Stompgrips, snakeskins eller Tanktreads?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Bild på mina nymonterade snake skins.
Har inte testat att köra än pga piss från himlen, men utseendet är jag nöjd med eftersom det passar bra med resten av hojen.

Jag gav 65$ fraktat hem till dörren (utan moms). Det går nog att komma ännu billigare undan om man beställer från England.
 

Bifogat

  • telefonbilder.jpg
    telefonbilder.jpg
    238.7 KB · Visningar: 331

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag kör TechSpecs High Fusion och gillar dem. Ingen nötning och bra grepp, ser helt ok ut. Hade stompgrips förr och de nötte som sagt på stället samt att de inte är så vackra.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Igår provsatt jag på Christophers kåteäm som har Tanktredz och tyvärr måste jag säga att greppet var inte alls som på stomps, förankringen blev inte lika distinkt tyckte jag.

Så efter en del velande fram och tillbaka så blir det nog Stomps och sen göra som Christopher och limma på extra skinnbit på stället där det nöts.
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Igår provsatt jag på Christophers kåteäm som har Tanktredz och tyvärr måste jag säga att greppet var inte alls som på stomps, förankringen blev inte lika distinkt tyckte jag.

Så efter en del velande fram och tillbaka så blir det nog Stomps och sen göra som Christopher och limma på extra skinnbit på stället där det nöts.

Provsatt du en KTM :skrämd:skrämd:skrämd

Man blir rädd
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Provsatt du en KTM :skrämd:skrämd:skrämd

Man blir rädd

Christopher försöker vänja sin kåtte vid nya människor, den är visst lite blyg. Och snart ska JAG sitta på den. =) Med motorn igång! :brinnerup

Krister, varför satt du inte på min, jag har nya grepp som nyper som bara den. Men jag minns inte vad de heter. Det vet dock Nilax.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Provsatt du en KTM :skrämd:skrämd:skrämd

Man blir rädd

I know... var ganska läskigt. :skrämd
Men det stod trots allt Jägermeister på den... så lite kärlek fanns det trots allt. :yoparty

Christopher försöker vänja sin kåtte vid nya människor, den är visst lite blyg. Och snart ska JAG sitta på den. =) Med motorn igång! :brinnerup

Krister, varför satt du inte på min, jag har nya grepp som nyper som bara den. Men jag minns inte vad de heter. Det vet dock Nilax.

Spelar ingen roll vilken jag sitter på då det bara handlar om att känna hur Tredz grep kontra hur Stomps griper tag i en.
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Bild på mina nymonterade snake skins.
Har inte testat att köra än pga piss från himlen, men utseendet är jag nöjd med eftersom det passar bra med resten av hojen.

Jag gav 65$ fraktat hem till dörren (utan moms). Det går nog att komma ännu billigare undan om man beställer från England.

Tänker kopiera dig rätt av på min lilla guling!
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Jag är ute i samma ärende som ts, dock så skulle jag vilja ha några som är anpassade efter superduken då jag inte vill skära till de själv och riskera att de blir något olika (även fast man använder mall). Så någon som har tips på vilken sida som är bäst att beställa snakeskins på för att få formskurna till ktm?

Tanktreads eller stompgrips är jag inte intresserade av då jag hade stomps på förra hojen och tyckte att de slet lite för mycket på stället samt inte är lika snygga som skins och treads verkar inte hålla lika länge som de borde göra...

Har kollat in http://www.techspec-usa.com/products/gs_ktm.html och där hittar jag bara till rc8an..

Hittade under mx delen till superduken men vet någon om det finns en version mindre och lite snyggare?
http://www.techspec-usa.com/products/mx_ktm.html
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Sådär, nu har jag varit på Honda City och införskaffat modellanpassade StompGrips... så efter ikväll behöver jag inte halka runt på hojen och lägga all vikt på styret vid en hård inbromsning.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Beställde nyss snakeskins från techspec-usa till min superduke. Hoppas att de kommer inom en snar framtid så att jag hinner prova dem innan säsongen tar slut..
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top