otroligt låg. Jag har nu på kort tid blivit kallad både kommunist och socialdemokrat... är annars ganska van att få liknande epitet men åt andra hållet, alltså moderat ut i fingerspetsarna.
Människokännedomen på det här forumet är verkligen otroligt låg. Jag har nu på kort tid blivit kallad både kommunist och socialdemokrat... är annars ganska van att få liknande epitet men åt andra hållet, alltså moderat ut i fingerspetsarna.
Jag är från en håla som heter Stenungsund
.. ingen verkar fatta vad jag menar när jag säger tjeckss.
jag kan inte fatta att folk säger så på riktigt
Det heter tjeckssssss.
Jag säger som de inbitana stockholmarna brukar svara till mig:
"..nä, det e ju charmigt med dialekter.."
Tja tror man att Stockholm står för 85% av skatteinkomsterna i Sverige då får man vara beredd att bli kallad för lite olika saker
Äggsagtemundo vad jag tänkte svara.Är det inte så att ett företag betalar skatt där huvudkontoret ligger? Vattenkraftskommuner får inte in en spänn i skatt eftersom allt hamnar i den kommun huvudkontoret ligger osv osv...
Är det inte så att ett företag betalar skatt där huvudkontoret ligger? Vattenkraftskommuner får inte in en spänn i skatt eftersom allt hamnar i den kommun huvudkontoret ligger osv osv...
Men 85 procent? nja och alla har väl inte sina kontor i stockholm om man bara ser till företagen
Visste ni föressten att det i början av 1900-talet bodde fler Svenskar i Chicago än i Malmö?
JaEn stockholmare är född i Stockholm. Resonerar du likadant med svenskar? Bara personer FÖDDA i Sverige får kalla sig svenskar?
Kex är så barbieaktigtDet heter tjeckssssss. Kex låter så lillfingermässigt.
Inte mångaKusligt, men bor det svenskar i Malmö idag då?
Sorry, skoja kunde inte låta bli
Kan nämna att jag ganska drygt nämnde det för en dörrvakt till en klubb i Malmö för några år sedan, var nere på jobb och tänkte se mig omkring en helt vanlig onsdagkväll, hittade nåt ställe som var öppet, såg dock ut att bara vara halvtomt (nej, inte halvfullt) men tänkte att det fanns i alla fall en bar... dörrvakten frågade efter leg och hörde väl ganska snabbt att jag var 08:a och då hette det tydligen att det enbart var för medlemmar idag... tydligen var ALLA andra i kön "medlemmar". idiot.
Inte många
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |