Stockholmssyndrom

• Thread starter EmiliosFantomen
  • Start date

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Stockholm är och förblir en liten håla jämfört med Berlin,London,Rom,Barcelona,Prag,Köpenhamn eller annan valfri storstad inom samma restid och med lägre kostnad på valfritt lågprisflyg ifrån Göteborg sett.

Håller med förutom Köpenhamn.
Hur har den skithålan fått status som något mer än Norrtälje De Luxe?
Ja, Prag, London och Berlin är rätt värdo det med förresten. Rom är fint dock.
Lite mycket italienare men annars trevligt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
socialdemokrat?

Människokännedomen på det här forumet är verkligen otroligt låg. Jag har nu på kort tid blivit kallad både kommunist och socialdemokrat... är annars ganska van att få liknande epitet men åt andra hållet, alltså moderat ut i fingerspetsarna.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Människokännedomen på det här forumet är verkligen otroligt låg. Jag har nu på kort tid blivit kallad både kommunist och socialdemokrat... är annars ganska van att få liknande epitet men åt andra hållet, alltså moderat ut i fingerspetsarna.

Jag har bara varit snäll :rolleyes: mot alla.
Kanske kallat en och annan tomte, men vi går ju mot juletider.. :)
Du får ju det att låta som om kommunist/socialdemokrat var ett skällsord?! :D

det är inte lätt att vara fulländad utan att avundsjuka gör sig påmind på detta forum

;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Folk har väl hajat att det är något strul och kör lite trial and error.

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Jag är från en håla som heter Stenungsund som ligger 5 mil norr om Göteborg.
Nu bor jag i Stockholm och ingen verkar fatta vad jag menar när jag säger tjeckss. Det heter kex säger de då? Snälla Bullen, vad gör jag för fel? :confused:

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
:pannkyss
Jag säger som de inbitana stockholmarna brukar svara till mig:
"..nä, det e ju charmigt med dialekter.." :va :näsblod
:tungan
:D

Jo det har jag med hört, fast när jag säger tjeckss blir alla mest arga :mad: ?

"Kommer du från Götet?" hör jag ofta också. Näe, jag snackar göteborgska för att jag tycker det är roligt...

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Tja tror man att Stockholm står för 85% av skatteinkomsterna i Sverige då får man vara beredd att bli kallad för lite olika saker :tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Tja tror man att Stockholm står för 85% av skatteinkomsterna i Sverige då får man vara beredd att bli kallad för lite olika saker :tummenupp

Är det inte så att ett företag betalar skatt där huvudkontoret ligger? Vattenkraftskommuner får inte in en spänn i skatt eftersom allt hamnar i den kommun huvudkontoret ligger osv osv...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är det inte så att ett företag betalar skatt där huvudkontoret ligger? Vattenkraftskommuner får inte in en spänn i skatt eftersom allt hamnar i den kommun huvudkontoret ligger osv osv...
Äggsagtemundo vad jag tänkte svara.
Att en större koncern väljer att lägga huvudkontoret på en viss plats, betyder inte att verksamheten ligger där.
Vore det så enkelt, så kan jag tänka mig att Trelleborg är djävligt stort.
25000 anställda bara på gummifabriken.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Men 85 procent? nja och alla har väl inte sina kontor i stockholm om man bara ser till företagen :tummenupp

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men 85 procent? nja och alla har väl inte sina kontor i stockholm om man bara ser till företagen :tummenupp

Nja, men ser man till de största bolagen så är det oftast så. SCA till exempel som har byggt sitt imperium genom att lura åt sig skogsskiften av fattiga bondlurkar i norra Sverige har garanterat ett flådigt kontor i hufvudstaden.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Probotector: Skall du göra dig rolig på annans bekostnad är det bra om du har belägg för vad du säger först. Det stämmer att 85% av sveriges skatt betalas i stockholm och precis som många sagt så är det för att många av storföretagen har huvudkontor i Stockholm.

Bara för att jag nämner att 85% av sveriges skatter betalas i Stockholm betyder inte att jag är sosse eller liknande, det är bara ett konstaterande.

Visste ni föressten att det i början av 1900-talet bodde fler Svenskar i Chicago än i Malmö?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Kan nämna att jag ganska drygt nämnde det för en dörrvakt till en klubb i Malmö för några år sedan, var nere på jobb och tänkte se mig omkring en helt vanlig onsdagkväll, hittade nåt ställe som var öppet, såg dock ut att bara vara halvtomt (nej, inte halvfullt) men tänkte att det fanns i alla fall en bar... dörrvakten frågade efter leg och hörde väl ganska snabbt att jag var 08:a och då hette det tydligen att det enbart var för medlemmar idag... tydligen var ALLA andra i kön "medlemmar". idiot.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
En stockholmare är född i Stockholm. Resonerar du likadant med svenskar? Bara personer FÖDDA i Sverige får kalla sig svenskar?
Ja

Det heter tjeckssssss. Kex låter så lillfingermässigt.
Kex är så barbieaktigt :D

Kusligt, men bor det svenskar i Malmö idag då?

Sorry, skoja kunde inte låta bli
Inte många :gnissla

Kan nämna att jag ganska drygt nämnde det för en dörrvakt till en klubb i Malmö för några år sedan, var nere på jobb och tänkte se mig omkring en helt vanlig onsdagkväll, hittade nåt ställe som var öppet, såg dock ut att bara vara halvtomt (nej, inte halvfullt) men tänkte att det fanns i alla fall en bar... dörrvakten frågade efter leg och hörde väl ganska snabbt att jag var 08:a och då hette det tydligen att det enbart var för medlemmar idag... tydligen var ALLA andra i kön "medlemmar". idiot.

:hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...