stooffe

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Kunde inte komma idag. Var tvungen att reparera bilen. Sen vet jag inte om jag hade pallat med en till efter Röris begravning i lördags. Det tog hårt och hade nog spätt på det oerhört idag.

Stoooffe och Röris kommer alltid att finnas med mig på alla Vilseturer och naturligtvis när jag kör själv med.

/J
 

"Offe"

Va è där för fel på folk
Gick med
17 May 2007
Ort
Höör
Hoj
Ducati 749s mono
helt under bra kortege idag! Så jävla trevligt att det finns så många människor som ställer upp, men blir så tagen att att bara tänka på, så känner nog alla, först var det "röris" i lörgas, och idag stooffe, det tar på ens krafter, och man tänker rätt mkt när man själv sitter på hojjen..



Kör lungt i sommar, orkar inte med fler som försvinner nu!!!
 

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
lund
Hoj
-03 Suzuki SV650
Jag vill passa på att tacka Stoffes familj, som var med och berättade om Stoffe och om han hur hans liv så ut innan olykan.

Själv har jag aldrig träffat han personligen, men jag vet att han var med på någon Vilse-tur.
Det var en grej som fastnade som Stoffes pappa sa och det var att
-Om jag dör på motorcyklen, så dör jag i alla fall lyckligt.

Det är märkligt, då jag alltid sagt det samma när min mor har varit orolig och bekymrad..
Men nu när jag såg Stoffes familj, sörjande, gråtande så börjar man tvivla på om det är värt det hela.
Precis som för Stoffes del, så kan livet så plötsligt ta slut, utan att man själv vållat det eller fått vara med och bestämma.

Jag kan inte tänka mig att det kan finnas något värre än att förlora sitt barn, olycka, sjukdom eller annat, men det måste vara det mest grymma och värsta som kan hända.

Precis som pappan i familjen sa så skulle nog Stoffe vilja att man fortsatte med mc-åkandet och jag tror att det blir svårt att leva utan det, då det är en livsstil.

Jag skulle till sist bara vilja säga att alla mina tankar finns hos Stoffes familj och jag hoppas att ni på något sätt kan hitta lyckan igen.

Stoffe! Rest In Peace!
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Det är enormt tragiskt med sådana här händelser där unga människor förolyckas och lämnar familjer och vänner i djup sorg. Jag var på plats plats igår för att visa mitt deltagande och nu vill jag även här ge uttryck för att jag försöker förstå hur oerhört stort de anhörigas lidande är.
 

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Bokeslund i "De la casa de Ladrón"
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
Stoffe

Vill tacka alla för en fin uppslutning igår.
Extra uppmärksamhet till alla er som roddat detta!
Hela arrangemanget igår var vädligt fint. precis så mycket som behövdes, varken mer eller mindre. Tyckte det kändes väldigt bra ända sen vi träffades i Stocka.

Tankarna för tillfället är hos stoffes familj som var med igår. Och jag själv blev väldigt illa berörd av att se dem nere på olycksplatsen.
Klarade inte av att säga ett ord till er, tyvärr....
Tycker att stoffes familj är fantastiska!


Att Stoffe är borta har man insett, chocken har lagt sig och vi ger alla olika uttryck för vår sorg.
Livet får så sakta gå vidare men det får också ta sin tid.....

Min bild av Stoffe illustrerar jag med gubben nedan, precis så kommer han stanna i minnet.

:tummenupp
 

joccee

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2007
Ort
Eslöv
Hoj
Honda Nsr
Stoooffe!

Det var jätte fint ordnat för dig igår kompis! Begravningen var med jätte fin, mkt tuff för alla anhöriga men det gick. Motorcyklisterna viste nog om att du hade begravning för om dem inte var där så körde dom sakta utanför kyrkan vid den tiden.
Kommer aldrig glömma din Sporthoj tröjja "Du ligger efter"... jo jag vet den senaste tiden när du hade R6an så var jag ofta efter.
Igår på korteagen ville jag själv så gärna köra men kunde tyvärr inte:( är inte bra i handen än efter min olycka, så jag å ceder körde cab istället, så jag var där för dig kompis. En helt under bar dag klarblåhimel å allt.
Du hade skrivigt -Om jag dör på motorcyklen, så dör jag i alla fall lyckligt.
men tror att du hällre viljat leva å fortfarande köra på din R6a.
Du behöver inte oroa dig jag kommer fortfarande köra hoj när jag är helt återställd å har skaffat ny mc.
Jag var nere på olycksplatsen på fredagen sen veckan efter igen då hittade jag din påse bilar som du alltid hade i mc, vilka minnen dem påsarna har haft, alltid stoffe med en påse algrehns bilar under sadlen...

Stoffe saknar dig så mkt ska du veta hoppas vi ses snart igen så vi kan köra hoj igen. Du finns i mitt hjärta kompis!
 

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Ort
I Grotta
Hoj
tyvärr ingen nu = (
till stoofe:
jag hoppas du har det bra där du är mannen, och att du kan dra din r6a fullt ut utan några som helst risker på himmelska vägar...

mina tankar och kondoleanser går till familj och vänner, hoppas ni finner något hopp i denna svåra tid...
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Tjena på er!
Jag och Trajan vill TACKA er ALLA som var med igår!
Även ni som inte kunde komma.
Vi hoppas att vi får träffa många av er under roligare GAZZ.
 

razzozz

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
Skåne, Stehag
Hoj
YZF250 -01
Du är väldigt saknad stoffe.

Synd att ja aldrig fick den där turen vi pratade om.

Kortegen va jätte fin och trevlig synd bara att man inte kunde köra själv.




Vila i frid


Skänker mina tankar går till familjen och dig.
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Jag vill passa på att tacka Stoffes familj, som var med och berättade om Stoffe och om han hur hans liv så ut innan olykan.

Själv har jag aldrig träffat han personligen, men jag vet att han var med på någon Vilse-tur.
Det var en grej som fastnade som Stoffes pappa sa och det var att
-Om jag dör på motorcyklen, så dör jag i alla fall lyckligt.

Det är märkligt, då jag alltid sagt det samma när min mor har varit orolig och bekymrad..
Men nu när jag såg Stoffes familj, sörjande, gråtande så börjar man tvivla på om det är värt det hela.
Precis som för Stoffes del, så kan livet så plötsligt ta slut, utan att man själv vållat det eller fått vara med och bestämma.

Jag kan inte tänka mig att det kan finnas något värre än att förlora sitt barn, olycka, sjukdom eller annat, men det måste vara det mest grymma och värsta som kan hända.

Precis som pappan i familjen sa så skulle nog Stoffe vilja att man fortsatte med mc-åkandet och jag tror att det blir svårt att leva utan det, då det är en livsstil.

Jag skulle till sist bara vilja säga att alla mina tankar finns hos Stoffes familj och jag hoppas att ni på något sätt kan hitta lyckan igen.

Stoffe! Rest In Peace!

Hej!

Måste svara fast det är ett tag sedan du skrev;
Jag Stoffes mamma lever ett helvete just nu du ska veta att jag älska
han så fruktansvärt mycket jag sa till han varje gång ha skulle ut
på en tur " kör försiktigt jag älskar dej så fruktansvärt mycket och
klarar mej inte utan dej" i dag frågar jag mej varför sa jag så här
kände jag på mej att något skulle hända?????????????
Samtidigt är jag glad att jag alltid har visat och sakt till mina
barn (Har en dotter på 20 år) hur mycket jag älskar dom.
Hur man ska kunna gå vidare har jag inte något svar på
livet är så svart och mörkt att man orkar ingenting.

Så kör försiktigt

Stoffes Mamma
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Det här är ett sår som aldrig läker,finns inga ord eller handlingar som kan hjälpa till.
Jag vet att du kommer att orka!!Du är mycket starkare än du tror..
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hej! Fredrik här.


Ville mest skriva att det är väldigt många fler som saknar honom. Vi, jag och några andra Stoffe brukade köra med när han hade 125:a tänker på honom i princip varje dag. Varje gång vi ska ut och köra och man står å snackar innan så känns det som om där är ett tomrum efter Stoffe som adrig kommer att fyllas igen. Många sköna skratt och kommentarer är borta...

Det är svårt att skriva något som är uppmuntrande men jag hoppas att detta gjorde det lite bättre i alla fall.

/ Fredrik
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Jag kände inte Stoffe, har bara sett hans inlägg men jag ville bara säga att jag tänker på er. Vet inte hur ni orkar fortsätta..
Vill skicka stora kramar till er och hoppas att ni orkar.

Mvh Shirin
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Var ju ett tag sen nu som Stoffe gick bort, men det känns som igår:(

Han är ju fortfarande oehört saknad av många av oss...både här på sporthoj och även av alla som kände honom utanför hojvärlden:(

Har kommit ut en video på youtube till minne av Stoffe...

http://www.youtube.com/watch?v=hEv8tavKQrE


ännu en gång, Vila i frid o du kommer alltid finnas med oss:)
 

freon

Allmänt Vilse!!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
lund
Hoj
-03 Suzuki SV650
Var ju ett tag sen nu som Stoffe gick bort, men det känns som igår:(

Han är ju fortfarande oehört saknad av många av oss...både här på sporthoj och även av alla som kände honom utanför hojvärlden:(

Har kommit ut en video på youtube till minne av Stoffe...

http://www.youtube.com/watch?v=hEv8tavKQrE


ännu en gång, Vila i frid o du kommer alltid finnas med oss:)

Riktigt fin video.... Man ryser i hela kroppen..
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3080297 Var ju ett tag sen nu som Stoffe gick bort, men det känns som igår:(

Han är ju fortfarande oehört saknad av många av oss...både här på sporthoj och även av alla som kände honom utanför hojvärlden:(

Har kommit ut en video på youtube till minne av Stoffe...

http://www.youtube.com/watch?v=hEv8tavKQrE


ännu en gång, Vila i frid o du kommer alltid finnas med oss:)
Usch... Så fint..


:(
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top