Stoppad av polisen för första gången.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Bryter man mot lagen är man krimminelt slödder.. Det är vi alla för alla bryter mot någon lag varje dag.

Var mot andra som du vill andra skall vara mot dej.
Nja. Inte exakt varje dag kanske... Skulle inte kalla TS för detta för att ha kört 83 på 70 eller vad det var.
90 på 40 sträcka är däremot grovt

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Blev tagen av civilbil förra året.
Körde bil på bystan, 80 väg, mitt på dagen, torrt o fint väglag och rak o bred väg, knappt någon trafik förutom jag och den där Passaten som ligger i 75..☹️ 92 kmh och 2400kr kostade den omkörningen.
Gick inte att skämta med den polisen kan jag garantera... ?.
Har man gripit någon för ett så allvarligt brott är man inte upplagd för skämt. Polis blir man så klart för att man kan styra och ställa och mästra andra med lagen på sin sida.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Blev tagen av civilbil förra året.
Körde bil på bystan, 80 väg, mitt på dagen, torrt o fint väglag och rak o bred väg, knappt någon trafik förutom jag och den där Passaten som ligger i 75..☹️ 92 kmh och 2400kr kostade den omkörningen.
Gick inte att skämta med den polisen kan jag garantera... ?.
Man behöver ju inte hålla på och skämta en massa. Man kan ju bara fråga rent upplysningsvis om konstapeln fått sand i fi**an eller är sur av annan anledning.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Man behöver ju inte hålla på och skämta en massa. Man kan ju bara fråga rent upplysningsvis om konstapeln fått sand i fi**an eller är sur av annan anledning.

För många år sen körde jag om en i typ 100 på 70 väg , dom sket i det men sen 1km fram gasade jag o då börja dom köra efter.

Detta var ingen trafikbil utan vanlig

Dom fick köra som fan efter o dom var inte glada.

Bruttan ville rycka lappen på en månad o vittna på 120(var säkert 180 på topp) men då sa killen att 120 på 70 väg var inte en månad...blondin - nykläckt

Massa tjafs på plats o killen spöa upp mig muntligt så bruttan fick se på.

Fick en känsla att hon hade pms o var på risigt humör och han var ung kille också så han gjorde en räddningsinsats

Var mitt på ödeväg en torr sommarnatt.

Nu går inte sådant här för nya radiobilar från XC60 har radar med exakt fart

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Om trafikanter ligger 10km/h över skyltad hastighet så finns det ju ingen anledning att köra om, om man inte kan acceptera en bot.

Brandel

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2014
Hoj
2001, Ducati, 750 Sport
Har du erkänt går det inte överklaga längre. Då är det bara betala.

Hade du nekat hade du säkert blivit friad. Det kostar inget extra även om man förlorar i rätten.

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Hoppas TS har landat i detta nu...

Vete fan hur det kommer sej men enda gången jag blivit stoppad på mc vid efterföljande var -88 och det var bara pinsamt, för min del alltså...

Vi skulle fika och några polare låtsasjagade mej med en Volvo 164, jag på en RD 350 LC YPVS... (puh, vilken beteckning men den är legendsrisk)...

Lååång motorvägspåfart och nu jäklar skulle Brööölvon hängas av.
Kastar mej ner på tanken och i värsta Hollywoodstil gasar och växlar jag som besatt.
Ni vet, som på film där en fyrtaktare låter som en tvåtaktare och måste ha en miljon växlar för de växlar aldrig ner bara upp hur många ggr som helst.

Vad jag inte ser är att jag kommer ut på E4an 30m framför en målad polisbil..
Ska av nästa avfart och väl där, när jag reser mej upp, ser jag en massa blåblink långt bak i backspeglarna.
Kollar soppamätaren, max 3liter kvar... MERDÉ!!!! Stannar och snart är "good cop bad cop bredvid mej...

Har redan gett upp och har mentalt inget körkort längre.
Men efter en massa förmaningar och "vi körde 160 och du drog ifrån" så slutade det med 280kr i böter och körkortet i behåll...
FÖR DE HADE INGEN MÄTNING PÅ MEJ! men de var ändå två poliser som kunde vittna, tänkte jag.
Kunde såklart tagit det till rätten men betalade gladeligen böterna.

Brukar tänka att skulle jag åka dit för fortkörning igen skulle jag antagligen gapskratta hysteriskt med tanke på hur vansinnigt mycket fortkörningsböter och kk indragningar jag teoretiskt kört till mej och inte behövt betala sen dess...

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Hej,

Jag var på väg till jobbet från Hökarängen till Dalarö via 73:an (Nynäsvägen).
På påfarten var min enda lucka mellan två stycken långtradare som jag la mig emellan. Hastigheten var 70 men båda körde givetvis 80 som de visste hastigheten skulle ändras till efter nästa avfart. Efter ett par hundra meter väljer jag att köra om av säkerhets skäl så jag ligger kring 84 på 70 vägen och när jag har kört förbi har jag passerat Farsta påfarten. Då som otur kommer en Mc polis Göran Järnebrandt utan att jag märker men stoppar mig inte förrns jag kommer närmre Trångsund avfarten. Man känner sig lite utvald bara för man sitter på en Mc. Inget hade man tid för att förklara när man väl blir stoppad och är stressad för att inte komma sent till jobbet, desutom är det första gången en polis stoppar mig och känner mig nervös. Jag tar emot bötern utan tänka till. Är det helt orimligt att gasa upp till 80 lite innan en 80 skyllt för att inte ligga som en smörgås mellan två långtradare? Finns det motiv till att överklaga boten om han inte ändå mätte med laser och "bedömde" mig åka för fort innan 80 skylten?

Ps åkte då på en 125:a jag använder för pendling. Inte något man väljer för att köra för fort med när den varvstoppar vid 110 km/h.....
Göran gör ju rätt! Skaffa en 1000 kubikare. Och glöm Göran!...:hojraket

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Det var nog ändå tur att TS inte körde sin SR 250, då hade det säkert blivit dyrare... :hojcbr

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka