Stolt ägare till GoPro HD Motorsports Hero:)

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Berätta gärna vad slutnotan blir, inkl skatt, tull osv. Det var det som var mitt största orosmoment att inte veta vad det slutar på när man väl har den i handen.

HD Motorsport $345 med 1 extra batteri, några extra fästen & nån immgrej till skalet...men då fraktades det till svärmor i Los Angeles.
345x7,50:- = 2600:-...
//
B

Lind

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-09 SR 2014
Du kan ladda upp filmer direkt från kameran, tuben komprimerar om automatiskt (läs pajar kvalitéen). Fast vill du klippa lite och kanske slänga på ett soundtrack etc så behöver du ett program för det typ Pinnacle Studio 14 eller dylikt.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Så där... då var den inhandlad o testa... grymt kul pryl.

Nån som har nån länk till nån sida med lite guidening om hur man enklast o snabbast gör om till tex youtube filmer (är inte helt n00b på detta men det är fanimej en hel djungel att ta sig igenom med codecs o decoders etc etc så jag tänkte få lite snabbhjälp :) )

"gör youtubefilmer"?

Det går bra att att ladda upp filmfilen som "skapas" i kameran direkt till youtube. :tummenupp

HD Motorsport $345 med 1 extra batteri,
....
//
B

Är man osäker på växelkurs osv så går det utmärkt att helt enkelt surfa in på google och i sökfältet skriva 345 USD in SEK så får du svaret direkt ;)

Last edited:

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
HD Motorsport $345 med 1 extra batteri, några extra fästen & nån immgrej till skalet...men då fraktades det till svärmor i Los Angeles.
//
B

ok. ja nu har jag ju ingen svärmor eller annan släkt "over there". aja pengar e pengar och till för att spenderas(hade varit najs att få den billigare dock :D )

Du kan ladda upp filmer direkt från kameran, tuben komprimerar om automatiskt (läs pajar kvalitéen). Fast vill du klippa lite och kanske slänga på ett soundtrack etc så behöver du ett program för det typ Pinnacle Studio 14 eller dylikt.

hade ju tänkt att klippa o klistra samt lägga på ett soundtrack. sitter o meckar med imove just för tillfället... men får väl installera final cut eller nåt så man inte blir så begränsad....

Pinnacle e bara att glömma då jag enbart har Mac

Var monterar ni kameran bäst? eftersom min handledare(syrran) inte ville åka någe hoj idag fick jag ringa över en polare som kom med sin R1'a men jag tycker det funka inge bra att fästa den på den. vindrutan satt för mycket ivägen.

Själv har jag en z1000 10'a.

"gör youtubefilmer"?

Det går bra att att ladda upp filmfilen som "skapas" i kameran direkt till youtube. :tummenupp
....

läste nånstans att youtube har en limit på 100mb. och det kan man ju inte säga att dessa filmer är som kommer ur gopro'n. Inte en susning om youtube eller dess limits då jag aldrig laddat upp nåt där (lär förmodligen aldrig göra det heller)

Last edited:

Blade4life

Med liten lem
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Blejd igen...
läste nånstans att youtube har en limit på 100mb. och det kan man ju inte säga att dessa filmer är som kommer ur gopro'n. Inte en susning om youtube eller dess limits då jag aldrig laddat upp nåt där (lär förmodligen aldrig göra det heller)

Youtube komprimerar som sagt filmen.
Däremot har de en 15 min gräns, nyligen höjd fr 10 min

Jag har satt ett självhäftande fäste på ena kraschpucken vid motorn..
blir riktigt ballt när man lyckas få med både vägen och framhjul/dämpare.

Har du någon bild på hur det ser ut?
Fästet alltså

Last edited:

Beachmulle

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2010
Hoj
Ingen för tillfället
Det är väll endå 2GB gräns på youtube om jag inte är helt ute och cyklar...det var det senast då jag laddade upp en film iallafall.:)

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Mit kamera kommer från en Bulk import om man kan säga så, så jag har inget vanligt kvitto på min kamera.
Finns det någon vänlig själ här som skulle vilja ta ett kort eller kopiera sitt kvitto så jag kan använda det.

Öööhh? Är inte det typ bedrägeri!? :va

Vad innebär "Bulk import"?

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Någon fulimporter en bunt och säljer styckvis svart?

Då borde ju denne ha kvar kvittot på just den sändningen. då borde det inte vara så svårt att kontakta denne o få en kopia.

Oavsett om den är ärlig eller inte skulle jag aldrig ställa upp med en kopia åt nån (såvida det inte är min bästa polare och jag vet att han köpt den ärligt.).

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Öööhh? Är inte det typ bedrägeri!? :va

Hahahahaha...hahahaha :tummenupp

Jag vill också låna tråden lite.

Har någon lust att stå med bil eller mc med motorn igång imorgon kl 16.50 utanför Swedbank på Götgatan!
Jag skulle uppskatta om ni lämnade era GoPro Hero hemma och inte filmade så mycket just då för jag vill hålla låg profil.
Jag är klädd i mörkt, har en Ronald Reagan-mask för ansiktet, en ljusgrå säck i vänster hand samt vapen i höger hand.

....och nej, det jag beskriver är inte ett rån utan ett vanligt uttag på banken....South Side Style :D

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010

Har någon lust att stå med bil eller mc med motorn igång imorgon kl 16.50 utanför Swedbank på Götgatan!
Jag skulle uppskatta om ni lämnade era GoPro Hero hemma och inte filmade så mycket just då för jag vill hålla låg profil.
Jag är klädd i mörkt, har en Ronald Reagan-mask för ansiktet, en ljusgrå säck i vänster hand samt vapen i höger hand.

....och nej, det jag beskriver är inte ett rån utan ett vanligt uttag på banken....South Side Style :D

Var faan får du allt ifrån bagarn :yoparty

Chrill-e

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Triumph Street Triple - 08

Jag kommer! Tänkte också hämta ut lite pengar ungefär vid samma tid så det blir ju perfekt! :banana

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
hassan beställer en Taxi med den beskrivningen som skall stå med motorn igång där vid korsningen odengatan/svea!

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
hassan beställer en Taxi med den beskrivningen som skall stå med motorn igång där vid korsningen odengatan/svea!

O för alla som inte har koll så är hassan inte en generell benämning på en invandrare som har taxikort utan namnet på en humorshow som sändes i radio på 90-talet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Yrrol var det, 1:12 :D

[YOUTUBE-ID]Oqn4kub6jyc[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin