Stoppad av polisen i Vietnam

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Fan, jag och en kompis ar just nu i Vietnam. Idag var vi ute i Oknen och korde hoj, pa vagen tillbaka blir han stoppad av polisen. Ingen reggplat eller korkort. Javla skit, nu har varan guide akt ivag med mitt korkort for att se om de gar att overtyga dem om att det ar hans korkort. Fan, han sa att man inte behovde korkort for en 250 cc har. Plus att de har dispens ifran polisen ( vilket jag tror fungerar sonm vagregg pa en enduro ) Vad trror ni de kan bli for konsekvens om man kor utan korkort i Vietnam ? Fan polisen bryr sig ju inte om folk dricker bers nar de kor ens. Antagligen boter, drygt som fan att bara sitta har och vanta och inte kunna gora nagot.:huvet

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
bör vara aktsam i dessa korrupterade länder..
Betala vad de skall ha och försvinn.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
jag skulle tippa på arkebusering med muskedunder alternativt kastrering med rostig bultsax!!

..eller så får ni böta en symbolisk summa rakt ner i polisernas kaffekassa :arsele

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Jo de blir val till att betala, hoppas de loser det. Men fan vad kul det var att kora i oknnen och pa stranden :)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ingen reggplat eller korkort. Javla skit, nu har varan guide akt ivag med mitt korkort for att se om de gar att overtyga dem om att det ar hans korkort.

På ett eller annat sätt löser det sig nog. Vi får hoppas att er guide kan övertyga polisen att det är din kompis på bilden lika bra som han övertygade er att det inte var nödvändigt med körkort.

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
På ett eller annat sätt löser det sig nog. Vi får hoppas att er guide kan övertyga polisen att det är din kompis på bilden lika bra som han övertygade er att det inte var nödvändigt med körkort.

Vi skulle bara kora offroad i oknen, men sen akte vi en transportstracka pa alman vag, och han blev stoppad.:död

Chrisse6

Medlem
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Ducati
Passa er..... jag var med om det 2004. Kan säga att det inte blev kul vid passkontrollen ut ur landet då dom hade lagt in uppgifterna i systemet. Vi vart behandlade som värsta kriminella. Åker ALDRIG med tillbaka dit. Vill du åka i Öknen så åk till Dubai eller AbuDhabi, där är dom i alla fall trevliga.

/ C

Vi skulle bara kora offroad i oknen, men sen akte vi en transportstracka pa alman vag, och han blev stoppad.:död

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Fan och, hoppas de loser sig. Var i Abu dabi for en manad sen. Men det var ju sa dyrt:tungan Vi ska inte flyga ut ur landet, utan tar buss in i Laos nar vi trottnat pa det har. Har visum for en manad. Ska borja en kitesurfing kurs imorgon :D Fan borjar bli orolig nu, har gatt mer an en timme sen guiden akte ivag ed

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
660-04
Money talks, broder, money talks! Men det kan det fan va värt. Jag och en polare körde hojj där 2002, mekongstranden är jävligt kul och fin att köra längs! =) Kraschade i kambodja sen och det blev ett jävla liv med poliser sjukhus och allt möjligt. Blev en dyr historia eftersom de skulle ha sin julfest snart (poliserna alltså) men slapp åtal mm efter nätt summa på ca 3lax.. Hoppas det löser sig bra!

du han före:D

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Östra Turkiet 1977, vägen till Iran, öde landsväg genom torrt landskap.
Svensk långtradare stoppad av fyra poliser:
"Much problems, much problems."
"No problems, no problems, how much?"
"Ten D-mark."

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Det löser sig ska du se!. Jag antar att ni är artiga och behandlar dom med respekt!. Det ligger väldigt nära till för dom med lite maktmissbruk ifall dom tycker att man inte tar dom på allvar. Själv blev jag ombädd att lämna staten Nevada omedelbumms, efter att blivit stoppad fyra gånger för "speeding" på 24 timmar.
//Micke

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
Det loste sig tillslut. Det visade sig att varan guide var att lita pa.
Han hade en kompis som hade "kontakter" inom polisen.
Robin korde for fort utan korkort med oreggat enduro fordon.
Det enda som hande var att guiden betalde boterna pa 200 000 dong :p :D PLus att han bjod oss pa bers efter allt var klart och att vi ska fa aka med han gratis en gang till. :Bugar

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag såg något program från Kambodja i går, där blev en turist stoppad (på väldigt oklara grunder) och skulle få böta 40 dollar, killen påstod sig bara ha 5 dollar och bad dom skriva ut en böteslapp så han kunde betala senare, då kostade det bara 5 dollar helt plötsligt...

Vilka ruttna jävla skitländer det där är, och folk åker dit frivilligt? :va

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag såg något program från Kambodja i går, där blev en turist stoppad (på väldigt oklara grunder) och skulle få böta 40 dollar, killen påstod sig bara ha 5 dollar och bad dom skriva ut en böteslapp så han kunde betala senare, då kostade det bara 5 dollar helt plötsligt...

Vilka ruttna jävla skitländer det där är, och folk åker dit frivilligt? :va

AA det e mycket bättre att ha all korruption rakt upp i regeringsnivå så man kan dölja det från alla dumma svenskar som här hemma, dessutom kan man tjäna betydligt mycket mer än 5 dollars sådär.

Alla länder är inte så komplicerat korrupta som vi, och vad som är rätt eller fel är svårt att sitta här vid datorn och dia om :p

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
AA det e mycket bättre att ha all korruption rakt upp i regeringsnivå så man kan dölja det från alla dumma svenskar som här hemma, dessutom kan man tjäna betydligt mycket mer än 5 dollars sådär.

Alla länder är inte så komplicerat korrupta som vi, och vad som är rätt eller fel är svårt att sitta här vid datorn och dia om :p

Så du tycker att korruptionen är bra?

Du tycker att det är helt OK att när du har köpt en öl/glass så kommer någon och tar den av dig, så du får köpa en ny och smyga undan med?

Du måste ha varit ett dröm-mobbingoffer i skolan.

Poliser ska upprätthålla lagen, om man inte kan lite på att polisen är hederlig så är landet FAIL från början.

Då kan man lika gärna ha beväpnade rövarband som åker omkring på pickupflak och tar för sig av allt dom ser och vill ha som i Afrika...

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Så du tycker att korruptionen är bra?

Du tycker att det är helt OK att när du har köpt en öl/glass så kommer någon och tar den av dig, så du får köpa en ny och smyga undan med?

Du måste ha varit ett dröm-mobbingoffer i skolan.

Poliser ska upprätthålla lagen, om man inte kan lite på att polisen är hederlig så är landet FAIL från början.

Då kan man lika gärna ha beväpnade rövarband som åker omkring på pickupflak och tar för sig av allt dom ser och vill ha som i Afrika...

Om jag köper en glass kostar den 20 spänn, för att tjäna 20 spänn måste jag jobba in runt 50kr, sen av dedär 20kr är 25% moms dvs 5kr, sen ska glass-säljaren ha pengar också, kanske 13:- varav han bara får behålla 6.

Altså köpa en glass för 2kr får du betala 50, staten tar 42spänn, glass-säljaren 6:-. Skulle hellre köpt 2 glassar för 4 spänn och gett den ena till en korrupt polis ja.

Tycker det bara visar på extrem trångsynthet att sitta här med pekpinne åt ett helt land på andra sidan jorden, uthyraren stod för sitt ord och ordnade upp saken så verkar vara en reko kille :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning