stooffe

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Tack för en fin runda igår :) Kul att få se lite leende på läpparna under fikan i häckeberga.

Stoffe är fortfarande mycket saknad och detta året har gått otroligt fort, hoppas att ni har det så bra som möjligt familjen, det är ni värda :)
 

Friherren

Jävlar, vad vi kommer slå oss...
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Bokeslund i "De la casa de Ladrón"
Hoj
Yamaha YZF1000R -00
Ja tack för igår...det är fortfarande tungt men det kändes riktigt bra att träffa er igen mats o mona.
Förra året fixade jag inte att gå fram till er, tyvärr.
Önskar er all styrka o kraft!

Stoffe är saknad av många och kommer alltid o va, men jag är faktiskt övertygad om att alla som träffat stoffe minns och har bilden kvar av honom som den glade grabben han alltid var! :angel


Jag kommer o hälsar på er en dag, säger hej o så. är ni inte hemma så kommer jag en annan dag bara... :)

Och ett stort tack till alla för uppslutningen! Vi ses!

/Tomas
 

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Häljarp
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Detta stod i tidningen. Länken funkade inte som tänkt så jag gjorde ett urklipp.
En mycket klen tröst men alltid e det något.

Vila i frid Stoffe

Urklipp ur Ystad Allehanda :
En 78-årig Skurupskvinna gjorde sig skyldig till dödsolyckan i Skivarp förra året då en ung mc-förare omkom. Det slår tingsrätten fast och dömer henne för vållande till annans död och vårdslöshet i trafik. Hon ska också betala ett skadestånd på 75 000 kronor till tre efterlevande, 25 000 kronor till varje.

Det var för drygt ett år sedan som olyckan inträffade strax väster om Skivarp vid avfarten till Skurup.

Den unge mc-föraren kom i hög fart från Skivarp och körde västerut.

Kvinnan körde mot öster och hade påbörjat en vänstersväng mot Skurup när kollisionen inträffade. Krocken blev mycket våldsam. Motorcykeln totalförstörde och bilen sköts bakåt vid kollisionen med mc:n. Föraren slungades iväg 30 meter i luften och avled på platsen.

Tingsrätten skriver i domen att kvinnan körde på fel sida av vägen innan hon påbörjade vänstersvängen och orsakade olyckan.

Rätten dömer henne till villkorlig dom och 80 dagsböter på 160 kronor.
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
skickar en tanke i höstmörkret!

passerar ofta platsen nu när man kör betor
och känns varje gång!
allt är lika fint på platsen alltid, skönt och se att
det sköts !!

mvh
Anders
 

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Ort
Hemma
Hoj
Snabb
Herregud, kommer tillbaka till sporthoj med uppgraderat körkort och ser att 2 av killarna som hängde på 125:a forumet samtidigt som jag körde 125:a kört ihjäl sej.
Fan, känner inte stooffe men minns när jag plockat isär min lykta på Rs 125 som jag hade då. Hjälpte stooffe med lite tips för att fixa sin. Och nu är killern borta.
Hoppas du har det toppen grabben :tummenupp
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Julafton idag, och av alla motorcykelmänniskor, är det en kille som jag tänker extra på. Han hette Kristoffer Andersson, och verkade lika förbaskat glad varje jul!

Varma tankar till familj och släkt :)
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Julafton idag, och av alla motorcykelmänniskor, är det en kille som jag tänker extra på. Han hette Kristoffer Andersson, och verkade lika förbaskat glad varje jul!

Varma tankar till familj och släkt :)

Det visste jag inte..men pratade ju rätt mycket med stoffe...
God Jul på dig där uppe :)
du med Tewdie förresten..
 

flames

Vem har sagt att 40 är Gammalt?
Gick med
4 Jun 2007
Ort
stockamöllan
Hoj
FZR 1000
Stoffe 20 år

Imorgon den 18:e mars skulle Stooffe fyllt 20 år. Han miste sitt liv i den tragiska olyckan i Skivarp 2007. En fantastisk fin grabb och kompis är saknad av många.

Många har frågat om de olika rättegångarna och här är ett kortfattat utdrag hur man behandlat denna tragiska händelse.

Stoffe frontade med en 77-årig gammal dam som körde över på fel väghalva i korsningen i Skivarp. Det blev en fontalkrock på Stoffes väghalva. Polisutredningen visade på ett otillåtet trafikbetéende och åtal väktes i Tingsrätten som dömde damen till vårdslöshet i trafik och vållande till annans död.

Domen överklagades till Hovrätten, där samma process upprepades. Man fick nästan en chock när domen från Hovrätten kom, den 77-åriga damen blev helt friad och ansågs inte ha varit tillräcklig oaktsam. Man tror inte det är sant. Man kan enligt Hovrätten köra över på mötande trafiks väghalva på en sträcka av 10-20 m(dessutom i en korsning), fontalkrocka med en MC och ändå inte bedömmas vara vållande. Hur kan något sädant få hända i en rättsprocess?? Hovrätten skriver att man måste i väsentlig mån ha brustit i omsorg och varsamhet för att dömas. Är detta inte tillräckligt att köra som den gamla damen gjort?
Det fastlås att damen kört över på Stoffes väghalva, att kollisionen varit front mot front på Stoffes väghalva, men detta är tydligen inte tillräckligt för en fällande dom i Hovrätten. Man konstaterar att Stooffes hastighet varit för hög, men detta grundar sig som Hovrätten skriver i domen, på en inte helt tillförlitlig utredning. Och oavsätt vilken hastighet du håller, så skall du inte möta någon på din egen väghalva. Dessutom är hastigheten helt felaktigt beräknad, men ändå väljer Hovrätten att luta sig mot detta, trots osäkerheten.
De som varit med om processen fattar inte hur två olika domstolar kan bedömma samma sak så helt olika. Det minsta man kunde begära är väl att damen skulle dömts för vårdslöshet, men icke. Man undrar om det skall markeras mot oss som kör MC. Skall de tas större hänsyn till äldre i trafiken ??
Domen i Hovrätten överklagades inte av åklagaren så den ligger nu fast.

Det betyder att man kan köra helt över på mötande trafiks väghalva, frontalkrocka med en MC (med dödlig utgång) och ändå inte bedömas vara skyldig till vårdslöshet i trafik (grundat på en osäker uppgift om en högre hastighet än den tillåtna). Det är slutsatsen.

Imorgon skänker vi alla MC-kompisar en tanke till Stoffe - han skulle fyllt 20 år.

Ta väl hand om er där ute. Vi ses.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stooffe fick upprättelse i och med att Tanten uppenbarligen var vållande.
Vilket straff man än utdömer, så ändrar det inget egentligen.
Jag tror nog att damen lidit mer av händelsen än någon av oss kan ana.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Imorgon den 18:e mars skulle Stooffe fyllt 20 år. Han miste sitt liv i den tragiska olyckan i Skivarp 2007. En fantastisk fin grabb och kompis är saknad av många.

Imorgon skänker vi alla MC-kompisar en tanke till Stoffe - han skulle fyllt 20 år.

Ta väl hand om er där ute. Vi ses.
Grattis på fördelsedagen Stooffe, vi i MCK Vilse planerar just nu Skånevårenturen -09.
Det blir rekordmånga hojar men vi kommer alltid att sakna dig och din R6:a.
Det blir två år sen jag senast såg dig men jag minns dig lika bra idag.

Till alla anhöriga och kompisar, ta hand om varandra idag.

Grattis igen Stooffe, jag och Caroline tänder ett ljus för dig här hemma ikväll.
:födelseda
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Grattis grattis!:födelseda

Kommer fortfarande ihåg denna dagen för 2 år sen. Vi satt och snackade om våra födelsedagar, våra förväntningar och förhoppningar inför året och säsongen som skulle komma. Alla rundor, kvällar på rakan, hur gött de skulle bli på stranden i sommar osv..
Det skulle bli perfekt. Riktigt sjukt & hemskt att du aldrig ens fick chansen att förverkliga det. Det är ofta tankarna hamnar på detta.

Hoppas familj och vänner har de ok:)
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
Grattis så här en dag efter! :födelseda

Du skulle levt på toppen av livet nu, och gjort allt det där roliga du pratade om. Tyvärr kommer det inte hända, och jag lider oerhört med familjen. Kan bara föreställa mig hur ni känner, då jag själv påverkats starkt av Stoffes bortgång. :(

Du finns i minnet!
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
snart 2 år sen ... har inte glömt dig grabben !!! wheela i frid !!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top