Stopp i avloppet.

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Jag jobbar på en spolfirma.. Skriv gärna hur du löser det sen, alltid kul att se alternativa lösningar:p

och som sagt, om du ger upp och ringer någon kom ihåg att säga att du använt kaustik.

/Robin
Edit: Sluta använda kaustiksoda.

1)Använd INTE kaustiksoda eller propplösare (=samma sak i princip fick JAG erfara)
2)Använd INTE kaustiksoda eller propplösare (=samma sak i princip fick JAG erfara)
3)Använd INTE........osv

P S Har du gamla gjutjärnsavloppsrör så ligger du riktigt risigt till just nu kan jag säga....

Jag hade samma problem för några månader sedan.
Provade det mesta.
Ringde efter ett proffs.

Innan jag hade hunnit tala om allt jag hade provat med hade han tryckt ner en sån här:
Archive%5CProduct_images%5C86%5CLarge%5C86-042_l.jpg

i toalettstolen.
Spolat så det stod en massa vatten uppepå.
Gungat vattnet några gångar fram och tillbaka.
Rykt till ordentligt i otakt med gungningen en gång.

Klart efter ca 10 sekunder.

JAAAAAA.... fullt tryck i alla vattenkranarna och ett rejält ryck med denna i toastolen....fullt i klass med "ring så spolar vi" och mycket billigare...På med gummistövlarna och bered dig på en viss "översvämning" av övergående art (förhoppningsvis)
Använd sedan RÄTT toapapper i fortsättningen OCH ingen snålspolande toalettstol (+ naturligtvis att man inte spolar ner sådant man inte bör spola ner) så undviker du många problem i framtiden...
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
1)Använd INTE kaustiksoda eller propplösare (=samma sak i princip fick JAG erfara)
2)Använd INTE kaustiksoda eller propplösare (=samma sak i princip fick JAG erfara)
3)Använd INTE........osv

P S Har du gamla gjutjärnsavloppsrör så ligger du riktigt risigt till just nu kan jag säga....
Höhö, min bror överdoserade kaustiksoda i ett gammal avlopp. Det trillade ner på golvet. :näsblod

Funkar bra för att suga upp olja med har jag hört. :rolleyes:
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Vilket toapapper är rätt toapapper?

Ett med bra "vridmoment" :D, ju fler m du kan få i förhållande till vikten desto bättre....

Köp alltså inte begagnat (=returpapper) ÄVEN om du kan få 64 rullar för - typ 49:-. Sen behöver du ju inte köpa sånt som man får sår i :arsele av heller..:D
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Telefonkatalogerna funkar bra. Undvik glansigt papper då friktionen blir på tok för låg,likaså bakpapper..
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Fan, man kanske skulle skicka den här tråden till grabbarna på ISS (Internationella rymdstationen) dom hade skitit stopp i ena holken, dom har bara två och nu är det full bemanning där uppe....

Ja en sak är säker iaf: Man bör inte använda kaustiksoda. Speciellt inte på en internationell rymdstation. :fakta
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja en sak är säker iaf: Man bör inte använda kaustiksoda. Speciellt inte på en internationell rymdstation. :fakta

Fan att man inte har en fungerande mobilkamera, i dag stod det en bil utanför mitt jobb med texten:
"ISS Facility Service"

Det måste ju vara gubbarna som ska åka upp med rensbandet? :va
 

ChrilleH

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2004
Ort
Haga
Hoj
Honda cbr 929rr
Har du testat en så kallad (iller) som man koplar på högtryckstvätten? Bla KEW har detta tillbehör funkar kanon.
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
Förstår mig inte på folk som fortfarande kör med vaskrensare till muggstopp. Investera i en renspump istället så kan man med fördel dumpa 5" skitar i 3" rör sen. Bara mosa ner pumpen i stolen, trycka till ett par gånger, och sen är det fan soprent i de flesta fall. När renspumpen inte klarar att lösa problemet är det bara ringa spolbilen.
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Testat spola alla kranar du har i huset på fullt? Brukar funka ibland, men man får hålla lite koll på toan och lägga av innan det svämmar över.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Förstår mig inte på folk som fortfarande kör med vaskrensare till muggstopp. Investera i en renspump istället så kan man med fördel dumpa 5" skitar i 3" rör sen. Bara mosa ner pumpen i stolen, trycka till ett par gånger, och sen är det fan soprent i de flesta fall. När renspumpen inte klarar att lösa problemet är det bara ringa spolbilen.

En bidragande orsak till att folk fortfarande använder vaskrensaren kanske kan vara att:
Vaskrensaren kostar 29:90 SEK
Renspumpen kostar 1793:75 SEK
 

CM

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Vårby
Hoj
Hojlös för närvarande...
En bidragande orsak till att folk fortfarande använder vaskrensaren kanske kan vara att:
Vaskrensaren kostar 29:90 SEK
Renspumpen kostar 1793:75 SEK

Förvisso men i de fall man har problem med för klena stammar (gamla hus etc) är det värt varenda krona. Vem orkar stå med en vaskrens eller ringa spolbilen varje gång man råkat lasta av lite för tunga prylar :näsblod
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top